Pagina 3 van 3

Re: Het antwoord van Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 19:14
door Alex
Beste allemaal,

Mary en ik hadden een goed gesprek bij Chevrolet Nederland. Opel Nederland zit in hetzelfde gebouw, maar goed. Het geplande uur liep 100% uit, het was duidelijk meer dan een beleefdheidsontvangst. Wij werden ontvangen door de Manager Marketing en Communicatie, de Commercieel Manager, de Product Manager, de Technisch Manager en de Online CRM-manager. In totaal vijf personen.

We hebben aardig wat punten en ervaringen van het Volt- en Amperaforum besproken. De volgende punten sprongen eruit:
1. Vanaf volgende week komt Chevrolet ook met een actie. Bij elke Chevrolet kunnen ook 2 EV-boxen worden meegeleverd, of 1 EV-box en laadtegoed of alleen laadtegoed. In elk geval gaat er een laadkabel met Mennekesstekker standaard meegeleverd worden. De EV-boxen worden eigendom van de Voltrijder en er is verder geen adder onder het gras à la Love to Load.
Wij hebben geadviseerd om ook de mogelijkheid te geven aan de koper om een openbaar oplaadpunt te realiseren. Per auto is een budget van € 5.000 beschikbaar. Daarbij moet de betreffende gemeente uiteraard ook meewerken. Dat gaan ze verder uitwerken als vierde optie. Het zou mooi zijn als Opel ook deze optie gaat aanbieden voor degenen die niet op eigen terrein kunnen laden, of geen vaste werkplek hebben.
2. Chevrolet Nederland wil graag de Top Vijf van de vragen op het forum indienen bij Chevrolet in Detroit. Er is geen garantie dat e.e.a. daadwerkelijk kan worden gerealiseerd, Chevrolet Nederland krijgt zelf ook niet altijd antwoord. Wellicht hebben de moderators een goed beeld van de top 5, in elk geval gaat het over de navigatie en POI's-oplaadpunten. Men kon geen inschatting geven in hoeverre Amerika e.e.a. daadwerkelijk wil doorvoeren. Chevrolet Nederland is in ieder geval van nut en noodzaak doordrongen, nu Amerika nog. In elk geval krijgen we een terugkoppeling.
3. Er is een idee (nog geen toezegging) om in mei 2013 een Volt-gebruikersdag te organiseren, bijvoorbeeld in combinatie met het testcentrum van de ANWB. Daarbij zouden te technische vragen een belangrijk deel moeten zijn. Ook zou er e.e.a. aan rijtraining en rijtips aan de orde kunnen komen. Het moet een leuke dag worden. Als het doorgaat, zal er voor het forum ook ruimte zijn, bijvoorbeeld om gebruikerservaringen te delen.
Wat ons betreft wordt het een gecombineerde Volt- en Amperadag.

Er is aangegeven dat Chevrolet zich moet houden aan de GM-hierarchie. Die hierarchie kan oplossingen in de weg zitten. De aftersales van Chevrolet is ingeschoven in de aftersales van GM. Of dat ook formeel betekent dat alle acties gelijk ook voor de Ampera worden uitgevoerd, is niet duidelijk (1 niet, 2 wel en 3 nnb).

Groet, Alex

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 19:49
door Vision
Alex en Mary,
dank voor de keurige terugkoppeling: goed werk verricht!!

En nu maar afwachten wat de resultaten zullen worden, bedankt, Alexander

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 20:34
door CyberGrey
Even een korte bijdrage van mijn kant, uit zeer betrouwbare insiders bronnen........ :!:

Het omkatten van Volts naar Amperas zoals op het forum wel eens gesuggereerd wordt is........ :?:

Niet waar dus :o :shock: :shifty: :thumbup:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 20:36
door Alex
CyberGrey schreef:Even een korte bijdrage van mijn kant, uit zeer betrouwbare insiders bronnen........ :!:

Het omkatten van Volts naar Amperas zoals op het forum wel eens gesuggereerd wordt is........ :?:

Niet waar dus :o :shock: :shifty: :thumbup:
Daar hebben we ook heel hard om :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 20:41
door CyberGrey
Wij hebben ons voordeel nu al binnen, 26km stroom, koffie en.......shit geen koekje :lol:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 21:47
door spidertje
Jeee... Geldt die actie alleen voor nieuwe kopers? Ik rij net een kleine 2 week in me Volt...

Dag in mei is leuk idee. Hemelvaartsdag bv.

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 22:14
door japio
Goed verhaal!

Houden Opel en Chevrolet zich ook op dit vlak (bij deze wagen) werkelijk aan de twee gescheiden werelden?

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: wo 27 feb 2013, 22:57
door Alex

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 09:42
door Yorvolt
fam_h schreef:Afgelopen week had mijn chevy een 1e beurt.
Ik heb daar op lokatie op gewacht. Het hele uur dat ik daar zat verwachtte ik eigenlijk dat er een verkoper naar me toe zou komen voor een praatje over de Volt. Bijv. Hoe bevalt ie, is alles duidelijk, lukt het om er zuinig mee te rijden, zijn er nog pijnpuntjes die we kunnen oplossen, de volgende zaken zijn we bij de beurt tegengekomen etc. Allemaal vragen waar een first adoptor meer rondloopt en graag over praat (zie alle forum onderwerpen).

Stel ze maar eens de vraag of ze inzicht hebben in de gedachten en gevoelens van een Chevrolet Volt rijder en waarom ze hier helemaal niet op inspelen.
Ik heb zelf ook een Chevvy Volt. Na hoeveel km moet de auto een beurt hebben. 30000 km of 15000 km. En zijn dat dan km die op benzine gereden zijn of de km stand zoals de auto die aangeeft? Ik ben het met je eens dat ze niet te snel zijn met interesse tonen.

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 17:10
door Alex
Yorvolt schreef:
fam_h schreef:Afgelopen week had mijn chevy een 1e beurt.
Ik heb daar op lokatie op gewacht. Het hele uur dat ik daar zat verwachtte ik eigenlijk dat er een verkoper naar me toe zou komen voor een praatje over de Volt. Bijv. Hoe bevalt ie, is alles duidelijk, lukt het om er zuinig mee te rijden, zijn er nog pijnpuntjes die we kunnen oplossen, de volgende zaken zijn we bij de beurt tegengekomen etc. Allemaal vragen waar een first adoptor meer rondloopt en graag over praat (zie alle forum onderwerpen).

Stel ze maar eens de vraag of ze inzicht hebben in de gedachten en gevoelens van een Chevrolet Volt rijder en waarom ze hier helemaal niet op inspelen.
Ik heb zelf ook een Chevvy Volt. Na hoeveel km moet de auto een beurt hebben. 30000 km of 15000 km. En zijn dat dan km die op benzine gereden zijn of de km stand zoals de auto die aangeeft? Ik ben het met je eens dat ze niet te snel zijn met interesse tonen.
Volt om de 15.000, Ampera om de 30.000. Daar krijg je weer een jaar extra garantie voor terug. Bij navraag blijkt dat ook van modellen als de Antara/Captiva de intervallen bij Opel het dubbele zijn dan die van Chevrolet. Lijkt merkpolicy te zijn.