Laadkabel
-
Devlinx
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Laadkabel
Heb mijn Ampera nog niet maar volgens de brochure wordt er een standaard laadkabel meegeleverd (ene kant mode 3 type 2, andere kant standaard 220v stekker). De meeste laadpalen die ik tot nog toe ben tegen gekomen hebben geen standaard 220V aansluiting, maar een type 2 mennekes stekker).
Wordt deze kabel (type 2 / type 2) ook meegeleverd en zo nee, iemand een idee waar deze is aan te schaffen voor een redelijke prijs.
Gr
Devlinx
Wordt deze kabel (type 2 / type 2) ook meegeleverd en zo nee, iemand een idee waar deze is aan te schaffen voor een redelijke prijs.
Gr
Devlinx
-
Engbert
- Newbie
- km-stand: 60
- Auto: Ampera-e
Re: Laadkabel
Geen probleem: In NL worden beide kabels standaard mee geleverd.
-
Ampera1
- Stamgast
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Contacteer:
De Ampera wordt met 2 kabels geleverd; naast de kabel die jij noemt met de standaardstekker is er ook een kabel met 2x een mennekes stekker. Die kan aan de laadpalen.Devlinx schreef:Heb mijn Ampera nog niet maar volgens de brochure wordt er een standaard laadkabel meegeleverd (ene kant mode 3 type 2, andere kant standaard 220v stekker). De meeste laadpalen die ik tot nog toe ben tegen gekomen hebben geen standaard 220V aansluiting, maar een type 2 mennekes stekker).
Gr
Devlinx
Ampera: Amper verbruik
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
En die kabels kosten los behoorlijk wat geld. Dat heeft Mennekes goed voor elkaar 
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Unit106
- Moderator
Dit is niet helemaal juist!Ampera1 schreef:De Ampera wordt met 2 kabels geleverd; naast de kabel die jij noemt met de standaardstekker is er ook een kabel met 2x een mennekes stekker. Die kan aan de laadpalen.
Er worden inderdaad 2 kabels meegeleverd:
- Een kabel voor standaard wandcontactdozen voor bijvoorbeeld thuisgebruik. Deze kabel heeft aan de ene kant een type 1 connector (volgens Opel -> de Ampera stekker) en aan de andere kant een gewone stekker zoals ook aan je huishoudelijke apparatuur zit. De type 1 connector is NIET de Mennekes connector.
Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196# ... J1772-2009
- Een kabel voor publieke oplaadpunten. In Europa is gekozen voor de Mennekes connector als de standaard connector voor oplaadpunten. Aan de ene kant heeft deze kabel dus een type 1 connector om aan te sluiten op de Ampera en aan de andere zijde een Mennekes connector voor publieke oplaadpunten.
Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196# ... E_2623-2-2
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
-
Ampera1
- Stamgast
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Contacteer:
Oké, bedankt voor de correctie.Unit106 schreef:Dit is niet helemaal juist!Ampera1 schreef:De Ampera wordt met 2 kabels geleverd; naast de kabel die jij noemt met de standaardstekker is er ook een kabel met 2x een mennekes stekker. Die kan aan de laadpalen.
Er worden inderdaad 2 kabels meegeleverd:
- Een kabel voor standaard wandcontactdozen voor bijvoorbeeld thuisgebruik. Deze kabel heeft aan de ene kant een type 1 connector (volgens Opel -> de Ampera stekker) en aan de andere kant een gewone stekker zoals ook aan je huishoudelijke apparatuur zit. De type 1 connector is NIET de Mennekes connector.
Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196# ... J1772-2009
- Een kabel voor publieke oplaadpunten. In Europa is gekozen voor de Mennekes connector als de standaard connector voor oplaadpunten. Aan de ene kant heeft deze kabel dus een type 1 connector om aan te sluiten op de Ampera en aan de andere zijde een Mennekes connector voor publieke oplaadpunten.
Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196# ... E_2623-2-2
Ampera: Amper verbruik
-
Henri
- Stamgast
- km-stand: 166000
- Lifetime: 2
Onder de laadvloer zit rechts ook een setje met allerlei verloopstekkers zodat je in elk denkbaar stopkontakt kan inpluggen
-
Gerwin
- Newbie
Een vraag die hier mee in lijn ligt: klopt het dat de auto als hij via het stopcontact thuis of op kantoor opgeladen wordt op een eigen groep moet zitten en zelf detecteert als dit niet zo is?
Dit wist de dealer mij te vertellen, maar die gaf ook aan dat ik een extra kabel moest kopen van 800 euro om aan een publieke laadpaal te kunnen laden. Dat is blijkbaar ook niet waar.
Ben van plan een ampera te gaan rijden, maar wil weten in hoeverre ik mijn kantoorpand moet aanpassen.
Bdankt voor de reactie!
Dit wist de dealer mij te vertellen, maar die gaf ook aan dat ik een extra kabel moest kopen van 800 euro om aan een publieke laadpaal te kunnen laden. Dat is blijkbaar ook niet waar.
Ben van plan een ampera te gaan rijden, maar wil weten in hoeverre ik mijn kantoorpand moet aanpassen.
Bdankt voor de reactie!
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Contacteer:
Klopt niet.Gerwin schreef:Een vraag die hier mee in lijn ligt: klopt het dat de auto als hij via het stopcontact thuis of op kantoor opgeladen wordt op een eigen groep moet zitten en zelf detecteert als dit niet zo is?
Je "krijgt" bij de Ampera 2 kabels. 1 voor een normaal stopcontact (de "oma kabel") en 1 voor een publiek laadpunt (speciaal). Als je de Oma kabel gebruikt kun je max. met 10 A laden, en dat werkt ook gewoon op een gedeelde groep. Niets detectie ofzo.
Als je met 16A wilt laden, zul je dat met een speciale lader moeten doen, die inderdaad bij voorkeur op een schone groep is aangesloten. Er zijn laders met een vaste kabel of waarbij je de speciale kabel nodig hebt.
Thuis heb ik een echte lader, op de zaak een stopcontactje, wel op een aparte groep, want moest toch ff nieuw aangelegd worden.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Gerwin
- Newbie
Dank voor de reactie, vond het al een vreemd verhaal van de dealer.