De Volt heeft een te hoog koppel voor mij... Net een boete voor te snel rijden gekregen. Binnen de bebouwde kom rij ik eigenlijk nooit te snel maar door het hoge koppel van de Volt zit ik vaak al snel boven de 60 als ik optrek. Nu een boete gekregen: 57 km/h na correctie.
Kan er bij naast de Sport stand niet een standje bij? Een Eco stand of zo? Die het optrekken limiteert en voorkomt dat ik te snel boven de max zit (het gele bolletje ziet vaak geel bij mij ) Dit bespaart natuurlijk ook op het verbruik, vandaar eco stand.
Paul
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Rij 55km/u op eigen teller, dan cruise control aan en 'set' snelheid, en voor stoplicht cruise control tijdelijk uitschakelen en/of gewoon afremmen met de rem. Na stoplicht cruise control weer activeren (resume) en de auto accelereert snel naar 55km/u ...
Gelukkig berijder van Summer White S, Leather ceramic whi/black, Navigation Audio Pack, Achteruitrijcamera met Park Pilot
Het volgende kun je doen:
Houd het balletje groen, met de blaadjes zichtbaar. Vergt enige oefening, mAr kan echt. Dan rijdt je redelijk normaal met het verkeer mee.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
benver schreef:Rij 55km/u op eigen teller, dan cruise control aan en 'set' snelheid, en voor stoplicht cruise control tijdelijk uitschakelen en/of gewoon afremmen met de rem. Na stoplicht cruise control weer activeren (resume) en de auto accelereert snel naar 55km/u ...
Werkt niet echt, die resume die werkt pas vanaf een km of 30.
Leef met je mee.
Mijn eerste boete had ik al na 10 minuten gereden te hebben
De tweede volgde een week later.
Sindsdien het normale niveau van --zo-nu-en-dan-eentje-- weer terug. Da's niet anders dan voorgaande, even sterke, auto's en zal dus wel zo blijven ??
fam_h schreef:with great power comes great responsibilty
vind ik leuk
maar serieus, kan GM geen ECO knop er bij doen? Van mij kan de Sport stand wel weg, zonder sport stand ben ik toch al als eerste weg bij elk verkeerslicht....
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt