2 "0%" auto's voor 1 zzp' er

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: 2 "0%" auto's voor 1 zzp' er

Bericht door Alex »

Twijfelaar schreef:Dan blijft bij mij wel de vraag of je dan op geen enkele van die 5 ampera meer dan "0%" bijtelling gaat krijgen.
Kijk, een Volt/Ampera is op dezelfde manier bijtellingplichtig als willekeurig welke andere auto. 'Toevallig' wordt over een Volt/Ampera het tarief van 0% geheven.

En 0% van elk bedrag is altijd € 0,00. :thumbup: ;) :thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
shumway
Harde kern
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Bericht door shumway »

En dan nog een keer voor het weekend.

Het Bijtellingstarief is in alle gevallen (uitge old. t.) 25%

voor een aantal type auto's krijg je daar een korting op wat resulteert in de bestaande percentages.
En nu luisteren :evil:
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

shumway schreef:En dan nog een keer voor het weekend.

Het Bijtellingstarief is in alle gevallen (uitge old. t.) 25%

voor een aantal type auto's krijg je daar een korting op wat resulteert in de bestaande percentages.
Goed. Ik luister. Als ik het goed begrijp speelt ook nog mee wat de werkgever als korting op mag leggen aan de werknemer, als er sprake is van onevenredig veel privé-gebruik. Als zelfstandige (lees: ondernemer voor de inkomstenbelasting) heb je daar gelukkig geen boodschap aan.

Behalve naar Alf luister ik overigens ook naar mijn vrouw, de belastinginspecteur en de koningin. :evil: :twisted:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
shumway
Harde kern

Bericht door shumway »

Nee, het is gevaarlijker zelfs.

Stel je schaft 2 0% auto's aan.

Je gaat zelf in de ene rijden en je partner, die niets met de zaak te maken heeft met de andere.

Beide nul bijtellling, dat is goedkoop.

Echter, als je niet aannemelijk kunt maken dat de 2e auto ook zakelijk gereden wordt (wisselen per dag is moeilijk te verdedigen bij gelijke auto's)

Dan kan de inspecteur de aftrek verwerpen als zijnde een niet zakelijke dus prive uitgave (evt ook procentueel) en ook de korting op de bijtelling verminderen danwel het percentage van 25% verhogen.

2 leafs is natuurlijk wel te verdedigen, ene laden, andere rijden :lol:
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

shumway schreef: Het Bijtellingstarief is in alle gevallen (uitge old. t.) 25%

Ben je soms fiscalist (of zoiets) dat je zo strak vasthoudt aan de systematiek en structuur zoals die volgens de Wet op de loonbelasting geldt?
't Valt mij namelijk wel op :D .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Grt Twijfelaar :-)

ps. de testrit net achter de rug... het blijft een aparte maar zeer zeker een prettige gewaarwording...
Ik zou zeggen doen...! :!:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
shumway
Harde kern

Bericht door shumway »

Poul schreef:

Ben je soms fiscalist (of zoiets) dat je zo strak vasthoudt aan de systematiek en structuur zoals die volgens de Wet op de loonbelasting geldt?

Groeten,
Poul
zoiets :lol:
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
ElectricRene
Vaste klant
km-stand: 90
Lifetime: 44
Auto: Ampera

Bericht door ElectricRene »

shumway schreef:
Poul schreef:

Groeten,
Poul
zoiets :lol:
Jammer als het niet "mag" , ik zat zelf dar wel over te denken, een elektrische up erbij voor alle korte ritten rond om huis erbij voor de vrouw.

Eigenlijk raar, zij helpt mee met de administratie van mijn bedrijf(niet genoeg om op de "loonlijst" te komen maar ze helpt dus wel ) en dan mag zij niet op de zaak rijden?

tja
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Michael »

Twijfelaar schreef:Beste deskundigen,

Ik begin langzaam enthousiast te worden door alle reacties op dit forum en ga zo meteen voor het eerst proefrijden in een ampera. Ik wil graag nog even voor het einde van het jaar een ampera aanschaffen, maar nu zie ik van de week dat mitsubishi ook een outlander electrisch gaat leveren. Nu vraag ik me af of je in 2012 een electrische auto mag aanschaffen en daar de vamil en kia voor mag gebruiken en dan in 2013 een tweede "0%" auto mag aanschaffen. Kan dit, mag dit en zou ik zo tweemaal kunnen profiteren? Gevoelsmatig denk ik van niet, maar....

BVD

z z p.. zelfstandige zonder personeel.. hoe wil je dan een tweede auto gaan aanschaffen hoe wil je dit verklaren aan de belastingdienst?
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Michael schreef:
Twijfelaar schreef:Beste deskundigen,

Ik begin langzaam enthousiast te worden door alle reacties op dit forum en ga zo meteen voor het eerst proefrijden in een ampera. Ik wil graag nog even voor het einde van het jaar een ampera aanschaffen, maar nu zie ik van de week dat mitsubishi ook een outlander electrisch gaat leveren. Nu vraag ik me af of je in 2012 een electrische auto mag aanschaffen en daar de vamil en kia voor mag gebruiken en dan in 2013 een tweede "0%" auto mag aanschaffen. Kan dit, mag dit en zou ik zo tweemaal kunnen profiteren? Gevoelsmatig denk ik van niet, maar....

BVD

z z p.. zelfstandige zonder personeel.. hoe wil je dan een tweede auto gaan aanschaffen hoe wil je dit verklaren aan de belastingdienst?
Zie de rest van dit draadje. Je inspecteur kan verlangen dat je aannemelijk aakt, dat de auto bedrijfsmatig wordt gebruikt.
Forum Sponsor, Buurauto
Plaats reactie