Pagina 3 van 3

Re: Zonnepanelen

Geplaatst: za 13 okt 2012, 10:57
door Renevdb
Beste Rutger,

excuses! Ik heb jouw vraag, alweer een maand geleden gesteld, "over het hoofd gezien".
Vanwege andere drukke bezigheden ben ik er nog niet aan toegekomen om verder te gaan de zonnepanelen.

Heb jij inmiddels al een verzoekje ingediend of nog behoefte aan een voorbeeld daarvan?


gr. rené

Re: Zonnepanelen

Geplaatst: za 13 okt 2012, 11:35
door Rutger
Hi Rene,

Het is nog steeds actueel. Heb net de Ampera een weekje.. Als je met (per PM?) een voorbeeldje kan sturen, super. Ik heb niet zoveel verstand van dit soort "rulings", hebben ze ook een nummer oid, waarna je kunt verwijzen?

Groet!
Rutger

Re: Zonnepanelen

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 17:49
door Knarfie
Ik ben geen Ampera-rijder, maar een Outlander-rijder, sinds november vorig jaar.
Mijn verbruik is ca. 1 op 50, volgens mij voor een Outlander-rijder een aardige prestatie :thumbup:

Ik ben zelf in discussie met de belastingdienst over de eventuele zakelijke etikettering van zonnepanelen, voor zowel de omzet- als inkomstenbelasting. Bij het speurwerk op internet kwam ik op dit Forum terecht...

Ik hoop dat degene die schriftelijk toestemming hebben ontvangen van de belastingdienst, mij dit geanonimiseerd kunnen melden via PB (bij voorkeur welk belastingkantoor en wellicht een kopie van een geanonimiseerde bevestiging van de belastingdienst). Dan kan ik hiermee de belastingdienst die zich over mijn zaak buigt, "om de oren slaan" ;)

Alvast heel erg bedankt!

Re: Zonnepanelen

Geplaatst: di 02 sep 2014, 08:40
door japio
Ik begrijp niet goed waarom je de discussie vooraf op zoekt zo lang je zakelijk en privé duidelijk uit elkaar weet te houden en er ook geen schijn van is dat je jezelf privé enig voordeel toeschuift. De laadpaal bijvoorbeeld mag je WEL zakelijk aanschaffen en aan je huis vastschroeven en de zonnepanelen niet? :silent:

Ik heb zelf een meter voor stroom die naar de auto gaat en een meter voor de stroom die de panelen opwekken en die twee probeer ik gelijk uit te laten komen. Wordt er wat meer stroom opgewekt dan kan de kachel een graadje hoger en kom ik te kort dan rij ik wat meer op benzine :mrgreen:

Per saldo rij ik goedkoper dan dat ik bij E-laad 'tank', dus waar zit het probleem?