Re: Het antwoord van Chevrolet Nederland
Geplaatst: ma 28 jan 2013, 19:14
Beste allemaal,
Mary en ik hadden een goed gesprek bij Chevrolet Nederland. Opel Nederland zit in hetzelfde gebouw, maar goed. Het geplande uur liep 100% uit, het was duidelijk meer dan een beleefdheidsontvangst. Wij werden ontvangen door de Manager Marketing en Communicatie, de Commercieel Manager, de Product Manager, de Technisch Manager en de Online CRM-manager. In totaal vijf personen.
We hebben aardig wat punten en ervaringen van het Volt- en Amperaforum besproken. De volgende punten sprongen eruit:
1. Vanaf volgende week komt Chevrolet ook met een actie. Bij elke Chevrolet kunnen ook 2 EV-boxen worden meegeleverd, of 1 EV-box en laadtegoed of alleen laadtegoed. In elk geval gaat er een laadkabel met Mennekesstekker standaard meegeleverd worden. De EV-boxen worden eigendom van de Voltrijder en er is verder geen adder onder het gras à la Love to Load.
Wij hebben geadviseerd om ook de mogelijkheid te geven aan de koper om een openbaar oplaadpunt te realiseren. Per auto is een budget van € 5.000 beschikbaar. Daarbij moet de betreffende gemeente uiteraard ook meewerken. Dat gaan ze verder uitwerken als vierde optie. Het zou mooi zijn als Opel ook deze optie gaat aanbieden voor degenen die niet op eigen terrein kunnen laden, of geen vaste werkplek hebben.
2. Chevrolet Nederland wil graag de Top Vijf van de vragen op het forum indienen bij Chevrolet in Detroit. Er is geen garantie dat e.e.a. daadwerkelijk kan worden gerealiseerd, Chevrolet Nederland krijgt zelf ook niet altijd antwoord. Wellicht hebben de moderators een goed beeld van de top 5, in elk geval gaat het over de navigatie en POI's-oplaadpunten. Men kon geen inschatting geven in hoeverre Amerika e.e.a. daadwerkelijk wil doorvoeren. Chevrolet Nederland is in ieder geval van nut en noodzaak doordrongen, nu Amerika nog. In elk geval krijgen we een terugkoppeling.
3. Er is een idee (nog geen toezegging) om in mei 2013 een Volt-gebruikersdag te organiseren, bijvoorbeeld in combinatie met het testcentrum van de ANWB. Daarbij zouden te technische vragen een belangrijk deel moeten zijn. Ook zou er e.e.a. aan rijtraining en rijtips aan de orde kunnen komen. Het moet een leuke dag worden. Als het doorgaat, zal er voor het forum ook ruimte zijn, bijvoorbeeld om gebruikerservaringen te delen.
Wat ons betreft wordt het een gecombineerde Volt- en Amperadag.
Er is aangegeven dat Chevrolet zich moet houden aan de GM-hierarchie. Die hierarchie kan oplossingen in de weg zitten. De aftersales van Chevrolet is ingeschoven in de aftersales van GM. Of dat ook formeel betekent dat alle acties gelijk ook voor de Ampera worden uitgevoerd, is niet duidelijk (1 niet, 2 wel en 3 nnb).
Groet, Alex
Mary en ik hadden een goed gesprek bij Chevrolet Nederland. Opel Nederland zit in hetzelfde gebouw, maar goed. Het geplande uur liep 100% uit, het was duidelijk meer dan een beleefdheidsontvangst. Wij werden ontvangen door de Manager Marketing en Communicatie, de Commercieel Manager, de Product Manager, de Technisch Manager en de Online CRM-manager. In totaal vijf personen.
We hebben aardig wat punten en ervaringen van het Volt- en Amperaforum besproken. De volgende punten sprongen eruit:
1. Vanaf volgende week komt Chevrolet ook met een actie. Bij elke Chevrolet kunnen ook 2 EV-boxen worden meegeleverd, of 1 EV-box en laadtegoed of alleen laadtegoed. In elk geval gaat er een laadkabel met Mennekesstekker standaard meegeleverd worden. De EV-boxen worden eigendom van de Voltrijder en er is verder geen adder onder het gras à la Love to Load.
Wij hebben geadviseerd om ook de mogelijkheid te geven aan de koper om een openbaar oplaadpunt te realiseren. Per auto is een budget van € 5.000 beschikbaar. Daarbij moet de betreffende gemeente uiteraard ook meewerken. Dat gaan ze verder uitwerken als vierde optie. Het zou mooi zijn als Opel ook deze optie gaat aanbieden voor degenen die niet op eigen terrein kunnen laden, of geen vaste werkplek hebben.
2. Chevrolet Nederland wil graag de Top Vijf van de vragen op het forum indienen bij Chevrolet in Detroit. Er is geen garantie dat e.e.a. daadwerkelijk kan worden gerealiseerd, Chevrolet Nederland krijgt zelf ook niet altijd antwoord. Wellicht hebben de moderators een goed beeld van de top 5, in elk geval gaat het over de navigatie en POI's-oplaadpunten. Men kon geen inschatting geven in hoeverre Amerika e.e.a. daadwerkelijk wil doorvoeren. Chevrolet Nederland is in ieder geval van nut en noodzaak doordrongen, nu Amerika nog. In elk geval krijgen we een terugkoppeling.
3. Er is een idee (nog geen toezegging) om in mei 2013 een Volt-gebruikersdag te organiseren, bijvoorbeeld in combinatie met het testcentrum van de ANWB. Daarbij zouden te technische vragen een belangrijk deel moeten zijn. Ook zou er e.e.a. aan rijtraining en rijtips aan de orde kunnen komen. Het moet een leuke dag worden. Als het doorgaat, zal er voor het forum ook ruimte zijn, bijvoorbeeld om gebruikerservaringen te delen.
Wat ons betreft wordt het een gecombineerde Volt- en Amperadag.
Er is aangegeven dat Chevrolet zich moet houden aan de GM-hierarchie. Die hierarchie kan oplossingen in de weg zitten. De aftersales van Chevrolet is ingeschoven in de aftersales van GM. Of dat ook formeel betekent dat alle acties gelijk ook voor de Ampera worden uitgevoerd, is niet duidelijk (1 niet, 2 wel en 3 nnb).
Groet, Alex