het zal een drukke maand worden voor de updates van de mobiele sites. Deze oplaadpunten zijn eind november in de Haagse gemeenteberichten gemeld. Ik verwacht/hoop dat ze eind deze maand operationeel zijn:
(niet doorvertellen , anders wordt het te druk bij mijn "eigen" laadpunt )
Centrum
Varkenmarkt 49
Kneuterdijk 15
Nieuwe Haven 71
Escamp
Escamplaan 621
Athenesingel 74
Haagse Hout
Hart Nibbrigkade 144
Van Ouwenlaan 2
Adelheidstraat 58G
Leidschenveen-Ypenburg
Stiemensvaart 28
P. van der Meulenlaan 1
Karekietsingel 1
Oude Middenweg 84
Harry Diesfeldtlaan 2
Klaverveld 179
Hee, de laadpaal aan de Nieuwe Haven is "mijn" laadpaal! Daar heb ik ruim 14 maanden op gewacht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat daar nu door anderen gebruik van wordt gemaakt
Sinds maart 2012 is de ampera mijn auto voor dagelijks vervoer. Inmiddels een Tesla Model S (85 kWh performance, zwart, tech pakket, 21"lmv, sound, derde zitrij) besteld, levering in september/oktober 2013. De ampera wordt dan de auto van mijn vrouw.
Daniel schreef:Hee, de laadpaal aan de Nieuwe Haven is "mijn" laadpaal! Daar heb ik ruim 14 maanden op gewacht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat daar nu door anderen gebruik van wordt gemaakt
Die is fijn. Wacht je eerst 14 maanden op je laadpaal (particuliere paal?) en dan is die continu bezet. Maar ja, als het een openbare laadpaal is, dan mogen andere gebruikers er natuurlijk wel gebruik van maken.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Aantal goede laadplekken vlak bij het centrum. O.a Adelheidstraat (laadpaal met 2 oplaadpunten en 2 afgekruiste vakken), en Juliana van Stolberglaan (2 laadpunten, 1 vak). Wat ik raar vind is dat je tussen 09:00-14:00 aldaar maximaal 2 uur betaald mag parkeren. Kost weliswaar in vergelijking met Amsterdam bijna niks (1.70 uur meen ik) maar betekent dat je na 2 uur moet verkassen of moet bijvullen. Logica ontgaat me, ook omdat het na 14:00 gratis parkeren is.
Nog een wat vreemde: Prinsessegracht Den Haag. Een paal met 2 oplaadpunten. De linker heeft een afgekruist vak, maar daar staat steeds (3 x afgelopen week) een Greenwheels autootje die niet staat te laden. Het rechter oplaadpunt kan je niet parkeren want dat leidt tot de stoep. En daar kan je dus niet staan.... Afgelopen week dus 3 x voor noppes heen gereden.
Inmiddels veel slechte ervaringen met het in het weekend opladen in den Haag, het afgelopen weekend een hele rits laadpalen welke (nog?) niet voorzien zijn van bebording zucht... 3 auto's in de straat en alle 3 (B) voor de laadpaal
De beschikbaarheidsinfo klopt niet (BAM laadpalen geven geen status weer in de app's), er zijn enkele vakken afgekruist waardoor je de auto als er een plekje vrij is in het vak moet lepelen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Ik zal het morgen ook weer eens uitproberen. De laatste maand ging het eigenlijk best wel prima.
De vraag is wie jouw slechte ervaringen kan oplossen, de gemeente den Haag, de laadpaalbouwer, de app-bouwer of de exploitant van de paal? Ze hebben elk hun eigen stukje, als ze geen klachten horen, verandert er niets. Heb je het dus gemeld bij bijv. de gemeente?
Helaas zi een en ander nog niet tussen de oren bij verantwoordelijken, zodat electrisch rijden nog steeds een kwestie van uithoudingsvermogen is .
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Poul, ik ben wel benieuwd hoe het er doordeweeks aan toe gaat! Waar ik de foto gemaakt heb eh... Deze was ergens omgeving van de van Alkemadelaan.
De gemeente wil meer handhaven de app bouwer geeft geen antwoord (oplaadpalen.nl), maar goed op de zondag wil je gewoon pluggen (stukje lopen geen bezwaar) en dan leuke dingen doen/ zien/ beleven.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.