Ik verwacht een grote boost aan laadpalen vanaf 2014. De Mitsubishi Outlander is heel veel verkocht (meer dan 6000 stuks heb ik gehoord) en komt na de zomer massaal op de weg en ook andere grotere merken hebben al (Volvo) of komen met plugin autos (Audi, VW, BMW).
Gert
Tijd voor meer laadpalen
- DutchMonster
- Bekende
- km-stand: 150
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Tijd voor meer laadpalen
Het geld is op Gert; meer auto's, maar vrijwel geen laadpalen er bij.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Bij mijn weten worden tot nu toe bij EV's en plug-ins alleen laadpunten voor op eigen terrein meegeleverd. Als het goed is komt Chevrolet binnenkort als eerste en voorlopig als enige met de mogelijkheid om een publieke laadpaal mee te leveren.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- DutchMonster
- Bekende
Ik heb me totaal nog niet verdiept in het businessmodel achter de laadpalen, maar het is toch niet alleen liefdewerk/oudpapier? Zou er een mogelijkheid zijn om verder in laadpalen te investeren (als geïnteresseerde ondernemer die daarop ook enig rendement zou willen halen)?
GErt
GErt
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Meerprijs van de auto is € 20.000,-- omgeslagen naar benzine (bij een benzineprijs van € 2,00) is dat 10.000 liter.
Zet daar een verbruik van 1 op 12 tegenover en je moet 120.000 kilometer gratis elektra krijgen om alleen de meerkosten terug te verdienen.
Daar stopt je businesscase dus al.
Zet daar een verbruik van 1 op 12 tegenover en je moet 120.000 kilometer gratis elektra krijgen om alleen de meerkosten terug te verdienen.
Daar stopt je businesscase dus al.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- DutchMonster
- Bekende
Ja, dat klopt geredeneerd vanuit de gebruiker/bezitter van de auto. Maar gegeven het feit dat je er voor gekozen hebt om elektrisch te rijden en je dus verplaatst met zo'n auto zul je wel elektra willen tanken omdat dit of goedkoper is (als eigenaar) of omdat je anders ruzie krijgt met je baas (als gebruiker). De bestuurder van zo'n auto zal het liefst parkeren bij een laadpaal. Overigens zal dat dan weer niet gelden voor boodschappenritjes in de buurt (althans niet als je een Ampera of een Volt hebt). Misschien weer wel als je een Prius Plugin hebt met zijn kleine accu die ook weer zo is volgeladen. Ik vraag me daardoor wel af of een paal bij de AH veel laadsessies zou hebben.
Gert
Gert