Pagina 1 van 2
Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: ma 26 aug 2013, 23:35
door Rhendrikx
Ik vraag me af of uit statistieken al is gebleken dat er onder volt en ampera rijders meer frontale aanrijdingen voorkomen omdat ze voortdurend op hun verbruiksmetertjes zitten te kijken ipv op de weg...?
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 02:35
door Poul
Grappige vraag. Mij is daarover niets bekend en onder de forumleden zijn eigenlijk best wel weinig meldingen over aanrijdingen

.
Groeten,
Poul
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 06:52
door Bepu
Vrijwel alle nieuwe auto's hebben veel metertjes en knopjes. De Ampera is daar geen uitzondering op.
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 07:20
door Jeffrey Baljet
Bepu schreef:Vrijwel alle nieuwe auto's hebben veel metertjes en knopjes. De Ampera is daar geen uitzondering op.
Dat klopt wel, maar in mijn geval ( ik vermoed ook bij vele andere ) ben ik er met de Ampera toch veel meer mee bezig. Klimaatscherm, energie scherm,......om toch zo veel mogelijk E kilometers te tijden. In mijn vorige wagen had ik ook veel toeters en bellen, maar daar bleef alles meestal op dezelfde instelling staan.

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 09:54
door japio
Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 10:08
door bennyvw
japio schreef:Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer

Mee eens, dat vind ik een onveilig aspect van de Ampera.

Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 11:08
door Norbert
bennyvw schreef:japio schreef:Er zijn hier ook aanzienlijk veel bestuurders die rustiger zijn gaan rijden en daardoor heb je toch wat meer gelegenheid om dingen tegelijk te doen en ook om foutjes te corrigeren
De A stijl is wat mij betreft veel te dik en laat bij rotonde's met een schuine aanrijdhoek de tegenligger nog wel eens verdwijnen, dat is bij mij aanzienlijk vaker voorgevallen dan dat ik mis zat omdat ik met de knoppen of de info bezig was.
En straks de beslagen raampjes weer

Mee eens, dat vind ik een onveilig aspect van de Ampera.

Eens, ik vind die stijl ook te veel van het zichtveld wegnemen.
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 21:31
door HaKa
Misschien wel meer aanrijdingen van achteren, door het regeneratief remmen. Ik druk toch maar vaak even de rem een beetje in, omdat ik zie dat degene achter me niet in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben...
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 21:35
door Cherokee
Raamstijl is erg vervelend bij haarspeldbochten. Gelukkig hebben we die in Nederland niet.
Re: Aantal frontale aanrijding groter in Ampera's en Volt's?
Geplaatst: di 27 aug 2013, 22:05
door Alex
HaKa schreef:Misschien wel meer aanrijdingen van achteren, door het regeneratief remmen. Ik druk toch maar vaak even de rem een beetje in, omdat ik zie dat degene achter me niet in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben...
Met je rempedaal rem je ook hoofdzakelijk regeneratief. Alleen bij fors remmen met je pedaal en om echt stil te staan gebruik je de schijven. Je zult bedoelen "door veel in L te rijden meer schade van achteren".