zwarte ampera en nog vragen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
hanek
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

zwarte ampera en nog vragen

Bericht door hanek »

Vrijdag een zwarte ampera bestelt. Wordt al over 4 weken geleverd!! Had geluk dat mijn vorige leasecontract gratis afgekocht kon worden, wel leuk dat de leasemaatschappij belde om te vragen of ik het erg vond om de ampera al over 4 weken te krijgen :lol:

Heb gelijk een paal aangevraagd voor op de zaak, ben alleen benieuwd hoelang dat gaat duren? Iemand ervaring?

Voor thuis wordt het lastiger omdat ik geen eigen parkeerplaats heb, ik ben dus afhankelijk van een publieke paal. Hopelijk kan ik die begin volgend jaar weer aanvragen.

Mogelijk is er wel een andere creatieve oplossing :? , maar daar heb ik jullie hulp wel nodig.

Ik heb een parkeerplaats recht tegenover mijn huis (ongeveer 14 meter vanaf mijn voordeur).
IMG_0826.JPG
IMG_0825.JPG
Ik kan dus een lola bij mijn deur laten zetten en zelf een kabel trekken naar de parkeerplaats voor mijn deur. Maar kan dit technisch gezien/is dit wel veilig?

Daarnaast heb ik nog 1 vraag (wellicht al behandeld, maar ik snap het gewoon niet), hoe kan ik stroomkosten die ik zelf maak declaren bij de leasemaatschappij? Kan dit standaard met de the new motion oplaadpaal die je thuis krijgt?

Een hoop vragen nog, maar ben wel super blij met mijn nieuwe auto!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: zwarte ampera en nog vragen

Bericht door mc_alistair »

Welkom!

Die afstand die je wil overbruggen (dus de laadpaal op je eigen erf en dan een kabel naar je auto zoals aangegeven op de foto's) gaat hem denk ik niet worden. Dan zou je dus een laadkabel van 14meter moeten hebben en die heb ik nog niet gezien.
De meest eenvoudige oplossing voor jou zou een laadpaal bij de parkeerplaats zijn maar aangezien e-laad gestop is met aanmenen van nieuwe verzoeken gaat dat hem niet worden.

Declareren bij de Lease maatschapij kan volgens mij alleen met een publiekelaadpaal als je een MultiTankCard en TheNewMotion Pas in 1 hebt... wat wel kan is:
1. een Loloo krijgen met abbo die automatisch de verbruikte KWh's declareert bij de werkgever.
2. een eigen MID gecertificeerde tussen-KWH-meter (varierend van 70 - 400 euro) waar je zelf je verbruik mee bij kan houden, en dan zelf declareert bij je werkgever met een declaratieformulier.

Een kabel trekken naar die parkeerplaats die je oppert mag echt niet. Dan moet je namelijk iets in de gemeente grond leggen en dat gaan ze niet accepteren. Dus ik zou m'n vingers er niet aan branden.

Het enige dat ik nu voor de korte termijn kan verzinnen is de standaard meegeleverde thuislader gebruiken met een lang verlengsnoer (een verlengsnoer die minimaal 3700watt aan kan).
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
hanek
Newbie

Bericht door hanek »

Na nog wat gelezen te hebben op het forum heb ik andere plannen gekregen.

Ik wil de auto thuis opladen via een verlengsnoer en de energiekosten meten met een kwh meter.

Wekt deze energiemeter?
http://www.allekabels.nl/na/0/1086270/E ... AARDE.html

Waar kan ik een verlengkabel kopen die geschikt is?

Ik woon maar 15 kilometer bij mijn werk vandaan (waar een paal staat), dus auto hoeft toch niet veel opgeladen te worden. Voor thuis nu een simpele oplossing en wacht ik rustig tot e-laad weer publiekspalen gaat plaatsen.
hanek
Newbie

Bericht door hanek »

mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door mc_alistair »

Ik zou die kwh meter niet doen want die is niet MID gecertificeerd en kan ook niet het wattage aan.
Het MID gecertificeerde is belangrijk als je er financiele transacties mee wil uitvoeren zoals declareren of verrekenen.
Deze b.v. Is een geschikte:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1253 ... Detail=005

Als je op save wil spelen (aan te raden) zou ik door een electricien een aparte groep + aardlek aan laten leggen met een kwh metertje. Dan op die groep 1 buiten-wandcontactdoos bij je voordeur laten plaatsen.

Wat betreft de kabel zou ik de duurdere (1e) kabel nemen aangezien die beter geschikt is voor hogere continue belasting van 3680watt.

Vergeet ook niet een stekkerveiligheidsboxje... Kost nie veel: http://www.obelink.nl/auto-caravan-acce ... 26page%3D2

PS alle kosten hiervoor kan je ook gewoon declareren aangezien je ze nodig hebt voor je lease auto.
PS2 als je inderdaad maar 15km van de zaak af woont dan zou ik lekker daar gaan laden :D
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
hanek
Newbie

Bericht door hanek »

mc_alistair schreef:Ik zou die kwh meter niet doen want die is niet MID gecertificeerd en kan ook niet het wattage aan.
Het MID gecertificeerde is belangrijk als je er financiele transacties mee wil uitvoeren zoals declareren of verrekenen.
Deze b.v. Is een geschikte:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1253 ... Detail=005

Als je op save wil spelen (aan te raden) zou ik door een electricien een aparte groep + aardlek aan laten leggen met een kwh metertje. Dan op die groep 1 buiten-wandcontactdoos bij je voordeur laten plaatsen.

Wat betreft de kabel zou ik de duurdere (1e) kabel nemen aangezien die beter geschikt is voor hogere continue belasting van 3680watt.

Vergeet ook niet een stekkerveiligheidsboxje... Kost nie veel: http://www.obelink.nl/auto-caravan-acce ... 26page%3D2

PS alle kosten hiervoor kan je ook gewoon declareren aangezien je ze nodig hebt voor je lease auto.
PS2 als je inderdaad maar 15km van de zaak af woont dan zou ik lekker daar gaan laden :D
Bedankt voor je hulp!! Ik zal het idd niet veel gebruiken. Daarom wil ik het liefst niets aanpassen in huis en geen grote investeringen doen.

Kan deze energiemeter wel (max 3680 watt)? Dat die niet goedgekeurd is maakt mij niet zo veel uit, als het maar ongeveer klopt...(zal maar om een paar euro's in totaal gaan).

http://www.ekabels.nl/voeding-en-batter ... -230-v.asp.

Op de Opel site staat (http://www.opel-ampera.com/index.php/dut/ampera/faq)

Redenen voor het niet kunnen laden kan een significante daling in spanning tussen de neutrale en het geaarde stopcontactcircuit betekenen (indicatie van een te lange draad tussen de verdeelkast en stopcontact, een te dunne draad, of een slechte verbinding); Gebrekkige aarding (duidt op een ontbrekende of slechte aarding op het stopcontact, meterkast, of aarde / grond punt), of een gebrekkige elektrische installatie (indicatie van een overbelasting op het circuit). Daarom wordt bij de Ampera standaard een gratis check van de thuisinstallatie aangeboden, om er zeker van te zijn dat u veilig kunt laden.

Hoe kan ik zo'n check aanvragen?
Marcel
Stamgast
km-stand: 70000
Lifetime: 21

Bericht door Marcel »

Hoi,
dat doe je via de New Motion. (088-0109500)

Met vr gr,
Marcel.
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:
hanek
Newbie

Bericht door hanek »

Woensdag krijg ik mijn Ampera :D, en dan lekker een weekendje weg!

Weet iemand toevallig of er een laadpunt is bij Center Parcs Erperheide (in Belgie)?
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

hanek schreef:Woensdag krijg ik mijn Ampera :D, en dan lekker een weekendje weg!

Weet iemand toevallig of er een laadpunt is bij Center Parcs Erperheide (in Belgie)?
Gefeliciteerd en geniet er van. Even bellen naar CP en je weet of er een oplaadpunt is.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Plaats reactie