Weer een Ampera in Driebergen
Geplaatst: za 03 nov 2012, 10:57
Na lang aarzelen in deze, voor zzp'ers als ik, spannende tijden heb ik er toch een aangeschaft.
Ik rij hem zakelijk, dan is het goedkoper dan mijn vorige auto op lpg van 6 jaar oud.
En ik vind het vooral geweldig leuk om een bijdrage te leveren aan het pionieren. (zoals het achter de broek zitten van mijn energie leverancier om snel de slimme meter te leveren, zodat ik de was kan drogen tijdens het laden) Want dat is het natuurlijk, pionieren. Over 10 jaar lachen we om het elektrisch bereik van 60 km, zoals we nu lachen om oude computers die werden opgestart met een floppie van 500 kb.
Ik ga volgende week ook zonnepanelen op het dak zetten die 2500 kWh per jaar gaan leveren.
Ik werk vanuit huis, heb dus geen paal op het werk. Ik zal het met de openbare palen moeten doen. Daarom heb ik nu permanent een vouwfiets bij me. Zodat ik van de laadpaal naar mijn afspraak fiets, mocht het niet op loopafstand zijn.
Nog een paar dingen.
Die lage spoiler voor slaat nergens op. Stapvoets raakt ie 40% van de drempels. Jammer van de CW-waarde, maar die haal ik er af. (Er is trouwens ook een 3 cm kortere versie leverbaar voor nog geen 60 euro).
En ook ik heb de motor in de onwennige eerste kilometers, zoekend door het woud van al die schijnbaar onlogisch geplaatste knopjes, al een keer afgezet tijdens het rijden. Die start-knop zit zo onhandig...
Ik rij hem zakelijk, dan is het goedkoper dan mijn vorige auto op lpg van 6 jaar oud.
En ik vind het vooral geweldig leuk om een bijdrage te leveren aan het pionieren. (zoals het achter de broek zitten van mijn energie leverancier om snel de slimme meter te leveren, zodat ik de was kan drogen tijdens het laden) Want dat is het natuurlijk, pionieren. Over 10 jaar lachen we om het elektrisch bereik van 60 km, zoals we nu lachen om oude computers die werden opgestart met een floppie van 500 kb.
Ik ga volgende week ook zonnepanelen op het dak zetten die 2500 kWh per jaar gaan leveren.
Ik werk vanuit huis, heb dus geen paal op het werk. Ik zal het met de openbare palen moeten doen. Daarom heb ik nu permanent een vouwfiets bij me. Zodat ik van de laadpaal naar mijn afspraak fiets, mocht het niet op loopafstand zijn.
Nog een paar dingen.
Die lage spoiler voor slaat nergens op. Stapvoets raakt ie 40% van de drempels. Jammer van de CW-waarde, maar die haal ik er af. (Er is trouwens ook een 3 cm kortere versie leverbaar voor nog geen 60 euro).
En ook ik heb de motor in de onwennige eerste kilometers, zoekend door het woud van al die schijnbaar onlogisch geplaatste knopjes, al een keer afgezet tijdens het rijden. Die start-knop zit zo onhandig...