Pagina 2 van 4

Re: Laadkabel

Geplaatst: do 05 apr 2012, 20:58
door Ivo
Een Loloo (speciale lader) kun je overigens via een mobiel data abo theoretisch aan je eventueel aanwezige slimme meter koppelen. Dan heb je een soort detectie van je verbruik, waar de lader zich op aan kan passen.

Ik heb nog niemand gehoord die dit daadwerkelijk gebruikt. :think:

Re: Laadkabel

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 21:53
door Henri
typisch gevalletje van een dealer die het niet snapt....een gewoon buiten stopkontakt bij je kantoor is prima te gebruiken met de lader uit de ampera. Dan laadt die met 10 amp en doet die over een volle lading ongeveer 6 uur.
Heb je geen speciale kabel vor nodig. Als je sneller wil laden koop je een wandlader, via dit forum redelijk voordelig te kopen dan laad je in ong. 3.5 uur...

Re: Laadkabel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 09:20
door Ampera34
Rij al dik een maand rond in mijn Ampera, kreeg ik gisteren nog een faktuur van € 369,-- van de dealer nagestuurd. Voor een "snellaad-kabel" Dat is dus de laadkabel voor publieke laadpunten. Of ik die nog maar even wil betalen :oops: .
Hoort die laadkabel dan niet bij de standaard aflever-uitrusting van de auto ?

groeten,

Henk

Re: Laadkabel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 10:24
door mc_alistair
Ampera34 schreef:Rij al dik een maand rond in mijn Ampera, kreeg ik gisteren nog een faktuur van € 369,-- van de dealer nagestuurd. Voor een "snellaad-kabel" Dat is dus de laadkabel voor publieke laadpunten. Of ik die nog maar even wil betalen :oops: .
Hoort die laadkabel dan niet bij de standaard aflever-uitrusting van de auto ?

groeten,

Henk
@Henk --> Echt niet betalen die factuur! kijk maar eens op de site van Opel en download de prijslijst:

http://www.opel.nl/showroom/files/pdf/N ... prices.pdf

Op Pagina 3 zie je het volgende staan:

Laadkabel voor (publieke) Type 2 laadpunten(1)
(1) = Inbegrepen in rijklaarmaakkosten


Dus alleen als je geen rijklaarmaakkosten in rekening zijn gebracht dan is een factuur legitiem maar niet chique.

Ik zeg dikke :thumbdown: voor jou dealer.

Re: Laadkabel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 20:32
door Michael
wat een gezeik met die opel dealers. Eerst willen ze iemand naaien om een paar automatten en nu weer voor een snel laadkabel. Toch wel een aantal punten waar ik op gaat letten tijdens de aflevering.

;)

Re: Laadkabel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 20:57
door Ampera34
Michael schreef:wat een gezeik met die opel dealers. Eerst willen ze iemand naaien om een paar automatten en nu weer voor een snel laadkabel. Toch wel een aantal punten waar ik op gaat letten tijdens de aflevering.
;)
Laten we hopen dat de MyAmpera agent (of Opel Nederland) ook eens een keer meeleest :shh: en misschien landelijk een mail naar dealers kan doen over wat een Ampera nou eigenlijk is en wat er allemaal bij komt kijken om zo'n schitterend produkt goed te verkopen :idea: . Valt mij op dat dealers vaak niet eens weten wat ze nou eigenlijk verkopen :oops: Zeer weinig technische kennis van het totale concept van de Ampera :( Of misschien geen interesse in de RE-techniek van de Ampera of zijn ze gewoon totaal ingekakt ? :think:

ps,
en mijn naam hebben ze nou ook 2 x totaal verkeerd op de faktuur staan, ondanks dat we daar over gebeld hebben, "ja hoor, dat passen we aan" :oops: Echt niet te geloven wat ik allemaal nou al meegemaakt heb sinds de auto-RAI in 2011 :mrgreen:

Re: Laadkabel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 21:16
door Ampera1
Ampera34 schreef:
Michael schreef:wat een gezeik met die opel dealers. Eerst willen ze iemand naaien om een paar automatten en nu weer voor een snel laadkabel. Toch wel een aantal punten waar ik op gaat letten tijdens de aflevering.
;)
Laten we hopen dat de MyAmpera agent (of Opel Nederland) ook eens een keer meeleest :shh: en misschien landelijk een mail naar dealers kan doen over wat een Ampera nou eigenlijk is en wat er allemaal bij komt kijken om zo'n schitterend produkt goed te verkopen :idea: . Valt mij op dat dealers vaak niet eens weten wat ze nou eigenlijk verkopen :oops: Zeer weinig technische kennis van het totale concept van de Ampera :( Of misschien geen interesse in de RE-techniek van de Ampera of zijn ze gewoon totaal ingekakt ? :think:

ps,
en mijn naam hebben ze nou ook 2 x totaal verkeerd op de faktuur staan, ondanks dat we daar over gebeld hebben, "ja hoor, dat passen we aan" :oops: Echt niet te geloven wat ik allemaal nou al meegemaakt heb sinds de auto-RAI in 2011 :mrgreen:
Probleem is dat men uitgaat van processen en niet vanuit mensen redeneert. :think:

Re: Laadkabel

Geplaatst: di 01 jan 2013, 21:53
door JG16
wat wordt er mee geleverd dan met de Chevy Volts? op de prijslijst daarvan staat er niets over...

Re: Laadkabel

Geplaatst: di 01 jan 2013, 22:28
door Alex
JG16 schreef:wat wordt er mee geleverd dan met de Chevy Volts? op de prijslijst daarvan staat er niets over...
Voor de Volt moet je de laadkabel met Mennekes-stekker apart kopen. Bij de dealer, of bij Cybergrey of weet ik wie.

Kost exta. Voordeel is wel dat je zelf kunt kiezen waar je hem wilt kopen, de kwaliteit en de lengte. :eh:

Re: Laadkabel

Geplaatst: di 01 jan 2013, 23:17
door JG16
Apart... Kosten rijklaar maken verschillen van elkaar nauwelijks. Wat doet de Chevy dealer dan meer als bij de Opel?

Had morgen aflevering van een Volt moeten hebben, maar dealer belde gistermiddag met de melding dat de auto klaar stond maar dat Importeur eea nog niet had gedaan waarbij er geen kenteken was, en dat iedereen bij chevy NL vrij was en niet bereikbaar....dus... Men kon ook niet zeggen wat de aflever moment dan gaat worden...

Was plotseling iets minder als blij...

Ook een partij gedoe over dat 2e laadkabel, want dat was dan weer de schuld van de lease maatschappij...

Ben even geen lopende reclame voor de Volt vandaag. Als ik er uiteindelijk in mag rijden, dan waarschijnlijk wel...

Ach ja....