Laadkabel
-
JacTheFlap
- Bekende
- Berichten: 56
- Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 23:44
- km-stand: 25500
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: IJsselstein
Re: Laadkabel
Ik heb hem bij de onderhandeling bij de Volt gekregen. Zogenaamde korting.
Volgens mij is de prijs tussen de 500 en 600 euro.
Volgens mij is de prijs tussen de 500 en 600 euro.
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen
Re: Laadkabel
Onderhandeling had de leasemaatschappij moeten doen. Zij claimen 0% procent korting te hebben gekregen. Is een lange verhaal... Waar van ik sowieso niet alles geloof.
Laat men maar eerst de aflevering in orde krijgen. Hopelijk is men niet een halve dag lang beste wensen groeten aan het doen en kunnen ze zien waarom kenteken is niet vrijgegeven... Importeur is nu aan zet...
Laat men maar eerst de aflevering in orde krijgen. Hopelijk is men niet een halve dag lang beste wensen groeten aan het doen en kunnen ze zien waarom kenteken is niet vrijgegeven... Importeur is nu aan zet...
Chevy Volt LTZ Chrystal Red (2012 mdl)
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Laadkabel
Sterkte en dus nog even wat geduld. Volgens mij zou een en ander deze week geregeld moeten kunnen zijn. Zo moeilijk lijkt mij dat dus ook weer niet.
De laadkabel is trouwens terug te voeren op de catalogusprijs en niet op de afleverkosten. Als je werkgever cq de leasemaatschappij wil dat je veel electrisch gaat rijden en zij het voordeel van de goedkopere brandstof hebben, vind ik het wel logisch dat je een kabel met Mennekesstekker krijgt (vergoed)
. Ook hiermee sterkte.
Groeten,
Poul
De laadkabel is trouwens terug te voeren op de catalogusprijs en niet op de afleverkosten. Als je werkgever cq de leasemaatschappij wil dat je veel electrisch gaat rijden en zij het voordeel van de goedkopere brandstof hebben, vind ik het wel logisch dat je een kabel met Mennekesstekker krijgt (vergoed)
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
Re: Laadkabel
Bedankt Paul,
Yep, geduld... Komt goed... Een beetje de dagelijks mantra..,
Ben de 1e in W. EU binnen een grote multinationaal die elektrisch gaat rijden... Het pionieren heeft me teveel persoonlijke energie gekost, tot nu toe in ieder geval, ruim 3 maanden. Declareren van 500 € voor een oh-so-logisch kabel ipv brandstof gaat me weer weken kosten... Heb er geen zin in, dit moet simpeler kunnen. Opel ziet dit wel goed, maar ja, ik vind de styling van de Volt beter en kon bij Opel de relatie Opel - New Motion als "minderwerk" niet voor elkaar krijgen (thuis Lolo een slechte grap en lader op de werk bij verschillende opdrachten is gewoon zinloos voor mij).
Terwijl de financiële kwesties qua bijtelling zijn leuk, voor mij is minder buitenlands olie en minder "casualties of war" mijn motivatie. Ben helemaal geen groen fanaat, maar als er een keus voor handen is waarbij wij allemaal minder redenen hebben om over olie te vechten, dan sta ik er zeker achter... Misschien omdat ik een zoon van 11 heb denk ik zo... Of dat ik oorspronkelijk als VS burger door het leven ging.... Bij mijn werkgever, kwamen de kostenbesparingen qua brandstof namelijk "niet aan", dus de meerprijs van de Volt betaal ik zelf. Na zes maanden "real world" cijfers gaan we weer rond de tafel zitten.
Waar ik van echt baal is dat wel of niet keveren van de 2e, nodige kabel niet naar boven is gekomen op de directe vraag, "wat zijn de verschillen tussen de Volt en de Ampera?". Anders had ik dit punt tijdig afgehandeld.
Aangezien bovenstaand motivaties ga ik dan waarschijnlijk deze kabel dan maar privé regelen omdat ik letterlijk en figuurlijk minder weerstand hierover op loop...
Is te hopen dat rijden in de Volt al dit gedoe uiteindelijk compenseert. Gegeven de staat van de automarkt zijn goede ervaringen en referenties goud waard, of niet?
Nou... Ik ga zo bellen om uit te vinden wie nou weer de schuld elkaar toe gooien over de aflevering die vandaag niet door gaat zijn en welke oplossingen zij gaan aandragen en op welk termijn...
Ach ja... CyberGrey is beste leverancier buiten de Chevy dealers?
Yep, geduld... Komt goed... Een beetje de dagelijks mantra..,
Ben de 1e in W. EU binnen een grote multinationaal die elektrisch gaat rijden... Het pionieren heeft me teveel persoonlijke energie gekost, tot nu toe in ieder geval, ruim 3 maanden. Declareren van 500 € voor een oh-so-logisch kabel ipv brandstof gaat me weer weken kosten... Heb er geen zin in, dit moet simpeler kunnen. Opel ziet dit wel goed, maar ja, ik vind de styling van de Volt beter en kon bij Opel de relatie Opel - New Motion als "minderwerk" niet voor elkaar krijgen (thuis Lolo een slechte grap en lader op de werk bij verschillende opdrachten is gewoon zinloos voor mij).
Terwijl de financiële kwesties qua bijtelling zijn leuk, voor mij is minder buitenlands olie en minder "casualties of war" mijn motivatie. Ben helemaal geen groen fanaat, maar als er een keus voor handen is waarbij wij allemaal minder redenen hebben om over olie te vechten, dan sta ik er zeker achter... Misschien omdat ik een zoon van 11 heb denk ik zo... Of dat ik oorspronkelijk als VS burger door het leven ging.... Bij mijn werkgever, kwamen de kostenbesparingen qua brandstof namelijk "niet aan", dus de meerprijs van de Volt betaal ik zelf. Na zes maanden "real world" cijfers gaan we weer rond de tafel zitten.
Waar ik van echt baal is dat wel of niet keveren van de 2e, nodige kabel niet naar boven is gekomen op de directe vraag, "wat zijn de verschillen tussen de Volt en de Ampera?". Anders had ik dit punt tijdig afgehandeld.
Aangezien bovenstaand motivaties ga ik dan waarschijnlijk deze kabel dan maar privé regelen omdat ik letterlijk en figuurlijk minder weerstand hierover op loop...
Is te hopen dat rijden in de Volt al dit gedoe uiteindelijk compenseert. Gegeven de staat van de automarkt zijn goede ervaringen en referenties goud waard, of niet?
Nou... Ik ga zo bellen om uit te vinden wie nou weer de schuld elkaar toe gooien over de aflevering die vandaag niet door gaat zijn en welke oplossingen zij gaan aandragen en op welk termijn...
Ach ja... CyberGrey is beste leverancier buiten de Chevy dealers?
Chevy Volt LTZ Chrystal Red (2012 mdl)
-
JacTheFlap
- Bekende
- Berichten: 56
- Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 23:44
- km-stand: 25500
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: IJsselstein
Re: Laadkabel
Wij hebben heel veel problemen gehad met het uitleveren van 3 Volts.
De importeur levert heel weinig uit en een hoop gebel tussen mij, dealer en importeur.
Ik hoop voor je dat het bij jou een stuk sneller gaat.
De importeur levert heel weinig uit en een hoop gebel tussen mij, dealer en importeur.
Ik hoop voor je dat het bij jou een stuk sneller gaat.
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen
Re: Laadkabel
Inmiddels is de nieuwe datum en tijdstip van aflevering bekend.
Chevy Volt LTZ Chrystal Red (2012 mdl)
-
JacTheFlap
- Bekende
- Berichten: 56
- Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 23:44
- km-stand: 25500
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: IJsselstein
Re: Laadkabel
JG16 schreef:Inmiddels is de nieuwe datum en tijdstip van aflevering bekend.
Lang wachten?????
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen
- CyberGrey
- Sponsor
- Berichten: 810
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:43
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Laadkabel
Hoor ik mijn naam......JG16 schreef: Ach ja... CyberGrey is beste leverancier buiten de Chevy dealers?
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
-
michelkemp
- Newbie
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 08 nov 2012, 17:39
- km-stand: 12500
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera
- Locatie: Rotterdam
Re: Laadkabel
Ik heb me helemaal scheel gezocht in de kofferbak maar kan geen extra setje vinden hoorHenri schreef:Onder de laadvloer zit rechts ook een setje met allerlei verloopstekkers zodat je in elk denkbaar stopkontakt kan inpluggen
Je heb het toch over een Ampera ?