Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
-
Rhendrikx
- Newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 23:18
- km-stand: 4500
- Lifetime: 35
- Auto: Ampera-e
Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Ik vraag me af of uit statistieken al is gebleken dat er onder volt en ampera rijders meer frontale aanrijdingen voorkomen omdat ze voortdurend op hun verbruiksmetertjes zitten te kijken ipv op de weg...?
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Grappige vraag. Mij is daarover niets bekend en onder de forumleden zijn eigenlijk best wel weinig meldingen over aanrijdingen
.
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
Bepu
- Stamgast
- Berichten: 296
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 18:55
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- Locatie: Vlagtwedde
- Contacteer:
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Vrijwel alle nieuwe auto's hebben veel metertjes en knopjes. De Ampera is daar geen uitzondering op.
- Jeffrey Baljet
- Vaste klant
- Berichten: 115
- Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:28
- km-stand: 12000
- Lifetime: 0
- Auto: Volt
- Locatie: Gorinchem
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Dat klopt wel, maar in mijn geval ( ik vermoed ook bij vele andere ) ben ik er met de Ampera toch veel meer mee bezig. Klimaatscherm, energie scherm,......om toch zo veel mogelijk E kilometers te tijden. In mijn vorige wagen had ik ook veel toeters en bellen, maar daar bleef alles meestal op dezelfde instelling staan.Bepu schreef:Vrijwel alle nieuwe auto's hebben veel metertjes en knopjes. De Ampera is daar geen uitzondering op.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- bennyvw
- Vaste klant
- Berichten: 175
- Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 11:43
- km-stand: 57000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
- Locatie: Elspeet
- Contacteer:
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Mee eens, dat vind ik een onveilig aspect van de Ampera.japio schreef:Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren![]()
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer
- Norbert
- Stamgast
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 18:35
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zwolle
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Eens, ik vind die stijl ook te veel van het zichtveld wegnemen.bennyvw schreef:Mee eens, dat vind ik een onveilig aspect van de Ampera.japio schreef:Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren![]()
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer
- HaKa
- Vaste klant
- Berichten: 166
- Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 23:23
- km-stand: 85000
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Bennekom
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Misschien wel meer aanrijdingen van achteren, door het regeneratief remmen. Ik druk toch maar vaak even de rem een beetje in, omdat ik zie dat degene achter me niet in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben...
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
-
Cherokee
- Vaste klant
- Berichten: 114
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 12:20
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Friesland
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Raamstijl is erg vervelend bij haarspeldbochten. Gelukkig hebben we die in Nederland niet.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Met je rempedaal rem je ook hoofdzakelijk regeneratief. Alleen bij fors remmen met je pedaal en om echt stil te staan gebruik je de schijven. Je zult bedoelen "door veel in L te rijden meer schade van achteren".HaKa schreef:Misschien wel meer aanrijdingen van achteren, door het regeneratief remmen. Ik druk toch maar vaak even de rem een beetje in, omdat ik zie dat degene achter me niet in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben...
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne