Voorzitter Formule E-team

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Voorzitter Formule E-team

Bericht door Alex »

Onderstaand artikel is verschenen in het blad Verkeerskunde. Blijkbaar heeft deze meneer nooit het forum bezocht. Had hij dat gedaan en onze ervaring met miljoenen E-kilometers meegenomen, dat was zijn advies denk ik anders.

Hij wil veel meer snelladers, forumleden veel meer simpele stopcontacten.

Ook leuk dat hij zich laat fotograferen met een Renault Twizzy en een Tesla Roadster. Op deze wijze blijft het toch speelgoed voor mensen met een afwijking?

https://www.dropbox.com/s/leuoxepklrps8 ... eEteam.pdf
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Voorzitter Formule E-team

Bericht door Ivo »

Enorme misser dat hij zelf niet elektrisch rijdt :wtf: :evil:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Zullen wij hem eens elektrificeren? :twisted:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32

Bericht door arjaan »

Probeer het eens neutraler te lezen. Hij zegt dat plugins lopen als een trein? Ik zie net als hij een auto met een range extender als een tussenstap naar volledig electrisch. Hiervoor had ik een prius, ook zo'n tussenstap. Als je naar volledig electrisch wil dan moet je naar grotere accu's en razendsnel laden. k ben vreselijk blij met mijn Volt. Een relatief betaalbare auto waarmee ik 80% van de tijd elektrisch kan rijden en gewoon door kan rijden als de accu leeg is. De beste oplossing totdat ik 100% van mijn ritjes elektrisch kan doen in een middenklasser.
Eens voor nu hebben we meer gewone laadpalen nodig. Ik baal van zo'n snellaadpunt met een andere stekker, maar we redden ons nu al best aardig met de bestaande infrasctructuur. Als je de lifetimes hier op het forum ziet dan is reden voor optimisme. Wat mij betreft mag hij het succes van de PHEV-achtigen wel wat duidelijker genoemd worden om dat cynisme te bestrijden.
We kunnen de beste man een open brief sturen. Ik heb zo'n vermoeden dat er genoeg intellect op dit forum aanwezig is om een mooi verhaal op te stellen waar we onze handtekening onder kunnen zetten.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49

Bericht door Morgoth »

arjaan schreef:we redden ons nu al best aardig met de bestaande infrasctructuur
Dat kan ik NIET beamen! Ik werk in het noorden en oosten van Nederland. De laadpalen hier zijn met een vergrootglas te zoeken. Ik kom bij zakelijke klanten. Op industrieterreinen kan ik NOOIT ergens laden. Een doodenkele klant heeft zelf een laadpaal maar meestal moet ik dus 70% van mijn rit op benzine rijden. Wellicht dat het in het midden en westen beter is maar hier is vrijwel nergens een laadpaal te vinden.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32

Bericht door arjaan »

Ik wil je probleem niet bagataliseren, maar je lifetime is 25. Niet slecht. Kan beter natuurlijk door investering in de infra. Wat dat betreft is er bij jou in de buurt een grote winst te behalen waardoor je lifetime flink naar beneden kan.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

Alex schreef:Hij wil veel meer snelladers, forumleden veel meer simpele stopcontacten.
Ik wil ook meer snelladers EN een Volt die snelgeladen kan worden. Aangezien dat laatste nog niet kan, ben ik al blij met meer stopcontacten om iedere mogelijkheid te pakken om een paar watt in de accu te pompen. Ik ben het dus eens met beide...
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

De wens om EV als one size fits all in te zetten is hoogmoed want nagenoeg geen enkel snellaadsysteem is kostenefficiënt. Als de infra zichzelf t.z.t. moet bedruipen dan hangt er bovendien geen enkele Volt/Ampera meer aan de publieke laadpaal.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

japio schreef:De wens om EV als one size fits all in te zetten is hoogmoed want nagenoeg geen enkel snellaadsysteem is kostenefficiënt. Als de infra zichzelf t.z.t. moet bedruipen dan hangt er bovendien geen enkele Volt/Ampera meer aan de publieke laadpaal.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar een 3 fasen systeem (AC) i.p.v. de 1 fase zoals we nu hebben zal al een stuk helpen. Drie keer sneller! (of was het nu wortel 3). Kan relatief goedkoop gedaan worden.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

Ieder reageert een beetje naar zijn lifetime, logisch natuurlijk. Door al die verschillen is dit forum zo waardevol.

Maar de voorzitter van het Formule E-team heeft zelf helemaal geen lifetime. :shock:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie