Ik hou van mijn Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
liedekef
Vaste klant
km-stand: 58084
Lifetime: 4
Auto: Ampera

Ik hou van mijn Ampera

Bericht door liedekef »

Echt waar 8-)
Ok, ik heb al eens meegemaakt dat de radio vastzat op het verkeersbericht (er is een update voor, maar ik moet nog in de garage geraken), en de ruiten besloegen soms snel (maar de huidige instellingen blijken dat onder controle te houden) maar voor de rest: SUPER auto :clap: :
- zalig om mee te rijden; ik geniet soms zo erg van de stilte dat ik de radio uitzet. :shh:
- de verbrandingsmotor helpt een handje als het te koud is, zonder dat ik op een knopje hoef te drukken. :thumbup:
- er zit echt power te wachten om gebruikt te worden door je voet ... oppassen voor te snel rijden :?
- ik heb pas nu moeten tanken, 6 maanden na in gebruikname. Tankbeurt: 22 liter, dus nog ruimte over :) Ik vond dat bericht dat de motor 10 min draaide voor onderhoud nogal storend ... en flaterend :-)

Het ongemakje van de verkeerde filelengte door de GPS neem ik er graag bij .. hmmm, misschien is er ook een update hiervoor :problem:

All in all: I *love* my car! Ik maak er overal reclame voor en heb al heel wat interesse weten los te weken :D
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
Real Name: Franky
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Ik hou van mijn Ampera

Bericht door Poul »

Een mooie bijdrage liedekef. Dank je.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Unit106
Moderator
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Bericht door Unit106 »

liedekef schreef:Echt waar 8-)
Valentijnsdag is pas de 14e hoor, je bent een beetje te vroeg! :mrgreen:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

liedekef schreef:All in all: I *love* my car! Ik maak er overal reclame voor en heb al heel wat interesse weten los te weken :D
Love my Volt too..! :D
Mijn positieve ervaringen hebben de mensen in mijn omgeving behoorlijk de ogen geopend: niet slechts een belastingtruuk met minimale range en oplaadgedoe, maar een fraaie, complete, zalig rijdende, normaal bruikbare wagen die je naast rijplezier ook nog eens minder kost.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

normaal bruikbare wagen die je naast rijplezier ook nog eens minder kost.
'Minder kost' kun je niet zonder meer beweren.
Zonder belastingtruc (voor de gewone gebruiker dus) liggen de kosten per kilometer hoog; o.b.v. 27ct per kWh verstook je 7ct per kilometer (als het wat kouder is 9 cent en in de zomer zakt dit naar 5 cent per kilometer)
De meerprijs van de auto icm de laadoplossingen maakt dat je 250.000 E kilometers moet draaien wil je alleen al het verschil terug verdienen.

Bij grootverbruikers (en in Belgie :thumbup: ) reken je met andere tarieven...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

japio schreef:'Minder kost' kun je niet zonder meer beweren.
Jawel hoor. Ik had het over mijn positieve ervaringen, als leaserijder :mrgreen:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
PaulJ
Vaste klant
km-stand: 33000
Lifetime: 19

Bericht door PaulJ »

Het blij,dat ik glij gevoel is voor mij als privérijder niet in geld uit te drukken.
Alhoewel ik nu al 18.000 km. precies 1:50 rij.

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Je moet imho niet praten over een milage in benzine:kilometers ratio, dat vergeet je de kosten van het laden. Eerlijker is om een gemiddelde prijs per kilometer te berekenen. Ergo: je benzinekilometers en je electrokilometers beprijzen en die optellen. Dan praat je appels:appels... :roll:
Plaats reactie