Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Rhendrikx
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 23:18
km-stand: 4500
Lifetime: 35
Auto: Ampera-e

Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Rhendrikx »

Ik vraag me af of uit statistieken al is gebleken dat er onder volt en ampera rijders meer frontale aanrijdingen voorkomen omdat ze voortdurend op hun verbruiksmetertjes zitten te kijken ipv op de weg...?
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Poul »

Grappige vraag. Mij is daarover niets bekend en onder de forumleden zijn eigenlijk best wel weinig meldingen over aanrijdingen :thumbup: .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Bepu
Stamgast
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 18:55
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Bepu »

Vrijwel alle nieuwe auto's hebben veel metertjes en knopjes. De Ampera is daar geen uitzondering op.
Gebruikersavatar
Jeffrey Baljet
Vaste klant
Berichten: 115
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:28
km-stand: 12000
Lifetime: 0
Auto: Volt
Locatie: Gorinchem

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Jeffrey Baljet »

Bepu schreef:Vrijwel alle nieuwe auto's hebben veel metertjes en knopjes. De Ampera is daar geen uitzondering op.
Dat klopt wel, maar in mijn geval ( ik vermoed ook bij vele andere ) ben ik er met de Ampera toch veel meer mee bezig. Klimaatscherm, energie scherm,......om toch zo veel mogelijk E kilometers te tijden. In mijn vorige wagen had ik ook veel toeters en bellen, maar daar bleef alles meestal op dezelfde instelling staan. 8-)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door japio »

Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren :oops:
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer :silent:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
bennyvw
Vaste klant
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 11:43
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Auto: Ampera
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door bennyvw »

japio schreef:Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren :oops:
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer :silent:
Mee eens, dat vind ik een onveilig aspect van de Ampera. :thumbdown:
Gebruikersavatar
Norbert
Stamgast
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 18:35
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e
Locatie: Zwolle

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Norbert »

bennyvw schreef:
japio schreef:Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren :oops:
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer :silent:
Mee eens, dat vind ik een onveilig aspect van de Ampera. :thumbdown:
Eens, ik vind die stijl ook te veel van het zichtveld wegnemen.
Gebruikersavatar
HaKa
Vaste klant
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 23:23
km-stand: 85000
Lifetime: 18
Auto: Ampera-e
Locatie: Bennekom

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door HaKa »

Misschien wel meer aanrijdingen van achteren, door het regeneratief remmen. Ik druk toch maar vaak even de rem een beetje in, omdat ik zie dat degene achter me niet in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben...
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
Cherokee
Vaste klant
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 12:20
km-stand: 98000
Lifetime: 24
Auto: Ampera-e
Locatie: Friesland

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Cherokee »

Raamstijl is erg vervelend bij haarspeldbochten. Gelukkig hebben we die in Nederland niet.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?

Bericht door Alex »

HaKa schreef:Misschien wel meer aanrijdingen van achteren, door het regeneratief remmen. Ik druk toch maar vaak even de rem een beetje in, omdat ik zie dat degene achter me niet in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben...
Met je rempedaal rem je ook hoofdzakelijk regeneratief. Alleen bij fors remmen met je pedaal en om echt stil te staan gebruik je de schijven. Je zult bedoelen "door veel in L te rijden meer schade van achteren".
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie