Weer 'n Ampera rijder erbij....
-
paroos
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Weer 'n Ampera rijder erbij....
Tja, na onlangs reeds een Fisker, nu ook maar een Ampera. Vandaag opgehaald bij OPC. Eerste indruk: erg goed. Rijden met electrisch voertuig al bekend, natuurlijk. Maar, er zitten wel wat verschillen: de Ampera is compacter, lichter, misschien daardoor wat beter stuurbaar. Veel (misschien te veel ?) mogelijkheden in het interieur. Mijn God, wat een uitgebreide handleiding. Maar het moet gezegd: ook de Ampera fraai en compleet afgewerkt. Leuk om maar eens te gaan vergelijken tussen de een en de ander. De Fisker voor het niet alledaagse, de Ampera: het werkpaard....
.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: Weer 'n Ampera rijder erbij....
Ik sprak vanavond in de kroeg een vriend van me, die directielid is van Athlon. Heeft een weekend Fisker gereden, vond het helemaal niets. Gaat in maart 2013 V60 elektrisch rijden.paul.roosen@ziggo.nl schreef:Tja, na onlangs reeds een Fisker, nu ook maar een Ampera. Vandaag opgehaald bij OPC. Eerste indruk: erg goed. Rijden met electrisch voertuig al bekend, natuurlijk. Maar, er zitten wel wat verschillen: de Ampera is compacter, lichter, misschien daardoor wat beter stuurbaar. Veel (misschien te veel ?) mogelijkheden in het interieur. Mijn God, wat een uitgebreide handleiding. Maar het moet gezegd: ook de Ampera fraai en compleet afgewerkt. Leuk om maar eens te gaan vergelijken tussen de een en de ander. De Fisker voor het niet alledaagse, de Ampera: het werkpaard.....
Fisker lijkt veel te amerikaans, Ampera/Volt veel gewoner.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Ampera81
- Newbie
- km-stand: 17000
- Contacteer:
paul.roosen@ziggo.nl schreef:Tja, na onlangs reeds een Fisker, nu ook maar een Ampera. Vandaag opgehaald bij OPC. Eerste indruk: erg goed. Rijden met electrisch voertuig al bekend, natuurlijk. Maar, er zitten wel wat verschillen: de Ampera is compacter, lichter, misschien daardoor wat beter stuurbaar. Veel (misschien te veel ?) mogelijkheden in het interieur. Mijn God, wat een uitgebreide handleiding. Maar het moet gezegd: ook de Ampera fraai en compleet afgewerkt. Leuk om maar eens te gaan vergelijken tussen de een en de ander. De Fisker voor het niet alledaagse, de Ampera: het werkpaard.....
Welkom op het Forum.
En inderdaad het is een mooi en uitgebreid interieur.
Veel electische kilometers gewenst.
Pascal Tijhuis
Werkplaatschef@ Opel Dealer
Van der Linden van Sprankhuizen B.V.
Purmerend
Werkplaatschef@ Opel Dealer
Van der Linden van Sprankhuizen B.V.
Purmerend
-
paroos
- Newbie
Alex schreef:Ik sprak vanavond in de kroeg een vriend van me, die directielid is van Athlon. Heeft een weekend Fisker gereden, vond het helemaal niets. Gaat in maart 2013 V60 elektrisch rijden.paul.roosen@ziggo.nl schreef:Tja, na onlangs reeds een Fisker, nu ook maar een Ampera. Vandaag opgehaald bij OPC. Eerste indruk: erg goed. Rijden met electrisch voertuig al bekend, natuurlijk. Maar, er zitten wel wat verschillen: de Ampera is compacter, lichter, misschien daardoor wat beter stuurbaar. Veel (misschien te veel ?) mogelijkheden in het interieur. Mijn God, wat een uitgebreide handleiding. Maar het moet gezegd: ook de Ampera fraai en compleet afgewerkt. Leuk om maar eens te gaan vergelijken tussen de een en de ander. De Fisker voor het niet alledaagse, de Ampera: het werkpaard.....
Fisker lijkt veel te amerikaans, Ampera/Volt veel gewoner.
Tja, 'helemaal niks',....dat lijkt dan ook wel weer een beetje kift
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Toch niet een klein beetje meer over de Ampera.....paroos schreef: ik ben over de Ampera even enthousiast als over de Fisker
Welkom hier, en vind de kennisbank van de Ampera en Volt, ook al rijd je als boodschappenauto een Fisker
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- Marcel
- Stamgast
- km-stand: 70000
- Lifetime: 21
- Auto: Ampera
Gaaf hoor, twee hele mooie auto's in je bezit
Dat doe je goed
Dat doe je goed
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
-
paroos
- Newbie
Toch niet een klein beetje meer over de Ampera.....CyberGrey schreef:paroos schreef: ik ben over de Ampera even enthousiast als over de Fisker
Ach, tuurlijk, vandaag serieuze rit gereden. Rijdt fan-tas-tisch. Had hiervoor ook al eens een BMW 530, maar -op een andere manier- is deze Ampera overtreffende trap. Maar goed, ik zei al, ook de Fisker is een aparte ervaring....