Vanavond in de regen door een stikdrukke stad naar de door mij uitgekozen laadpaal op de Da Costakade in Amsterdam. Gemakkelijk te vinden, 1 parkeerplaats voor elektrische auto's rechts van de paal (prima) was bezet en eentje links van de paal, ook bezet ... door een grote boom en een aantal aan elkaar vastgekluisterde fietsen daar omheen (het blijft natuurlijk Amsterdam). Zonder extra lange laadkabel was de parkeerplaats links van de boom volstrekt onbereikbaar. Dus een misser bij de plaatsing van deze paal van e-laad, zonde van het geld. Had dus simpel beter gekund. Dit had de meest simpele gatengraver voor plaatsing van de laadpaal kunnen bedenken (en heeft dat misschien ook wel gedaan, maar het verkeersbesluit was natuurlijk voor plaatsing van een paal naast de boom).
Mijn auto dus maar half op de weg voor de boom geparkeerd en de laadkabel aangesloten (wel netjes parkeergeld betaald). Na terugkomst na 3 uur was auto opgeladen en had ik -gelukkig- geen parkeerbon (die ik dan uiteraard zou hebben aangevochten).
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Poul schreef:Vanavond in de regen door een stikdrukke stad naar de door mij uitgekozen laadpaal op de Da Costakade in Amsterdam. Gemakkelijk te vinden, 1 parkeerplaats voor elektrische auto's rechts van de paal (prima) was bezet en eentje links van de paal, ook bezet ... door een grote boom en een aantal aan elkaar vastgekluisterde fietsen daar omheen (het blijft natuurlijk Amsterdam). Zonder extra lange laadkabel was de parkeerplaats links van de boom volstrekt onbereikbaar. Dus een misser bij de plaatsing van deze paal van e-laad, zonde van het geld. Had dus simpel beter gekund. Dit had de meest simpele gatengraver voor plaatsing van de laadpaal kunnen bedenken (en heeft dat misschien ook wel gedaan, maar het verkeersbesluit was natuurlijk voor plaatsing van een paal naast de boom).
Mijn auto dus maar half op de weg voor de boom geparkeerd en de laadkabel aangesloten (wel netjes parkeergeld betaald). Na terugkomst na 3 uur was auto opgeladen en had ik -gelukkig- geen parkeerbon (die ik dan uiteraard zou hebben aangevochten).
Groeten,
Poul
E-laad plaatst geen palen in Amsterdam, dat doet de gemeente zelf! Mischien kun je dit uitleggen aan forumlid dba, die werkt bij de dienst die daar over gaat.
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Sinds kort is er aan de "oneven" kant een mooie nieuwe laadpaal bijgekomen (schuin tegenover die lousy laadplaats). Tot nu toe altijd vrij, zonder bomen en er wordt prima stroom geleverd. Die andere laadpaal laat ik maar en gebruik nu deze nieuwe.
Mooi dat er zo snel na mijn opmerking over die andere laadpaal actie is ondernomen en een nieuwe paal is geplaatst .
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Poul schreef:Tot nu toe altijd vrij, zonder bomen en er wordt prima stroom geleverd. Die andere laadpaal laat ik maar en gebruik nu deze nieuwe.
Bovendien is het laden bij deze laadpaal gratis (volgens de info op oplaadpalen tenminste). Dit in tegenstelling tot de laadpalen in de buurt .
Een donkergrijze Ampera heeft deze laadpaal trouwens ook ontdekt. Ik zie hem er regelmatig staan.
Groeten,
Poul
Poul schreef:Bovendien is het laden bij deze laadpaal gratis (volgens de info op oplaadpalen tenminste).
Thv nr. 143 en nr. 178 staan volgens de site van Amsterdam gemeentelijke oplaadpalen, en die zijn NOOIT gratis. Of is er een derde paal, die van een ander is? Op oplaadpalen.nl staan bij nr. 178 wel palen met een Schuko-stekker, om fietsen mee op te laden. Toch niet in de war?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
178 is de laadpaal die wel erg groen is (zie andere post van mij): aan één kant een knots van een boom waardoor er maar één auto kan laden (tenzij je natuurlijk een 10 meter lang snoer over allerlei om de boom heen geparkeerde fietsen wilt leggen) .
Groeten,
Poul
Het parkeertarief per uur is op nummer 143 EUR 4. Op nummer 178 (en verder uit het centrum) minstens één Euro per uur goedkoper.
japio schreef:143 is van Essent en die zijn goed bezig!
Kan Essent wel goed bezig zijn, maar dat betaal je dan ook wel .
Groeten,
Poul
japio schreef:143 is van Essent en die zijn goed bezig!
Kan Essent wel goed bezig zijn, maar dat betaal je dan ook wel .
Inmiddels was één van de aansluitingen op 143 vorig weekeinde kaduuk. Gebeld en de storing gemeld.
Er was dit weekeinde wat aan gedaan, beide aansluitingen waren afgeplakt met tape en vermeldden het woord "defect"
Essent dus niet goed bezig
Groeten,
Poul