Toekomstige Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25
Auto: Ampera

Toekomstige Ampera rijder

Bericht door Razwer »

Hallo allemaal,

Na lang wachten en veel wikken en wegen zit het er nu toch aan te komen dat ik een Ampera ga bestellen. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik van mijn werkgever een lease auto mocht aanschaffen en dat is nu eindelijk aangebroken.
Vorig jaar eind zomer was er al sprake van het kiezen voor een lease auto, toen viel mijn keuze al op de Ampera. Veel informatie heb ik hier op het forum gevonden en heb redelijk wat topics gelezen. Ik heb 2 keer een proefrit kunnen maken van enkele uren (zowel electrisch als "op benzine") en de auto bevalt mij goed.

Na de aankondiging van de Outlander PHEV (waarbij naar mijn mening de Ampera teniet gedaan word) was dit mijn eerste keuze. Helaas mocht ik nog niets bestellen tot deze maand, en is de Outlander niet meer verkrijgbaar dit kalenderjaar. Volgend jaar schieten de kosten flink omhoog, dus vervalt de Outlander PHEV voor mij. Gelukkig heeft Opel nog genoeg Ampera's op voorraad en is de keuze gevallen op de Ampera.
ivm lease bedrag en levertijd is het een 2012 Lithium white met Jet back/frosted nickel, Navigation audio pack en achteruitrij camera geworden, al was een 2013 model, zwart, opel eye en parkeerhulp bovenop de eerder genoemde opties preferent. Ik wacht nu nog op de papieren van mijn werkgever zodat alles gerealiseerd kan worden en verwacht binnen een maand een trotse Ampera rijder te zijn.

Iedereen hier op het forum bedankt voor de informatie die beschikbaar is (ook voor anonieme gebruikers). Het helpt goed bij het verwachtspatroon voor de auto.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Toekomstige Ampera rijder

Bericht door Ivo »

De PHEV is met wat moeite nog wel te leveren, volgens mij. Geld doet wonderen :twisted:

Maar liever verwelkom ik je hier op het forum :thumbup: :wave:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Razwer schreef:Na de aankondiging van de Outlander PHEV (waarbij naar mijn mening de Ampera teniet gedaan word)...........
Hoe bedoel je dit?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Razwer
Stamgast

Bericht door Razwer »

Letterlijk en figuurlijk meer auto voor je geld.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Erg goeie illusionisten bij Mitsubishi :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Grappig is dit. Een goede vriend van mij heeft een Outlander besteld, omdat voor hem de V60 en de Ampera/Volt te high tech zijn. Hij wil gewoon een auto onder zijn kont en het liefst een oude en wel plug-in. Op een oude Ampera moet je wachten tot 'ie oud wordt. :lol:
De tijd zal het leren. Maar ik denk dat je met een Outlander bij lange na niet de verbruikcijfers van een Volt/Ampera halt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Razwer
Stamgast

Bericht door Razwer »

yay ik heb vandaag mijn Ampera opgehaald.
De dealer bleek het bestelde model al verkocht te hebben, dus andere auto zelfde specs maar met alarm en parkeer sensoren, zonder extra kosten. :)
Afbeelding
Ongeveer 100km gereden vandaag met tussendoor 1x opladen van ongeveer 4 uur 10amps. Ben het verbruik vergeten te controleren bij het uitstappen maar helaas ritje Utrecht-Amsterdam moeten doen op benzine.

Lopen worstelen met eerste keer opladen, bleek mijn verlengsnoer ongeaard te zijn en dat werkt niet kwam ik later achter :)

Al met al ben ik heel blij met de Ampera :)
Plaats reactie