Voorstellen..

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
MrWhite
Newbie
km-stand: 11646
Lifetime: 10
Auto: Ampera-e

Voorstellen..

Bericht door MrWhite »

Hallo mede belastingontduikers :D

Mijn naam is David, ik woon in Wormer en ik heb twee en een halve week geleden een Summit White Chevy Volt besteld. Nog geen leverdatum gekregen, maar hoop dat het niet lang meer zal duren :!:
(Er werd gesproken over een levertijd van 4 weken)

In het dagelijks leven ZZP'er met een ICT bedrijf. De auto gaat uiteraard op de zaak met alle voordelen van onze vriendelijke overheid :clap:

Sinds de auto besteld is, zit ik al een beetje rond te snuffelen op het mooie forum en ben al zeer veel te weet gekomen. Echter super :thumbup:
Ik dacht, ga me nu maar eens voorstellen, dat praat in de toekomst wat makkelijker.

Ondertussen heel druk bezig om thuis een laadpunt voor elkaar te krijgen, maar de offertes liegen er niet om en af toe bekruipt me het gevoel of we niet het doel aan het voorbijschieten zijn. Van deze prijzen kan ik rustig nog een jaar (en meer) benzine rijden en de Volt nooit opladen :shh:
(momenteel rijd ik niet zoveel km's, werk veel vanuit huis, vandaar)

Morgen maar eens informeren bij 1 van de forum's sponsoren. Ik zou hem wel een PB willen sturen, maar dat kan nog niet ;)

Fijne avond en veel (elektrische) km's gewenst!

Groeten,
David
MrWhite
Newbie

Re: Voorstellen..

Bericht door MrWhite »

Unit106 schreef:De goedkoopste optie voor een eigen wandlader is de SPX Voltec.
Ik heb die optie bekeken uiteraard, zeker een mooie prijs. Helaas past die niet in mijn situatie waarbij de auto langs de stoep, buiten voor de garage deur komt te staan. De lader wil ik binnen in de garage hebben, met een (langer dan 5 meter, none 'wokkel' snoer) kabel plat over de grond, onder de garage deur door.

Groeten,
David
Summit White Chevy Volt LTZ, 6000K Xenon, J&K Wandlader, mat zwarte velgen en grille, LED 'eyebrows', interieur LED kit
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

MrWhite schreef:
Unit106 schreef:De goedkoopste optie voor een eigen wandlader is de SPX Voltec.
Ik heb die optie bekeken uiteraard, zeker een mooie prijs. Helaas past die niet in mijn situatie waarbij de auto langs de stoep, buiten voor de garage deur komt te staan. De lader wil ik binnen in de garage hebben, met een (langer dan 5 meter, none 'wokkel' snoer) kabel plat over de grond, onder de garage deur door.

Groeten,
David
Staat je auto op eigen terrein op een oprit, of op openbare weg (moet je dan het trottoir kruisen)?

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
MrWhite
Newbie

Bericht door MrWhite »

Alex,

Ik moet hierbij inderdaad een stukje trottoir kruisen. De auto staat op de openbare weg. Vandaar ook liefst een profi thuislaad oplossing, zodat ik zo kort mogelijk mijn kabel over de stoep hoef te leggen. Ik wil hierbij ook een kabelmat over de kabel leggen, zoals ze die ook op festivals e.d. gebruiken. Ik geloof vandaag nog ergens eenzelfde opmerking / vraag te hebben gelezen.
De kabel zal er dus b.v. 'nachts niet liggen. Alleen een paar uur max om de batterij vol te krijgen.

Groeten,
David
Summit White Chevy Volt LTZ, 6000K Xenon, J&K Wandlader, mat zwarte velgen en grille, LED 'eyebrows', interieur LED kit
MrWhite
Newbie

Bericht door MrWhite »

Ik zie dat je zojuist ook op die andere vraag gereageerd heb. Duidelijk. Het mag wel, maar je bent aansprakelijk als iemand erover struikelt. Even goed opletten dus, dat hij op een manier ligt, dat hij zo min mogelijk een obstakel kan veroorzaken.
Misschien een gleuf frezen in de stoep ;-)

Groeten,
David
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

MrWhite schreef:Ik zie dat je zojuist ook op die andere vraag gereageerd heb. Duidelijk. Het mag wel, maar je bent aansprakelijk als iemand erover struikelt. Even goed opletten dus, dat hij op een manier ligt, dat hij zo min mogelijk een obstakel kan veroorzaken.
Misschien een gleuf frezen in de stoep ;-)

Groeten,
David
Ik vraag me af of het mag. Handhavers kunnen er knap moeilijk over doen. Wie weet of er iemand over precario of een vergunning begint. Ik gun je een creatieve oplossing.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
MrWhite
Newbie

Bericht door MrWhite »

Vandaag de Volt opgehaald en laadpunt geïnstalleerd gekregen.
Alles viel heel mooi samen en werkt perfect.

Kudo's voor Mary. Helemaal top geregeld :thumbup:

Wat foto's:
http://dl.dropbox.com/u/16476453/Volt/Volt1.jpg

http://dl.dropbox.com/u/16476453/Volt/Volt2.jpg

http://dl.dropbox.com/u/16476453/Volt/Volt3.jpg

Nu maar lekker gaan rijden en genieten en dan de nodige mods aanbrengen natuurlijk :)
Laatst gewijzigd door MrWhite op ma 03 dec 2012, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Gefeliciteerd, geniet ervan. En wat is ie nog mooi schoon. Word ik jaloers op.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ampera81
Newbie
km-stand: 17000
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Contacteer:

Bericht door Ampera81 »

Gefeliciteerd,

En goeie kilometers gewenst.
En is inderdaad nog mooi schoon de Volt.
Pascal Tijhuis

Werkplaatschef@ Opel Dealer
Van der Linden van Sprankhuizen B.V.
Purmerend
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »