Groningen
- Guinness
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Groningen
Vanaf deze maand ga ik een langdurige opdracht aan in Groningen. Er is daar een ondergrondse parkeer garage waar ik zo snel ongeveer 56 laadpalen telde! Bij mijn eerste bezoek mocht ik daar parkeren, maar mijn laadpas werd niet herkend. Van de dame aan de balie heb ik mij laten vertellen dat laden alleen voor intern personeel is. Na doorvragen aan collega's blijkt dat de overheid een duurzaam beleid heeft en alleen de garage openstelt voor personeel die verder weg woont om openbaar vervoer en/of fietsen aan te moedigen.
Wie weet welke paden ik kan bewandelen om alsnog te mogen parkeren en laden op deze locatie? Ik zag dat al deze plekken leeg waren op 8 auto's na (dienstauto's). Een collega gaat nog proberen mij daar te laten parkeren, maar men acht de kans klein. Het is toch zonde dat ik subsidie krijg van de overheid om een Ampera te rijden en nu geweerd wordt te laden omdat ik geen personeelslid ben, maar wel werkzaamheden daar verricht voor lange termijn (verwachting is langer dan 1 jaar fulltime). Zelfs de infrastructuur is in overlvoed aanwezig!
Wie weet welke paden ik kan bewandelen om alsnog te mogen parkeren en laden op deze locatie? Ik zag dat al deze plekken leeg waren op 8 auto's na (dienstauto's). Een collega gaat nog proberen mij daar te laten parkeren, maar men acht de kans klein. Het is toch zonde dat ik subsidie krijg van de overheid om een Ampera te rijden en nu geweerd wordt te laden omdat ik geen personeelslid ben, maar wel werkzaamheden daar verricht voor lange termijn (verwachting is langer dan 1 jaar fulltime). Zelfs de infrastructuur is in overlvoed aanwezig!
Laatst gewijzigd door Guinness op vr 05 feb 2016, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
- arjaan
- Vaste klant
- km-stand: 100000
- Lifetime: 32
- Auto: Volt
Re: DUO/Belastingdienst Groningen
Voor externen bij de belastingdienst geldt een soortgelijke regeling als interne medewerkers, met iets uitgebreidere normen, maar dat kan per kantoor weer verschillen. Je zult waaschijnljk moeten aantonen dat je reistijd met de auto veel korter duurt dan met het OV. Voor argumenten als "mijn baas vergoed geen OV" zijn ze niet gevoelig. Misschien het argument: "Ik reis het duurzaamst met een electrische auto als ik die kan opladen in de parkeergarage" misschien wel.. En je kunt je best lang door een managment assistente laten aanmelden als bezoeker.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Contacteer:
Een goed gesprek met de gebouwenbeheerder, of hoofd Facilitair of zo lijkt me op zijn plaats. En wil degene die jou inhuurt een woordje voor je doen?
Externen die bij de gemeente Amsterdam werken, mogen hun auto lekker bij de parkeermeter parkeren. Maar ja, dan verwerk je het weer in je uurtarief.
Externen die bij de gemeente Amsterdam werken, mogen hun auto lekker bij de parkeermeter parkeren. Maar ja, dan verwerk je het weer in je uurtarief.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- arjaan
- Vaste klant
- km-stand: 100000
- Lifetime: 32
Dat is lastig als het aanbesteed is en je geen zzp-er bent.. Als gedetacheerde ben je vaak gewoon de klos. Ik werk gelukkig nu bij een bedrijf waar ik zelf meer te onderhandelen heb, maar bij mijn vorige werkgever maakte de accountmanagers de afspraken en die had niet zo'n zin om moeilijk te doen...
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
- Guinness
- Stamgast
Ik ben wel zzp-er, maar heb deze opdracht via een broker. Vanuit DUO gezien ben ik dus een 'gedetacheerde'.arjaan schreef:Dat is lastig als het aanbesteed is en je geen zzp-er bent.. Als gedetacheerde ben je vaak gewoon de klos. Ik werk gelukkig nu bij een bedrijf waar ik zelf meer te onderhandelen heb, maar bij mijn vorige werkgever maakte de accountmanagers de afspraken en die had niet zo'n zin om moeilijk te doen...
- Guinness
- Stamgast
Gelukt!
Sinds gisteren kan ik laden (de eerste van alle medewerkers)!
Ben benieuwd wat dit met mn statistieken doet. Enkele reis is 62 km. Dit was 72, maar heb een kortere route gevonden voor dezelfde reistijd. Op de heenweg met deze temperatuur haal ik niet meer dan 45 km op de accu. Op de terugweg heb ik gisteren 55 km op de accu gehaald! De auto laadde pas in de middag en was net klaar toen ik vertrok en staat in de garage, dus minder last van weersinvloeden en de middag is sowieso warmer dan de vroege ochtend. Ik rijd 10 km snelweg (105 op CC) en een stuk 100-weg waar ik 100-105 rij en grotendeels 80 wegen waar ik 90 op CC rij.
Als het warmer weer is kan ik dus volledig elektrisch gaan rijden qua forenzen.
Ik ben echt razend benieuwd wat deze situatie met mijn statistieken doet. Ik heb nu 85.000 km gereden met een lifetime van 3.9. Ik heb dagteller A gereset om bij te houden wat mijn 'lifetime' daadwerkelijk gaat zijn door deze nieuwe omstandigheid. Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe snel die 3.9 gaat droppen!
Sinds gisteren kan ik laden (de eerste van alle medewerkers)!
Ben benieuwd wat dit met mn statistieken doet. Enkele reis is 62 km. Dit was 72, maar heb een kortere route gevonden voor dezelfde reistijd. Op de heenweg met deze temperatuur haal ik niet meer dan 45 km op de accu. Op de terugweg heb ik gisteren 55 km op de accu gehaald! De auto laadde pas in de middag en was net klaar toen ik vertrok en staat in de garage, dus minder last van weersinvloeden en de middag is sowieso warmer dan de vroege ochtend. Ik rijd 10 km snelweg (105 op CC) en een stuk 100-weg waar ik 100-105 rij en grotendeels 80 wegen waar ik 90 op CC rij.
Als het warmer weer is kan ik dus volledig elektrisch gaan rijden qua forenzen.
Ik ben echt razend benieuwd wat deze situatie met mijn statistieken doet. Ik heb nu 85.000 km gereden met een lifetime van 3.9. Ik heb dagteller A gereset om bij te houden wat mijn 'lifetime' daadwerkelijk gaat zijn door deze nieuwe omstandigheid. Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe snel die 3.9 gaat droppen!
- Riconl
- Harde kern
- km-stand: 237600
Kun je ook een mooie foto maken van al die laadpalen?? Lijkt me wel een mooi gezicht namelijk
- Guinness
- Stamgast
Lifetime vanmorgen gedropt naar 3,8!
Foto van al die laadpalen zal ik binnenkort posten.
Foto van al die laadpalen zal ik binnenkort posten.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
die van mij ookGuinness schreef:Lifetime vanmorgen gedropt naar 3,8!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Guinness
- Stamgast
Yes! 3,7!