Heeft je laadpaal de jaarwisseling overleefd?

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
fam_h
Vaste klant
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Re: Oplaadpaal Ochten

Bericht door fam_h »

Ow, balen man.
Misschien als nieuwsbericht in de plaatselijke krant?
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

De krant alleen de foto mailen met een kort onderschrift, de verzekering bellen en alle frustratie hier op het forum wegtikken.
Je bereikt de lieden die het gedaan hebben toch niet -als ze het al lezen dan begrijpen ze het niet-, de krant daar kun je het beste met positief nieuws in komen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=1404 (moderators: samenvoegen?)

Niet alle laadpalen zijn niet vuurwerkproof, blijkbaar. In verschillende steden (iig een deel van Amsterdam) wordt een deen van de parkeerautomaten met een metalen kap afgedekt, om vuurwerkschade te voorkomen. Maar dan kan je een paar dagen niet opladen. Of dat de oplossing is....

P.S. Welk type laadpaal is het en wat is de beschadeging?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Kat9
Sponsor

Bericht door Kat9 »

Inmiddels reactie van de gemeente binnen. Zeer voortvarend en positief. Chapeau !

Dag Koen. Bedankt voor je bericht. Ik was al op de hoogte gesteld van de vernieling terwijl ik thuis nog kort verlof genoot. In eerste instantie was ik flink hels en had al een pittig concept voor de krant gemaakt. . Ik heb vorige week echter gehoord dat de daders bekend zijn en dat ze alles terugbetalen. Dat doen ze nooit meer en dat moeten we dan maar als troost voor de overlast in ons achterhoofd houden. Het is voor een groepje idioten dan ook een geweldig leermoment en daar worden we dus wél allemaal beter van.
Wellicht dat we as 'oud en nieuw' iets slims maken waardoor het niet kan beschadigen. Da's nog niet op de markt dus eerst maar eens Brainstormen met zn allen.
Koen, ik wil je nogmaals bedanken voor je moeite en hierbij ook alsnog de allerbeste wensen voor 2013.

Vriendelijke groet,
Peter van den Berg
Adviseur Milieu/ Duurzaamheidsmanager
Gemeente Neder-Betuwe

Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
ElectricRene
Vaste klant
km-stand: 90
Lifetime: 44

Bericht door ElectricRene »

Kat9 schreef:Inmiddels reactie van de gemeente binnen. Zeer voortvarend en positief. Chapeau !

Dag Koen. Bedankt voor je bericht. Ik was al op de hoogte gesteld van de vernieling terwijl ik thuis nog kort verlof genoot. In eerste instantie was ik flink hels en had al een pittig concept voor de krant gemaakt. . Ik heb vorige week echter gehoord dat de daders bekend zijn en dat ze alles terugbetalen. Dat doen ze nooit meer en dat moeten we dan maar als troost voor de overlast in ons achterhoofd houden. Het is voor een groepje idioten dan ook een geweldig leermoment en daar worden we dus wél allemaal beter van.
Wellicht dat we as 'oud en nieuw' iets slims maken waardoor het niet kan beschadigen. Da's nog niet op de markt dus eerst maar eens Brainstormen met zn allen.
Koen, ik wil je nogmaals bedanken voor je moeite en hierbij ook alsnog de allerbeste wensen voor 2013.

Vriendelijke groet,
Peter van den Berg
Adviseur Milieu/ Duurzaamheidsmanager
Gemeente Neder-Betuwe

Koen
Mooi dat de daders bekend zijn, ik zeg namen noemen met foto's in de krant, vooral in zo een kleine gemeente als Ochten zal het dan snel duidelijk zijn dat vernieling niet wordt geaccepteerd.

Fijn dat de schade vergoed wordt maar dat maakt de vernieling niet oke.

Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
Kat9
Sponsor

Bericht door Kat9 »

En de beloofde foto's:

Afbeelding Afbeelding

Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Zo te zien een ex-floriade, inderdaad. Bij mij voor de deur staat ook zo'n paal, daar moet het bovendeel worden vervangen. Het grootste manco aan deze paal is het schuifje dat voor de stekker zit. Dat schuifje is elektromagnetisch vergrendeld, en wordt vrijgegeven als je een pas aanbiedt. Aan de onderkant van het schuifje zit een sparing, zodat je het gemakkelijker omhoog kunt schuiven.

Dat is nu het manco, in die sparing past ook vuurwerk. De ruimte daarachter die blaas je zo weg, met het resultaat van een bolle bovenkant (bij mij thuis) of het resultaat in Ochten.

De E-laad-monteur vertelde mij dat ze voor dit type (Franse makelij) een modificatie hebben gevraagd.

De paal voor mijn huis is op 1 januari weer aan de praat gekregen, maar toch.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Aldebaran
Vaste klant
km-stand: 110000
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e
Contacteer:

Re: Heeft je laadpaal de jaarwisseling overleefd?

Bericht door Aldebaran »

Hopelijk stijgt de rekening voor deze halve zolen explosief :twisted: Meteen even goed afleren!
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Contacteer:

Re: Heeft je laadpaal de jaarwisseling overleefd?

Bericht door japio »

Dit is geen strijkertje geweest, maar een explosief. De daders zijn daar wel wat langer zuur van dan dat jij dat nu bent :thumbup: top dat ze de schade mogen vergoeden.
Zit er een gesloten bodem in of staat de paal op draadeinden? Als de overdruk vrij weg kan dan heb je deze schade niet.
Verder is het gewoon plaatmateriaal, het is niet gemaakt om ontploffingen, ramkraken en natuurgeweld te kunnen weerstaan.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Re: DBT-laadpalen worden aangepast, maar vuurwerkproof?

Bericht door Alex »

E-laad gaat de beruchte DBT-palen aanpassen, zie http://e-laad.nl/submenunieuws/425-schu ... -aangepast

Op mijn vraag
Ik lees dat de schuifjes van de DBT-palen worden aangepast. Is deze aanpassing ook vuurwerkproof? Als je alleen het schuifje in de hoogste stand houdt,lijkt er genoeg ruimte over te blijven om vuurwerk tussen te klemmen. Met oud en nieuw zijn er al diverse DBT-palen de lucht in gegaan.
kreeg ik de reactie
Het klopt dat wij bezig zijn met aanpassingen. Het klepje van deze palen worden omhoog vast gezet.
Er kan dan dus niets meer tussen worden gestoken. Hopelijk is dit dan niet meer een uitnodiging om vuurwerk in te steken.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Klinkt zoiets als "vast wel".
Forum Sponsor, Buurauto
Plaats reactie