Ampera in Almera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Odiebla

Ampera in Almera

Bericht door Odiebla »

Ik besef me net dat ik me nog niet echt goed heb voorgesteld, dus bij deze alsnog maar even :mrgreen:

37 jaar, ik werk in Almere-West bij een telecom bedrijf als engineer en woon (samen) in Almere-Buiten. Dagelijks dus een kilometer of 20 heen en weer terug, met zo nu en dan een langere rit naar Amsterdam voor de zaak of verder voor vrienden/familie etc. Ideaal voor een plugin dus, maar ik ben eerlijk: zonder die 0% bijtelling was het een stuk minder voor de hand liggend voor mij. Momenteel rij ik een Prius van 2 jaar oud, ik had met de korte leasetermijn rekening gehouden met de Ampera die er twee jaar geleden al aan zat te komen. Ik heb ook de Prius Plugin overwogen maar aangezien ik ook regelmatig over de A6 naar huis rij wil dat niet echt electrisch lukken met de PP en als je electrisch rijdt dan wil je dat ook ECHT kunnen doen he ;-)

Behalve de 0% bijtelling vind ik de techniek van een Prius en Ampera wel ontzettend gaaf. De Prius (hoe suf hij er misschien ook uitziet) is technisch gewoon een hele gave auto en ik heb 2 jaar lang erg genoten van de kleine stukjes die ik stil kon rijden, dus dat beloofd wat in de Ampera. Ik hoop stilletjes dat dit de laatste benzine auto gaat zijn die ik rij, ik hoop dat we over 4 jaar zo ver zijn dat alternatieve vormen van electriciteitsvoorziening beschikbaar zijn. Ik hoop al jaren dat waterstof in combinatie met een brandstofcel een beetje gemeengoed gaat worden. Ben een paar keer in IJsland geweest en daar zijn rond Reykjavik al een aantal tankstations voorzien van waterstof-pomp. Ook in Noorwegen heeft men dergelijke ambities (http://www.greenmuze.com/climate/cars/1 ... ghway.html)... Nu Nederland nog!

Inmiddels staat mijn Lithium White Ampera met alles erop en eraan in bestelling bij Leaseplan. Momenteel is de levering op eind november gesteld, maar ik hoop eerder: hij staat al op voorraad bij de dealer :clap:
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Ampera in Almera

Bericht door CyberGrey »

Na een officieel voorstelronde hoort ook een "welkom" bij deze dan..... ;) Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je straks je helemaal happy voelt als je hem voor de deur hebt staan en een brede glimlach krijgt direct na het instappen en het mogen besturen van zo'n fijne auto :!:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Hey Odie!

Welkom op het forum, mooi dat je in de telecom werkt :thumbup:

Je situatie klinkt ideaal voor een elektrische auto, jij gaat zeker tevreden worden :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Ik ben een typische plugin rijder ja, qua woonwerk verkeer. En met de Ampera kan ik zowel over de provinciale weg 80 tuffen maar ook over de snelweg 130 rijden als het moet, terwijl het nog steeds electriek is.

Is de telecom zo mooi dan :) ?
Plaats reactie