Goedemorgen,
Na al een aantal maanden dit forum gevolgd te hebben besloten om me toch ook maar even aan te melden. Ik heb mijn Ampera al weer een behoorlijk aantal maanden in mijn bezit (althans de lease-maatschappij Net voor de zomer mocht ik hem komen ophalen zodat ik in de zomer maanden in Italie al heel wat kilometers heb kunnen sturen. Veel italiaanse aandacht overigens op de auto-strada. (Geen meter elektrisch gereden daar overigens)
Omdat ik voor mijn werk veel kilometers moet maken staat de teller op dit moment al op 25.000 kilometer. Dit leidt tot een gemiddeld gebruik van 1 op 25. Niet zo bijzonder dus. Grootste punt hierbij is het gebrek aan laadpalen die op redelijke afstand van mijn klanten staan. Ik hoop dus dat er de komende jaren veel bijgeplaatst gaat worden (gelet op de economische omstandigheden.....
1 op 25 vind ik persoonlijk erg netjes voor echt verbruik. Met meer laadmogelijkheden zal dit waarschijnlijk alleen nog maar beter worden.
Tot nu toe rijden wij 1 op 20 waarbij ook wij niet tot nauwelijks stroom hebben kunnen laden.
Gezien mijn rijstijl is dat erg netjes.
Hopelijk zo met de normale km erbij dat het zuiniger wordt.
En heb je nu ook al veel aan het forum gehad? Ik verwacht zelf dat er zeker meer semi-openbare laders gaan komen bij bedrijven voor hun gasten en personeel. met zoveel kilometers is 1 op 25 nog zo slecht niet.
Ik vind dat 1 op 25 wel beter moet kunnen . Al is het alleen maar om de 0% bijtelling te rechtvaardigen (we krijgen die immers vanwege de zero emissie). Forum is zeer leerzaam en nuttig! Op naar een betere laadpalendekking!!
perros schreef:Ik vind dat 1 op 25 wel beter moet kunnen . Al is het alleen maar om de 0% bijtelling te rechtvaardigen (we krijgen die immers vanwege de zero emissie). Forum is zeer leerzaam en nuttig! Op naar een betere laadpalendekking!!
Ik zal er alles aan doen om er zoveel mogelijk te leveren.....
Het verhaal laadpalen is idd van belang voor het verbruik. In dit tempo is de kans groter dat de paal bezet raakt door de populariteit van de auto in relatie tot de nieuwe palen van gemeentes c.q. openbare ruimte.
Doordat de palen vaak in de nabije omgeving ontbreekt is mijn verbruik na 36.000 km gestegen naar 4.9 l/100 km. Dit heb ik lange tijd rond de 4.5 l/100 km kunnen houden. Denk dat ook meespeelt dat je de eerste tijd bewust met het verbruik bezig bent en dat dit toch vroeg of laat verwaterd.
Het blijft leuk om op een vol parkeerterrein een plekje te hebben om te laden. Waar ik soms over twijfel is of een parkeerplaats door de tankpas de lading dekt (woordspeling) of dat je in sommige gevallen ook nog een parkeerkaartje moet kopen.
shumway schreef:Heb een bekeuring liggen van 55 euro, gemeente Eindhoven.
Bezwaar aangetekend.
Hier is dus geen eenduidigheid in!
De gemeente Heerenveen heb ik benaderd i.v.m. een laadpaal in het centrum.
Hierop heb ik de reactie ontvangen dat er geen kaartje hoeft te worden betaald.