Zoals je het nu uitlegt begrijp ik je wel. Ik vond het eerder ook wat 'negatief' door niet te laden als het niet vergoed zou worden, maar ik begrijp dat je dus alwel een soort van bijdrage moet betalen aan de baas.Unit106 schreef:Eens!LightningBlue schreef:... zelfs als je de stroom zelf moet betalen, wij Ampera rijders nog steeds bijzonder bevoordeeld worden.
Maar laten we beginnen dat iedereen eigen afspraken heeft gemaakt met zijn werkgever dat niemand kan oordelen over iemands situatie!
Voor mijn situatie: in mijn lease bedrag zit een benzine component opgenomen. Daar mijn leasenorm lager is dan het maandelijkse lease bedrag van de Ampera moet ik elke maand dus al bijdragen aan mijn werkgever. In feite betaal ik de benzine dus al zelf. Als ik echter nu meer of minder benzine ga verbruiken: ik zal geen geld terug krijgen of hoeven bij te betalen. Als ik uiteindelijk 0,0 benzine verbruik (ideale situatie) dan zal ik wel moeten betalen voor het maandelijkse benzine component. 0,0 benzine betekent dat ik alles op stroom heb gereden. Als deze stroom volledig voor mijn rekening komt dan heb ik in dit voorbeeld dus zowel betaald voor het benzine component (waar ik dus niets van gebruikt heb) en ik moet mijn stroom betalen. Zou een beetje rare situatie zijn he! Dit zou dan alleen een optie zijn als ik niet verplicht voor het benzine component hoef te betalen.
Zoals eerder reeds is geopperd: lease contracten kunnen beter opgesteld worden met een budget voor een brandstof component. De berijder kan dan kiezen of dit budget wordt besteed aan benzine, stroom of beide.
Ik heb geen bijdrage en mijn oplaadkosten thuis worden voorlopig niet vergoed, maar er wordt wel verwacht dat ik oplaad zoveel mogelijk. Daar ben ik zelf mee akkoord gegaan.
AS dinsdag 16.00...mag ik hem ophalen