Even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Rieno
Newbie
km-stand: 15000
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Even voorstellen

Bericht door Rieno »

Hallo beste mensen ook wij zijn de bezitter van een Ampera. Cybergrey. 'Wij' wil in ons geval zeggen dat mijn vrouw er het meeste in rijdt en ik af en toe. In onze rolverdeling ben ik degene die zich bezig houdt met de problemen die de Ampera helaas toch wel heeft. Reden om mij hier aan te melden.
Cybergrey, teveel Options, Podpoint
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door CyberGrey »

Welkom hier op het forum, zowel jij als je vrouw :lol:

Welke problemen?
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Rieno
Newbie

Bericht door Rieno »

Veel van de dingetjes die voorbij komen zijn de standaard Ampera-dingetjes en zijn inmiddels opgelost. Andere problemen zoek we nog een oplossing voor. Zo laten we binnenkort gewoon weer een Tomtom inbouwen ter vervanging van de gebruiksonvriendelijke en onbetrouwbare Ampera-routeplanner (gebruiken we gewoon niet meer).
Maar een probleem dat ik nog nergens ben tegengekomen is het volgende. Ik hoop dat je het gelooft. Elke ochtend als mijn vrouw wegrijdt, met haar telefoon in de auto, springt na een meter of vierhonderd het opladerklepje open. Dus elke ochtend uitstappen en klepje dicht op dezelfde plek. S'avonds vanuit haar kantoor hetzelfde verhaal. Het is maar 1 keer, ongeacht of ze daarna 5 km of 200km rijdt. Op andere telefoons die we in onze auto meevoeren doet hij dit niet. Mijn vrouw heeft een Samsung Galaxy 2. Een ander probleem dat er misschien mee te maken heeft is dat haar 1 keer gelukt is om haar telefoonboek te laden. Dit was bij de eerste aanmelding en daarna was dit weg en bleef weg. Kent iemand dit verschijnsel?

Met vriendelijke groet
PaulJ
Vaste klant
km-stand: 33000
Lifetime: 19

Bericht door PaulJ »

spooky Ampera hoor!

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

Rieno schreef:Mijn vrouw heeft een Samsung Galaxy 2.
Ik heb ook een S2 maar heb het verschijnsel nog nooit meegemaakt.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Misschien moet ze niet meer op de sleutel gaan zitten :twisted:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Marcel
Stamgast
km-stand: 70000
Lifetime: 21

Bericht door Marcel »

Denk je dan dat de S2 het signaal uitzend van het openen van het klepje?
De mijne doet het in ieder geval nooit hoor.
Misschien even proberen met de S2 uit of in vliegtuig stand.
:wave:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Ik heb ook een S2, geen probleem met laadklepje, maar herken wel problemen met adresboek, ik heb wel altijd een adresboek, maar lang niet altijd het complete, 9 van de 10 keer een beperkt adresboek, 60% van de nummers. wat dan altijd ontbreekt de letter J. laat daar nu net mijn familienaam mee te beginnen, heel vreemd alle andere letters komen wel voor. 1 van de 10 keer krijg ik wel alle nummers met vermelding van Mobiel of Thuis zoals in het adresboek op de telefoon is opgenomen. Ik moet mijn adres boek eens onderhanden nemen op mijn telefoon. Het over grote deel staat nu op mijn simkaart en ik verwacht dat daar ook wel het probleem zit. mijn adresboek is al bijna zo oud als dat er mobiel bellen mogelijk is, een of twee keer van oude sim overgezet naar nieuwe type maar dat is ook alweer jaren geleden. Heb nog altijd mijn eerste nummer. Ik ga eens opschonen en dan alles op het telefoongeheugen zetten en adresboek van sim uitschakelen. Misschien is het probleem dan opgelost.
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Rieno
Newbie

Bericht door Rieno »

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben vanmiddag enkele uren bezig geweest om het mysterie van de telefoon in de Ampera op te lossen. Alles geprobeerd en inmiddels is hij zover dat hij het weer doet. Hij laadt het volledige telefoonboek van de S2 en ik kan ook, zij het traag, bellen via het aanraakscherm. Moet wel bekennen dat ik op het laatst hulp heb gehad van iemand die er verstand van had. Deze persoon heeft de aanmeldprocedure gewoon helemaal opnieuw uitgevoerd ( de telefoon de auto laten zoeken etc. etc.) en sindsdien gaat het goed. Waar het nou precies in zat blijft onduidelijk. Ook het klepje is tot dusver niet meer opengesprongen. Hopen dus maar dat het goed blijft.

Vriendelijke groet.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Het blijft toch een merkwaardige storing. Zo absurd, dat verzin je niet en daarom moet het wel waar zijn :think: . Hopelijk blijft de storing weg.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Plaats reactie