Ampera in het noorden van het land

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Hansoverdiep
Newbie
km-stand: 9800
Lifetime: 37
Auto: Bolt

Ampera in het noorden van het land

Bericht door Hansoverdiep »

Beste forumleden,

In het noorden rijdt over een kleine twwe weken een Ampera extra, ik heb een paar keer een demo Ampera geprobeerd en ben om. Ik ga de auto leasen, op het werk zal een brandstofcel op aardgas worden geplaatst die de auto gaat opladen. Thuis zal te zijner tijd de zonnecollector worden vervangen door PV, ben benieuwd hoe de verhoudig gereden kilometers elektrisch versus benzine gaat uitpakken. Het is een Lithium witte met navigatie en nog een paar opties geworden.

Mvg

Hans Overdiep uit Haren (nabij Groningen)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Ampera in het noorden van het land

Bericht door Alex »

Hansoverdiep schreef:Beste forumleden,

In het noorden rijdt over een kleine twwe weken een Ampera extra, ik heb een paar keer een demo Ampera geprobeerd en ben om. Ik ga de auto leasen, op het werk zal een brandstofcel op aardgas worden geplaatst die de auto gaat opladen. Thuis zal te zijner tijd de zonnecollector worden vervangen door PV, ben benieuwd hoe de verhoudig gereden kilometers elektrisch versus benzine gaat uitpakken. Het is een Lithium witte met navigatie en nog een paar opties geworden.

Mvg

Beste Hans,

Welkom!

Kun je wat meer vertellen over de "brandstofcel op aardgas"? Voor mij als leek klinkt dat als heel bijzonder. Voor thuis, bedoel je met "zonnecollector" een "zonneboiler" voor warm water? Waarom niet het één naast het ander?

Je hebt geloof ik de meest voorkomende auto-configuratie, maar de meest bijzondere oplaad-configuratie.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Welkom Hans,

Net zoals Alex roept dit ook mijn nieuwsgierigheid op, meer details van de oplossingen lijken mij welkom onder de forumleden. maar dan heb je toch nog steeds opladers nodig voor de Ampera.. ;)
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44

Bericht door Marco »

Hansoverdiep schreef:Beste forumleden,

Mvg

Parkeer wel je auto wat verderop als er weer een feestje is in Haren ;)
Uiteraard wel de beste kleur die je kon kiezen :thumbup:
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Hansoverdiep
Newbie
km-stand: 9800
Lifetime: 37
Auto: Bolt

Bericht door Hansoverdiep »

Ik ben bij mijn werkgever GasTerra momenteel bezig met een kleine brandstofcel die aardgas omzet in elektriciteit met een rendement van meer dan 60%. Zo'n unit met afmetingen van een koelkast kan je thuis naast de cv-ketel plaatsen, de warmte die vrijkomt wordt in een boiler opgeslagen. Als de concentratie van EV in de gebouwde omgeving groeit kan er een zekere wens zijn om decentraal elektriciteit op te wekken, dat kan naast duurzame opwekking met zon en wind ook met aardgas.

De zonnecollectoren op het dak van ons appartement zijn defect, vervanging is kostbaar, wij hebben intussen de zonneboiler al weggehaald en zijn nu bezig met PV-panelen uit te zoeken.

Waarschijnlijk wordt binnenkort de Ampera in combinatie met de brandstofcel gefilmd voor een televisie-uitzending, ik houd jullie op de hoogte

Mvg

Hans
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door mc_alistair »

Hansoverdiep schreef:Ik ben bij mijn werkgever GasTerra momenteel bezig met een kleine brandstofcel die aardgas omzet in elektriciteit met een rendement van meer dan 60%. Zo'n unit met afmetingen van een koelkast kan je thuis naast de cv-ketel plaatsen, de warmte die vrijkomt wordt in een boiler opgeslagen. Als de concentratie van EV in de gebouwde omgeving groeit kan er een zekere wens zijn om decentraal elektriciteit op te wekken, dat kan naast duurzame opwekking met zon en wind ook met aardgas

....

Waarschijnlijk wordt binnenkort de Ampera in combinatie met de brandstofcel gefilmd voor een televisie-uitzending, ik houd jullie op de hoogte
Gaaf hou ons zeker op de hoogte :thumbup:
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Plaats reactie