Stroom verrekenen met leasemaatschappij of werkgever
- RmG
- Bekende
- km-stand: 110000
- Lifetime: 15
- Auto: Ampera
Stroom verrekenen met leasemaatschappij of werkgever
Hoe rekenen jullie thuis verbruikte stroom af met de leasemaatschappij?
Mvg
RmG
Mvg
RmG
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
- mc_alistair
- Moderator
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Contacteer:
Re: Kosten van stroom
Dat weet ik nog niet... ik heb zelf 2 opties die ik kan onderzoeken:RmG schreef:Hoe rekenen jullie thuis verbruikte stroom af met de leasemaatschappij?
Mvg
RmG
- declareren bij de leasemaatschappij die het dan opnemen in de maandelijkse factuur en het dan weer doorberekenen aan mijn werkgever.
- rechtstreeks declareren bij mijn werkgever.
Ik moet nog even in overleg met beide partijen wat het beste is.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
- boeuf
- Harde kern
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Is het niet handiger om een thuislaadpunt met (bijvoorbeeld) MTC tankpas-integratie te kiezen? Natuurlijk is de initiele investering groter, maar administratief een stuk eenvoudiger 48 of 60 maanden lang...
Ik zit zelf ook in dubio om een budget- of juist all-in oplossing te kiezen. Een en ander zal ook afhangen van de fiscale- / subsidiemogelijkheden van de laadpaal-investering voor mijn werkgever. Heeft iemand daar ervaring mee..?
Ik zit zelf ook in dubio om een budget- of juist all-in oplossing te kiezen. Een en ander zal ook afhangen van de fiscale- / subsidiemogelijkheden van de laadpaal-investering voor mijn werkgever. Heeft iemand daar ervaring mee..?
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- Unit106
- Moderator
Niet!RmG schreef:Hoe rekenen jullie thuis verbruikte stroom af met de leasemaatschappij?
Uiteindelijk gaat de rekening toch naar de werkgever! Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat we jaarlijks het verbruik van de auto zullen gaan verrekenen. In het maandelijkse lease bedrag zit reeds een brandstof component van 80,-. Dit is puur een indicatie. Na een jaar gaan we gewoon kijken hoeveel benzine en stroom er totaal verbruikt is.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Unit106
- Moderator
Mijn werkgever was hier duidelijk over: geen interesse in een maandelijks abonnement waar je aan vast zit en maandelijks extra geld voor moet betalen! Mijn werkgever wil maandelijks ook geen factuur ontvangen omdat deze intern ook weer afgehandeld moeten worden wat ook weer tijd en geld kost.boeuf schreef:Is het niet handiger om een thuislaadpunt met (bijvoorbeeld) MTC tankpas-integratie te kiezen? Natuurlijk is de initiele investering groter, maar administratief een stuk eenvoudiger 48 of 60 maanden lang...
- franc
- Stamgast
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
Re: Stroom verrekenen met leasemaatschappij of werkgever
Mijn werkgever vergoedt helemaal niets voor het thuisladen. We moeten het maar doen met de publieke laadpalen, maar dat werkt natuurlijk niet. Onze kantoren ook nog geen laadvoorziening, dus dat schiet niet op. Ik heb de eerste zes weken braaf iedere nacht thuis geladen, maar ik heb nu besloten om dat een maand lang niet te doen om het verschil duidelijk te maken. Gevolg is wel, dat ik (met pijn in mijn hart) nu al twee weken alleen op benzine rijd. Als je in de stad rijdt is die range extender echt irritant. Op de snelweg merk je er niet zoveel van.
Ik hoop dat er binnen afzienbare tijd een vergoedingsregeling komt en ik weer elektrisch kan gaan rijden.
-Franc
Ik hoop dat er binnen afzienbare tijd een vergoedingsregeling komt en ik weer elektrisch kan gaan rijden.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
-
Marco
- Stamgast
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
Niet, ik heb ook geen oplaadpunt en als ik die wel zou hebben, dan wordt het ook niet vergoed. Dat is heel duidelijk aangegeven voordat ik hem ging bestellen. LP verwacht wel dat ik zoveel mogelijk oplaad. Dat kan ik thuis via stopcontact en op kantoor goeie oplaadpunten.RmG schreef:Hoe rekenen jullie thuis verbruikte stroom af met de leasemaatschappij?
Mvg
RmG
LP verwacht -hoopt- dat ik maar liefst 80% elektrisch rijd en 20% benzine. Dit naar km gezien, niet het aantal ritten.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
- RmG
- Bekende
Oke, best nog veel onduideliikheid en verschillen als ik het zo lees.
Houdt de Ampere precies bij hoeveel stroom er geladen is en zou ik inderdaad bv na een bepaalde periode de stroom die niet via openbare laadpunten is verrekend alsnog kunnen declareren op basis van werkelijk verbruik?
Mvg.
RmG
Houdt de Ampere precies bij hoeveel stroom er geladen is en zou ik inderdaad bv na een bepaalde periode de stroom die niet via openbare laadpunten is verrekend alsnog kunnen declareren op basis van werkelijk verbruik?
Mvg.
RmG
- Unit106
- Moderator
De Ampera houdt bij hoeveel stroom verbruikt is, niet hoeveel er geladen is! Daarbij is de meter van de Ampera niet gecertificeerd. Voor declaratie van je stroomverbruik kan je beter gebruik maken van een MID gecertificeerde meter in je meterkast.RmG schreef:Oke, best nog veel onduideliikheid en verschillen als ik het zo lees.
- RmG
- Bekende
Voor een MID gecertficeerde meter moet ik,neem ik aan, een aparte groep laten aanleggen?
Ik zal toch aannemelijk moeten maken dat het stroom voor het opladen van de auto is en niet voor mijn wasmachine.
Mvg
Rob
Ik zal toch aannemelijk moeten maken dat het stroom voor het opladen van de auto is en niet voor mijn wasmachine.
Mvg
Rob