Pagina 3 van 3

Re: Voorzitter Formule E-team

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 10:26
door Razwer
japio schreef:voor een paar tientjes voordeel voor GM rijden wij met een systeem wat net werkt maar niet voldoet.
offtopic: Ik begrijp je punt, maar je bent ook op de hoogte dat GM geld verliest op elke Ampera/Volt die ze verkopen? en dat is nog zonder de kortings acties. Ik had ergens gelezen dat ze per verkochte bak al $10.000 verliezen. Dat is vooral gebaseerd op de ontwikkel kosten overigens.
Aan de andere kant verdienen ze dat ook weer terug (hopen ze) met de Spark EV die dezelfde electro techniek gebruikt als de Volt (zonder de range extender dan).
De navigatie die ze gebruiken is een generieke GM navigatie welke ook in de Avalanche zit etc. Daar is idd 0,0 ontwikkeling in gestopt voor de Volt.

Re: Voorzitter Formule E-team

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 11:22
door japio
Hoe zieliger het verhaal hoe langer je aan de tiet mag, GM kent dat kunstje als geen ander en heeft bakken met geld gekregen voor ontwikkeling http://www.michigancapitolconfidential.com/16192
De auto's worden stuk voor stuk met een dikke winst verkocht, niet voor niets dat Mitsubishi boten vol PHEV's naar Nederland verscheept.

Re: Voorzitter Formule E-team

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 13:20
door Razwer
japio schreef:niet voor niets dat Mitsubishi boten vol PHEV's naar Nederland verscheept.
Dat ligt meer aan de KIA/MIA, VAMIL en 0% (straks 4%?) bijtelling...
In nederland kopen we simpelweg meer van die (PH)EV's. Als je alleen al puur naar getallen kijkt, is de Volt/Ampera het meest verkocht in de US, en nederland een sterke 2e plek. De Outlander PHEV is meest verkocht in Japan, en nederland dus weer stevig op de 2e plek. Niet percentages, puur harde verkoop cijfers. Procentueel gezien zijn we hier snoeihard nummer 1.
Ja dat komt door de subsidies...

http://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hy ... in_markets