Veel over EV gesproken, eindelijk ook EV rijder!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
remcobron
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Contacteer:

Veel over EV gesproken, eindelijk ook EV rijder!

Bericht door remcobron »

Zo, ook maar even een voorstelrondje doen. Mijn naam is Remco Bron en kom uit het mooie Veere diep in Zeeland. Ik heb dit jaar meegedaan aan de Grootste Elektrische Proefrit van Nederland georganiseerd door de ANWB. Daarbij heb ik een week mogen proefrijden in een Opel Ampera.

Ik had altijd al interesse in elektrisch rijden maar toen ik langer in de Ampera had gereden was ik meteen verkocht. Wat een heerlijke auto. En - dat zal ik niet onder stoelen en banken schuiven - wat een heerlijke prijs na alle belastinggiften die je krijgt als ondernemer.

Lang verhaal kort; ik ben deze week in de laatste gesprekken om een Ampera voor de deur te krijgen. Ik heb keuze uit 2 voorraad modellen in Lithium White en Cyber Grey...het wordt nog even spannend welke het gaat worden.

Daarnaast even direct een disclaimer: ik ben al een tijdje betrokken bij een aantal EV projecten via mijn bedrijf Innovader. Wij zijn bijvoorbeeld de initatiefnemers van Leafplan.nl waar we 24-uur per dag uitzenden uit een Nissan Leaf, we hebben de technische ontwikkeling gedaan (en doen we nog steeds) van de site Oplaadpalen.nl (i.o.v. Stichting Oplaadpalen.nl) en zijn de technische partner achter de ANWB Grootste Elektrische Proefrit (inmiddels voltooid).

Ik ben hier zeker niet om reclame te maken en ben hier vooral om met (straks mede-) Ampera en Volt eigenaren informatie uit te wisselen, maar ik vind het wel belangrijk eerlijk te zijn over mijn belangen.

Ik hou jullie op de hoogte wanneer mijn Ampera wordt geleverd!
ElectricRene
Vaste klant
km-stand: 90
Lifetime: 44
Auto: Ampera

Re: Veel over EV gesproken, eindelijk ook EV rijder!

Bericht door ElectricRene »

Remco, Welkom uiteraard.

Misschien heb jij de mogelijkheden of de kennis om in de navi van de ampera pio vd laadpalen geimporteerd te krijgen.

Ik wacht ook nog op de levering, pff wachten is moeilijk hahaha

Groet Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
remcobron
Newbie
Contacteer:

Bericht door remcobron »

ElectricRene schreef:Misschien heb jij de mogelijkheden of de kennis om in de navi van de ampera pio vd laadpalen geimporteerd te krijgen
Dank je!

Ik heb de Ampera POI's al aangekaart bij mijn compagnon die over de techniek gaat. Weet jij - of iemand anders - of er een beschrijving is van de format van de Opel POI's? Dan kunnen we kijken of we de database voor Ampera rijders ook beschikbaar kunnen maken. Misschien is het zelfs mogelijk direct te filteren zodat hij alleen de Mennekes aansluiting als POI's inlaad. Of is er ook interesse om de stopcontacten en snelladers te zien?
ElectricRene
Vaste klant
km-stand: 90
Lifetime: 44

Bericht door ElectricRene »

Zo ver ik op het forum heb gelezen is er geen methode hier bekend voor het poi zetten in de navi.

Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

ElectricRene schreef:Zo ver ik op het forum heb gelezen is er geen methode hier bekend voor het poi zetten in de navi.

Rene
remcobron schreef:Ik heb de Ampera POI's al aangekaart bij mijn compagnon die over de techniek gaat. Weet jij - of iemand anders - of er een beschrijving is van de format van de Opel POI's? Dan kunnen we kijken of we de database voor Ampera rijders ook beschikbaar kunnen maken. Misschien is het zelfs mogelijk direct te filteren zodat hij alleen de Mennekes aansluiting als POI's inlaad. Of is er ook interesse om de stopcontacten en snelladers te zien?
Zie het aparte topic hierover: http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=32

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Welkom!

Veere? Daar hebben ze laadpalen bij de grote P plaats bij de grote Kerk/jachthaven! ;)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Welkom hier op de site, wachten duurt altijd lang maar het wachten wordt beloond ;)
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
remcobron
Newbie
Contacteer:

Bericht door remcobron »

Ivo schreef:Veere? Daar hebben ze laadpalen bij de grote P plaats bij de grote Kerk/jachthaven! ;)
Klopt! Als het aan mij ligt komt er nog één bij iets dichter bij het centrum maar ik heb geen idee of de gemeente daar wel in mee wil werken.
CyberGrey schreef:Welkom hier op de site, wachten duurt altijd lang maar het wachten wordt beloond ;)
Wachten is ook prima...begeren is soms zelfs leuker dan hebben! (al hoop ik dat dit hier niet het geval is...)
Plaats reactie