Heeft je laadpaal de jaarwisseling overleefd?

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Heeft je laadpaal de jaarwisseling overleefd?

Bericht door Alex »

Nou, de jongetjes uit het Soesterkwartier worden bedankt. Is met vuurwerk het schuifklepje voor het stopcontact op de laadpaal onklaar gemaakt. Het andere stopcontact was al in reparatie voor een interne storing.

Ik was hier al een beetje bang voor. Er zit gewoon ruimte tussen het schuifje en de paal, zodat je het schuifje gemakkelijk omhoog doet, als de elektromagnetische vergrendeling eraf gaat. Maar ja, de vormgever kent zeker geen (illegaal) consumentenvuurwerk. Hopelijk gaat E-laad daar dit jaar iets op verzinnen.

De paal is nu niet toegankelijk, maar staat niet in storing. Volgens de sites en apps doet 'ie het. Niet dus.

Zijn er nog meer E-laadpalen defect?

P.S. Het is de laadpaal in het filmpje van mijn nieuwjaarswens.
Laatst gewijzigd door Alex op do 03 jan 2013, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Heeft je laadpaal de jaarwisseling overleegd?

Bericht door Michael »

Ik had er al van te voren rekening mee gehouden dus ik heb niet afgewacht maar met ducktape de klepjes dichtgeplakt et voila alles is onaangeraakt gebleven. ;)
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Monteur heeft alles weer aan de praat gekregen. De hele bovenkant moet vervangen gaan worden. Bij E-laad bleek dit al een punt van discussie te zijn, er zal vast wel een modificatie komen.

En de Franse ontwerper blijkt niet bekend te zijn met consumentenvuurwerk.
Laatst gewijzigd door Alex op di 01 jan 2013, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Michael
Stamgast
Auto: Bolt

Bericht door Michael »

Hm ja oke, maar als we zelf ook een beetje meewerken en van te voren nadenken dan kunnen we dit soort schades voorkomen. Vooruit denken is regeren.

Anyway goed om te lezen dat er vanuit e-laad zo snel actie wordt ondernomen.
Laatst gewijzigd door Michael op wo 02 jan 2013, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Gisteren in Woerden Tournoysveld ook de nodige rode en grijze smurrie uit het contact gepeuterd, de niet vergrendelde kleppen zijn perfecte klemmen voor explosief spul.

Vuurwerk belasting invoeren om alle schade mee te vergoeden denk ik dan :silent:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

japio schreef: Vuurwerk belasting invoeren om alle schade mee te vergoeden denk ik dan :silent:
Dat is dan een premie op het gebruik van laadpalen voor het afsteken van vuurwerk. Je hebt er immers voor betaald, dus mag je de laadpaal daarvoor gebruiken :problem: . Dacht het niet. :thumbdown:
Het lijkt mij dat de laadpalen meer vuurwerkbestendig moeten zijn, dat betekent dus kleppen dicht en geen speling bij de klep. Werk aan de winkel voor de ontwerpers :!: . Laat ze testen door vuurwerkvandalen in plaats van door techneuten en vormgevers. Vinden die 'vandalen' nog leuk ook.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Een slooptest door vandalen is zinloos, als je even je best doe sloop je uiteindelijk alles. Bruut geweld lost alles op...
Unit106
Moderator
Auto: anders

Bericht door Unit106 »

Michael schreef:Hm ja oke, maar als we zelf ook een beetje meewerken en van te voren nadenken dan kunnen we dit soort schades voorkomen. Vooruit denken is regeren.
Tja, volgens mij heb ik nergens op dit forum de tip voorbij zien komen om wat ducktape toe te passen. Als iemand nou aankomende december de tip hier plaatst! :thumbup:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Unit106 schreef:
Michael schreef:Hm ja oke, maar als we zelf ook een beetje meewerken en van te voren nadenken dan kunnen we dit soort schades voorkomen. Vooruit denken is regeren.
Tja, volgens mij heb ik nergens op dit forum de tip voorbij zien komen om wat ducktape toe te passen. Als iemand nou aankomende december de tip hier plaatst! :thumbup:
In november raakte ik hierover in gesprek met een monteur ter plaatse. Hij beweerde toen dat misschien alleen het klepje kapot zou kunnen gaan. Ze waren ook niet van plan om hier preventief wat aan te doen.

Ducktape is ook weer iets wat je er zo vanaf trekt, dus ik heb het zo maar gelaten. Overigens vond dit vroeg in de avond plaats. Hoe vroeg moet je beginnen met afplakken? Overigens zijn met een eenvoudige modificatie dergelijke problemen te verhelpen.
Forum Sponsor, Buurauto
Kat9
Sponsor
km-stand: 150000
Lifetime: 23
Auto: Ampera

Oplaadpaal Ochten

Bericht door Kat9 »

Beste Ochtenaren,

In de nacht van 31 december 2012 op 1 januari 2013 heeft een aantal van jullie het niet kunnen nalaten vernielingen aan te richten aan de oplaadpaal voor EV's in Ochten. Deze paal is geschonken door mijn bedrijf, en dient ter promotie van het elektrisch rijden in Nederland. Ik betreur het dat jullie niet van andermans eigendom kunnen afblijven, en zodanig vernielen dat deze de komende tijd niet meer gebruikt zal kunnen worden. En waarom ??? Ik neem aan dat jullie niet je eigen bezittingen grondig vernielen, waarom dan wel de gemeenschappelijke eigendommen ?? Jammer. Ik hoop jullie er een keer op aan te kunnen spreken, maar dat zal wel niet lukken, omdat jullie waarschijnlijk liever anoniem willen blijven dan jezelf verantwoorden.

Met vriendelijke groet

Koen van 't Oor
Koen Engineering & Consultancy.

Ik denk erover deze brief op de vernielde paal te plakken in de hoop een reactie los te kunnen krijgen.

Foto's volgen nog.
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Plaats reactie