Na lang aarzelen in deze, voor zzp'ers als ik, spannende tijden heb ik er toch een aangeschaft.
Ik rij hem zakelijk, dan is het goedkoper dan mijn vorige auto op lpg van 6 jaar oud.
En ik vind het vooral geweldig leuk om een bijdrage te leveren aan het pionieren. (zoals het achter de broek zitten van mijn energie leverancier om snel de slimme meter te leveren, zodat ik de was kan drogen tijdens het laden) Want dat is het natuurlijk, pionieren. Over 10 jaar lachen we om het elektrisch bereik van 60 km, zoals we nu lachen om oude computers die werden opgestart met een floppie van 500 kb.
Ik ga volgende week ook zonnepanelen op het dak zetten die 2500 kWh per jaar gaan leveren.
Ik werk vanuit huis, heb dus geen paal op het werk. Ik zal het met de openbare palen moeten doen. Daarom heb ik nu permanent een vouwfiets bij me. Zodat ik van de laadpaal naar mijn afspraak fiets, mocht het niet op loopafstand zijn.
Nog een paar dingen.
Die lage spoiler voor slaat nergens op. Stapvoets raakt ie 40% van de drempels. Jammer van de CW-waarde, maar die haal ik er af. (Er is trouwens ook een 3 cm kortere versie leverbaar voor nog geen 60 euro).
En ook ik heb de motor in de onwennige eerste kilometers, zoekend door het woud van al die schijnbaar onlogisch geplaatste knopjes, al een keer afgezet tijdens het rijden. Die start-knop zit zo onhandig...
Weer een Ampera in Driebergen
- Aart Asp
- Newbie
- km-stand: 13250
- Lifetime: 18
- Auto: Bolt
Weer een Ampera in Driebergen
Cyber Grey Ampera, full options, lolo laadpaal in tuin, vouwfiets altijd paraat, 15.000 km, 1,8 liter/100km
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Weer een Ampera in Driebergen
Welkom hier,
Die knopjes leert snel, vaak blindelings vinden. Ik ben het wel met je eens dat de startknop wel ergens anders had kunnen zitten. Ik moet wel bekennen dat ik veel vaker met de knopjes bezig ben dan bij mijn vorige auto, met name de klimaat beheersing. Je geeft aan afhankelijk te zijn van openbaar laden? Laad je dan niet thuis?
Ik heb de dealers die ik heb bezocht in mijn werk, geadviseerd tijdens het afleveren de originele bumberstrip meteen 4 cm korter te maken door simpel weg er 4 cm af te snijden, is perfect tedoen voor dat hij wordt gemonteerd. Hij komt namelijk bij de dealer in de kofferbak binnen. 5 minuutjes werk zeker als ze dat vaker doen.
Met originele strip 90% gehoor en nu 10% van de heuvels....
Die knopjes leert snel, vaak blindelings vinden. Ik ben het wel met je eens dat de startknop wel ergens anders had kunnen zitten. Ik moet wel bekennen dat ik veel vaker met de knopjes bezig ben dan bij mijn vorige auto, met name de klimaat beheersing. Je geeft aan afhankelijk te zijn van openbaar laden? Laad je dan niet thuis?
Ik heb de dealers die ik heb bezocht in mijn werk, geadviseerd tijdens het afleveren de originele bumberstrip meteen 4 cm korter te maken door simpel weg er 4 cm af te snijden, is perfect tedoen voor dat hij wordt gemonteerd. Hij komt namelijk bij de dealer in de kofferbak binnen. 5 minuutjes werk zeker als ze dat vaker doen.
Met originele strip 90% gehoor en nu 10% van de heuvels....
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A