Pagina 1 van 3
De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: vr 25 jan 2013, 22:48
door Alex
Maandagmiddag gaan Mary en ik bij de marketingmanagers van Chevrolet Nederland op de thee. Welke vraag moeten we absoluut stellen?
(Dit item kan dus maandag middag gelijk op slot)
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: vr 25 jan 2013, 23:05
door Poul
Psssssst, als het topic maandagmiddag op slot gaat, waar lezen we dan het antwoord?

Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: vr 25 jan 2013, 23:10
door japio
Of ze zelf een Volt rijden?
Marketing... verkeerde afdeling, die Lovetoload actie is zo iets onhandigs uit de koker van marketing.
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: vr 25 jan 2013, 23:19
door Alex
japio schreef:Of ze zelf een Volt rijden?
Marketing... verkeerde afdeling, die Lovetoload actie is zo iets onhandigs uit de koker van marketing.
Chevrolet doet niet mee met de Lovetoload-actie. Chevy levert EV-box erbij en Opel en Toyota lovetoload. Chevrolet gaat ook een actie doen met EV-box. Staat al op de agenda.
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: vr 25 jan 2013, 23:57
door japio
@Alex, weet het, maar marketing is primair bedacht om verkoop te genereren en niet om de gebruiker een dienst te bewijzen.
http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=673
Lees dit topic eens door en lees nog eens wat andere topics over de lovetoload actie er op na. Oordeel zelf of dit goede marketing is geweest.
Als het goede gevoel bij de klant weg is dan zal hij minder voor lief nemen en kost het relatief meer om hem weer tevreden te stellen.
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: za 26 jan 2013, 08:25
door fam_h
Afgelopen week had mijn chevy een 1e beurt.
Ik heb daar op lokatie op gewacht. Het hele uur dat ik daar zat verwachtte ik eigenlijk dat er een verkoper naar me toe zou komen voor een praatje over de Volt. Bijv. Hoe bevalt ie, is alles duidelijk, lukt het om er zuinig mee te rijden, zijn er nog pijnpuntjes die we kunnen oplossen, de volgende zaken zijn we bij de beurt tegengekomen etc. Allemaal vragen waar een first adoptor meer rondloopt en graag over praat (zie alle forum onderwerpen).
Stel ze maar eens de vraag of ze inzicht hebben in de gedachten en gevoelens van een Chevrolet Volt rijder en waarom ze hier helemaal niet op inspelen.
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: za 26 jan 2013, 10:36
door ElectricRene
Een goede vraag zou zijn waarom de software ontwikkeling van de volt betreffende storingen en ontwikkelwensen achter blijft bij wat je als klant mag verwachten van een innoverende auto van een halve ton.
Aftersales wordt steeds belangrijker en bij zo een innoverende auto is software een integraal onderdeel van de auto maar ook van de aftersales en juist daar zit dus het probleem.
Gr Rene
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: za 26 jan 2013, 10:51
door Michael
Alex, waarom ga je eigenlijk om de tafel zitten met de marketing afdeling ? Dat is bij uitstek de afdeling als het gaat om geld en andere marketing technische verhaaltjes.
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: za 26 jan 2013, 13:54
door Odiebla
Dat kan maar over een ding gaan lijkt me: wanneer gaat GM de software grondig onder handen nemen en alle irritante bugs oplossen, om te voorkomen dat al het vertrouwen in EV's van GM voor goed finaal door het afvoerputje gaat?
Re: De beste vraag aan Chevrolet Nederland
Geplaatst: za 26 jan 2013, 15:36
door NiekValk
ElectricRene schreef:Een goede vraag zou zijn waarom de software ontwikkeling van de volt betreffende storingen en ontwikkelwensen achter blijft bij wat je als klant mag verwachten van een innoverende auto van een halve ton.
Aftersales wordt steeds belangrijker en bij zo een innoverende auto is software een integraal onderdeel van de auto maar ook van de aftersales en juist daar zit dus het probleem.
Er is heel veel discussie over software (updates) (auto/ navi/audio). Ik zou willen dat huidige gebruikers actief benaderd worden voor een afspraak om de relevante updates te doen. Of makkelijk ergens kunnen kijken of er updates zijn en zelf de afspraak maken