Guilty as charged!japio schreef:Robbert, het wordt tijd dat je weer eens een kijkje in dit kikkerland neemt![]()
Ik kom 2x per jaar even terug in NL, en de krappe staten en het parkeerongemak zijn een van de eerset dingen die mij als luie '3-car garage' Amerikaan telkens weer opvallen. In NL fietst ook iedereen, terwijl dat hier alleen een workout sport is voor wannabe-Armstrongs. Dat is raar en jammer.
Wat ik weer gek vind in Nederland is die idiote subsidie: Ampera kost bijna 50K euro, maar minder dan de helft voor kleine zelfstandigen door allerlei rare belastingtrucs. Zie http://www.opel.nl/Showroom/Ampera/Page/Subsidie.aspx
Wat een onzin! Als het een goed idee is, waarom mogen alleen ondernemers profiteren?
Ik ben het me je eens dat het nuttig is om laadpalen dicht in de buurt van wonen en werken te zetten, en in Vinexwijken is dat wat lastiger door de beperkte parkeerplaatsen. In de USA is dat vrijwel altijd of thuis, of op de particuliere parkeerplaats van de werkgever. Er zijn laadpunten in parkeergarages, maar dat zijn plekken waar je nooit langer dan een uurtje of zo wil zijn.