Alles over de auto van de zaak
-
Odiebla
Re: we gaan er aan
Stop nou toch eens met dat verhaal over die korting, het is geen korting. Ik heb dit nog eens gecontroleerd bij de BD en het is gewoon simpelweg niet waar. De EV's hebben momenteel een bijtelling van 0%. Niets korting, niets bonus, gewoon 0%, klaar, basta. Daarbij gaan eventuele nieuwe tarieven (voor de Ampera 7%) alleen in voor nieuwe contracten.
- Tim
- Newbie
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 16:33
- km-stand: 35000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
Re: we gaan er aan
Ik ben eigenlijk wel voor een onderzoek, maar dan wel grondig! En niet alle (semi) EV rijders over één kam scheren, want er blijkt nogal een verschil tussen de diverse gebruikers te zijn, vaak meer dan bij andere autotypen. Het daadwerkelijke verbruik moet men mede belonen/bestraffen en alleen niet WELKE auto je rijdt.
In het geval van leaserijders (dit is wat kort door de bocht de minst duurzame groep):
Houd de 0% bijtelling maar laat leaserijders zelf (gedeeltelijk) opdraaien voor de benzine die getankt wordt. Dan gaan ze wel moeite doen om te laden en is de discussie gedeeltelijk opgelost. Als men dan klaagt dat men voor de baas vrijwel altijd grotere afstanden moet afleggen, hebben ze over het algemeen de verkeerde auto aangeschaft. Elektrische auto's zijn nou eenmaal vooral functioneel en duurzaam op de korte afstanden...
Dit houdt het voor de rest van de rijders leuk en aantrekkelijk.
In het geval van leaserijders (dit is wat kort door de bocht de minst duurzame groep):
Houd de 0% bijtelling maar laat leaserijders zelf (gedeeltelijk) opdraaien voor de benzine die getankt wordt. Dan gaan ze wel moeite doen om te laden en is de discussie gedeeltelijk opgelost. Als men dan klaagt dat men voor de baas vrijwel altijd grotere afstanden moet afleggen, hebben ze over het algemeen de verkeerde auto aangeschaft. Elektrische auto's zijn nou eenmaal vooral functioneel en duurzaam op de korte afstanden...
Dit houdt het voor de rest van de rijders leuk en aantrekkelijk.
-
Odiebla
Re: we gaan er aan
Hoe wil je leaserijders dwingen zelf benzine te betalen? Ik heb een contract met mijn werkgever waarbij de benzine all-in is. Daar kan de overheid niets aan doen...
De enige echte oplossing is om alleen Leaf's en andere 100% EV's (of beter: non-ICE) te stimuleren. Onze overheid heeft zich laten inpakken door marketing-beloftes van GM. Stom, maar zolang het kan gebruikt iedereen die maatregel in zijn of haar voordeel. Simpel, doe ik ook
De enige echte oplossing is om alleen Leaf's en andere 100% EV's (of beter: non-ICE) te stimuleren. Onze overheid heeft zich laten inpakken door marketing-beloftes van GM. Stom, maar zolang het kan gebruikt iedereen die maatregel in zijn of haar voordeel. Simpel, doe ik ook
-
Hanzzzz
- Stamgast
- Berichten: 426
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: we gaan er aan
TNO gaat blijkbaar onderzoek doen naar het werkelijk verbruik van leaserijders met een plug in. Niet naar het werkelijk verbruik van de plugin. Niet iedereen leased een plug-in sommigen kopen een plug-in en betalen dus de benzine zelf vanuit het eigen bedrijf dus dit raak de eigen portemonee zullen daarom veel meer opladen en zuiniger rijden. M.a.w. er wordt een niet representatieve groep gemeten.shumway schreef:http://www.businesscompleet.nl/kennisbank/Auto%20van%20de%20zaak/25967-Bijtelling-zakenauto-op-de-schop.html
Onderzoek door TNO naar werkelijk verbruik, ben benieuwd of ze dat ook doen met de fabrieksopgaves van alle 14% auto's e.d.
Zou zo maar kunnen dat ze de bijtelling voor Ampera's ed op 35% gaan zetten, hou je wel je korting van 25 maar word je bijtelling toch 10%.
Daarbij moeten ze dan dat onderzoek niet alleen doen voor plugin auto's maar voor alle auto's.
-
Hanzzzz
- Stamgast
- Berichten: 426
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: we gaan er aan
Op zich kan de overheid altijd er wat aan doen door de regels aan te passen. Je past dus simpel de wet aan waarmee jou contract illegaal wordt verklaard. Maar zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Het kan veel eenvoudiger.Odiebla schreef:Hoe wil je leaserijders dwingen zelf benzine te betalen? Ik heb een contract met mijn werkgever waarbij de benzine all-in is. Daar kan de overheid niets aan doen...
..knip...
Jij kan namelijk ook in je contract met je werkgever zetten dat je werkgever de lunch betaald. De belastingdienst geeft aan dat dat niet onbelast mag en dat dus of je werkgever de belasting betaald of jij omdat dit wordt gezien als loon in natura.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: we gaan er aan
Als je maar met plezier in je auto rijdtOdiebla schreef:Stop nou toch eens met dat verhaal over die korting, het is geen korting. Ik heb dit nog eens gecontroleerd bij de BD en het is gewoon simpelweg niet waar. De EV's hebben momenteel een bijtelling van 0%. Niets korting, niets bonus, gewoon 0%, klaar, basta. Daarbij gaan eventuele nieuwe tarieven (voor de Ampera 7%) alleen in voor nieuwe contracten.
Laatst gewijzigd door shumway op wo 06 feb 2013, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- Unit106
- Moderator
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Vlaardingen
Re: we gaan er aan
Tja, de belastingdienst is ook niet altijd een kundige partij gebleken. Ik heb dit gevonden op internet: Misschien toch een kern van waarheid?Odiebla schreef:Stop nou toch eens met dat verhaal over die korting, het is geen korting. Ik heb dit nog eens gecontroleerd bij de BD en het is gewoon simpelweg niet waar. De EV's hebben momenteel een bijtelling van 0%. Niets korting, niets bonus, gewoon 0%, klaar, basta. Daarbij gaan eventuele nieuwe tarieven (voor de Ampera 7%) alleen in voor nieuwe contracten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Unit106
- Moderator
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Vlaardingen
Re: we gaan er aan
@Odiebla & Shumway: laten we niet persoonlijk worden en het gezellig houden.
Ik heb op dit forum nog geen enkele ban kunnen plaatsen. Natuurlijk wel een keer goed om te testen of deze functie ook op dit forum werkt
Ik heb op dit forum nog geen enkele ban kunnen plaatsen. Natuurlijk wel een keer goed om te testen of deze functie ook op dit forum werkt
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: we gaan er aan
Ik zie dat TNO-onderzoek met belangstelling tegemoet.
Je gaat na twee kilometer ook niet klagen dat je de finish van de marathon nog niet hebt gehaald? Precies, er moet juist een tandje bij i.p.v. af.
Je gaat na twee kilometer ook niet klagen dat je de finish van de marathon nog niet hebt gehaald? Precies, er moet juist een tandje bij i.p.v. af.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: we gaan er aan
Als ik het goed lees is het een breder onderzoek en worden hybrides en ev's er ook bij betrokken.
Gelukkig komt dan geen enkele auto aan de waardes die zijn opgegeven voor de Co2 uitstoot.
Gelukkig komt dan geen enkele auto aan de waardes die zijn opgegeven voor de Co2 uitstoot.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon