De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door Alex »

Maandagmiddag gaan Mary en ik bij de marketingmanagers van Chevrolet Nederland op de thee. Welke vraag moeten we absoluut stellen?

(Dit item kan dus maandag middag gelijk op slot)
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door Poul »

Psssssst, als het topic maandagmiddag op slot gaat, waar lezen we dan het antwoord? :shh: :shh:
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door japio »

Of ze zelf een Volt rijden?

Marketing... verkeerde afdeling, die Lovetoload actie is zo iets onhandigs uit de koker van marketing.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door Alex »

japio schreef:Of ze zelf een Volt rijden?

Marketing... verkeerde afdeling, die Lovetoload actie is zo iets onhandigs uit de koker van marketing.
Chevrolet doet niet mee met de Lovetoload-actie. Chevy levert EV-box erbij en Opel en Toyota lovetoload. Chevrolet gaat ook een actie doen met EV-box. Staat al op de agenda.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door japio »

@Alex, weet het, maar marketing is primair bedacht om verkoop te genereren en niet om de gebruiker een dienst te bewijzen.

http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=673

Lees dit topic eens door en lees nog eens wat andere topics over de lovetoload actie er op na. Oordeel zelf of dit goede marketing is geweest.
Als het goede gevoel bij de klant weg is dan zal hij minder voor lief nemen en kost het relatief meer om hem weer tevreden te stellen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
fam_h
Vaste klant
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 23:31
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door fam_h »

Afgelopen week had mijn chevy een 1e beurt.
Ik heb daar op lokatie op gewacht. Het hele uur dat ik daar zat verwachtte ik eigenlijk dat er een verkoper naar me toe zou komen voor een praatje over de Volt. Bijv. Hoe bevalt ie, is alles duidelijk, lukt het om er zuinig mee te rijden, zijn er nog pijnpuntjes die we kunnen oplossen, de volgende zaken zijn we bij de beurt tegengekomen etc. Allemaal vragen waar een first adoptor meer rondloopt en graag over praat (zie alle forum onderwerpen).

Stel ze maar eens de vraag of ze inzicht hebben in de gedachten en gevoelens van een Chevrolet Volt rijder en waarom ze hier helemaal niet op inspelen.
Gebruikersavatar
ElectricRene
Vaste klant
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 11:11
km-stand: 90
Lifetime: 44
Auto: Ampera
Locatie: Nijmegen

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door ElectricRene »

Een goede vraag zou zijn waarom de software ontwikkeling van de volt betreffende storingen en ontwikkelwensen achter blijft bij wat je als klant mag verwachten van een innoverende auto van een halve ton.
Aftersales wordt steeds belangrijker en bij zo een innoverende auto is software een integraal onderdeel van de auto maar ook van de aftersales en juist daar zit dus het probleem.

Gr Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
Michael
Stamgast
Berichten: 363
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door Michael »

Alex, waarom ga je eigenlijk om de tafel zitten met de marketing afdeling ? Dat is bij uitstek de afdeling als het gaat om geld en andere marketing technische verhaaltjes.
Odiebla

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door Odiebla »

Dat kan maar over een ding gaan lijkt me: wanneer gaat GM de software grondig onder handen nemen en alle irritante bugs oplossen, om te voorkomen dat al het vertrouwen in EV's van GM voor goed finaal door het afvoerputje gaat?
NiekValk
Bekende
Berichten: 89
Lid geworden op: za 22 sep 2012, 13:12
km-stand: 5193
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland

Bericht door NiekValk »

ElectricRene schreef:Een goede vraag zou zijn waarom de software ontwikkeling van de volt betreffende storingen en ontwikkelwensen achter blijft bij wat je als klant mag verwachten van een innoverende auto van een halve ton.
Aftersales wordt steeds belangrijker en bij zo een innoverende auto is software een integraal onderdeel van de auto maar ook van de aftersales en juist daar zit dus het probleem.
Er is heel veel discussie over software (updates) (auto/ navi/audio). Ik zou willen dat huidige gebruikers actief benaderd worden voor een afspraak om de relevante updates te doen. Of makkelijk ergens kunnen kijken of er updates zijn en zelf de afspraak maken
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
Plaats reactie