Alex schreef:Het volgende kun je doen:
Houd het balletje groen, met de blaadjes zichtbaar. Vergt enige oefening, mAr kan echt. Dan rijdt je redelijk normaal met het verkeer mee.
Dat irritante bolletje heb ik er al na de eerste dag afgezet en tot op heden zo gehouden....in BMW's had je ook al van die vervelende econometers of hoe ze ook heten (daar konden ze helaas niet uit).
Ik snap zelf ook wel dat als je het gas (diep) intrapt je onzuiniger rijdt, maar waarom je daar door zo'n bewegend geval in je dashboard op gewezen wilt worden is mij een raadsel....
Wat reed jij voor de Volt dan....zo'n 30 km karretje zeker
Maar ff serieus, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je geen motor geluid hoort.
Ik was een Chevy Van V8 gewend met het typerende V8 geluid en zat in het begin ook regelmatig te snel, simpel want je hoort niks. Of je nou 30 rijd of 130 het blijft stil in de motorruimte.
Uiteindelijk ligt het toch aan je rechtervoet en veel kijken op je meter, succes
Aldebaran schreef:Als dit koppel al te hoog is dan zou ik zeker niet voor een Tesla S kiezen
Wat dacht jij van een Fisker Karma, daar stond ik woensdag naast, zelfde concept als de Ampera/Volt.
Alleen deze hebben een glazen dak met zonnepanelen.
Ik vond het een beetje een zielig gezicht mijn Ampera naast die Fisker
Wat een car zeg, moet je maar eens google
Inderdaad een mooie bak.....maar de Tesla S vreet 'm met huid en haar op qua specs.....als we het dan toch over koppel hebben. Van 0 - 100 in 4,4 seconden Niet slecht voor een familiewagen
Ik ken bijna alleen maar flitspalen die vlak voor een stoplicht staan en ook staan ze vaak niet vlak na het stoplicht te laseren toch? Genoeg tijd alsnog cruise controle op 50 te zetten
malagutie schreef:Ik ken bijna alleen maar flitspalen die vlak voor een stoplicht staan en ook staan ze vaak niet vlak na het stoplicht te laseren toch? Genoeg tijd alsnog cruise controle op 50 te zetten
Volgens mij staat deze flitser direct NA het verkeerslicht, op een plek waar de 2 banen overgaan in 1 baan. Kennelijk willen ze voorkomen dat je even versneld zodat je er makkelijk voorlangs gaat.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
wverboom schreef:Ik heb wel gezien dat je hem ook kun chiptunen. http://www.datatechnic.nl/chiptuning/op ... .4_150_pk/
Je gaat dan van 370Nm naar 410Nm. Ik neem aan dat ze dit dus ook de andere kant op kunnen programmeren voor je.
Heeft iemand dit wel eens overwogen? En ik doel dan op de verhoging, niet de andere kant op