Van Mercedes naar een ampera
-
William
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Volt
Van Mercedes naar een ampera
En ook ik ben zaterdag voor de bijl gegaan. Heb een Ampera besteld die over ongeveer vier weken wordt afgeleverd. Heb een paar keer proef gereden en moet zeggen dat het niet tegen viel . Mijn huidige auto is een E coupe AMG uitgevoerd uit 2012. Je snapt een zeer grote stap maar ook ik ben ben het zat dat de fiscus mij aan alle kanten uitkleed. Een metalic witte full options incl 5 jaar verzekering . Schilt me toch privé € 8500 netto per jaar. En over zakelijk maar helemaal niet te praten. Een gelukkig man dus.
. Mvg, William
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Contacteer:
Re: Van Mercedes naar een ampera
En elke 30.000 km een beurtje van onder de € 150. Dat lukt met een Mercedes niet.William schreef:En ook ik ben zaterdag voor de bijl gegaan. Heb een Ampera besteld die over ongeveer vier weken wordt afgeleverd. Heb een paar keer proef gereden en moet zeggen dat het niet tegen viel . Mijn huidige auto is een E coupe AMG uitgevoerd uit 2012. Je snapt een zeer grote stap maar ook ik ben ben het zat dat de fiscus mij aan alle kanten uitkleed. Een metalic witte full options incl 5 jaar verzekering . Schilt me toch privé € 8500 netto per jaar. En over zakelijk maar helemaal niet te praten. Een gelukkig man dus.. Mvg, William
Welkom!
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Hoi William,
Welkom op het forum. AMG uitgevoerd? Dan mis je net dat ene, door AMG aangepaste ding, voorin, bedoel je?
Veelplezier met je Ampera!
Welkom op het forum. AMG uitgevoerd? Dan mis je net dat ene, door AMG aangepaste ding, voorin, bedoel je?
Veelplezier met je Ampera!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
William
- Newbie
Helaas is de lol er al een beetje af. Auto stond volgens de verkoper in voorraad en zou binnen 3 a 4 weken afgeleverd worden. De auto is op 3 November in Antwerpen aangekomen en sindsdien spoorloos. Vreemde zaak, zeker omdat de dealer niks laat horen als ik nergens naar vraag. A.s. vrijdag zou hij winterbanden en gedeeltelijk gewrapt worden ( dak , spiegels en gedeelte moterkap en klep ).
- Diepfries
- Newbie
- km-stand: 3000
- Lifetime: 26
- Auto: Ampera
hmmm... herkenbaar!!!
We hadden er twee besteld, eentje direct geleverd en eentje is....... "ergens"
Zou binnen 1-2 weken geleverd worden maar we zijn nu 3 weken verder en het kan nog wel enkele weken duren.
We hadden er twee besteld, eentje direct geleverd en eentje is....... "ergens"
Zou binnen 1-2 weken geleverd worden maar we zijn nu 3 weken verder en het kan nog wel enkele weken duren.
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Toch merkwaardig. Al een paar maanden staan op de Opelsite tientallen Ampera's op voorraad. Sinds een maand zelfs expliciet op dealer uitgesplitst. En als ik er achteraan bel of een bepaalde uitvoering er is, krijg ik een duidelijk antwoord wat wel/niet beschikbaar cq. op voorraad is.
Met andere woorden, als ik dit met jullie verhalen combineer, waar zijn dan die auto's die er gewoon zouden moeten zijn? Of hebben jullie een auto besteld buiten deze voorraad om?
Groeten,
Poul
Met andere woorden, als ik dit met jullie verhalen combineer, waar zijn dan die auto's die er gewoon zouden moeten zijn? Of hebben jullie een auto besteld buiten deze voorraad om?
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
William
- Newbie
Paul , gewoon gekeken wat er nog ergens beschikbaar was in Europa. Erg vreemd allemaal. Ik dacht ook rond de 2 weken leveren dus maar verkoper zei max. 4 weken. Logistiek een drama bij opel. Ze komen mondjesmaat binnen in bij de dealer. De laadpaal thuis komt volgende week. Op de zaak trouwens niet. Moet een openbaar terrein zijn. Ook niet vermeld met de verkoop. Min puntje want dat wordt een stroomdraad via het raam naar buiten. Armoe dus……..
- Diepfries
- Newbie
- km-stand: 3000
- Lifetime: 26
- Auto: Ampera
Toen wij eind oktober gingen navragen bij de lokale dealer konden wij een goede deal sluiten. Wij hebben bij hem een blauwe en grijze Ampera besteld/full options. Na een week kwam hij op de deal terug en gaf aan geen Ampera's meer te kunnen leveren (behalve de witte uitvoering). Hij kon ook geen Ampera's meer krijgen bij Opel Nederland of collega-dealers.
Vervolgens een belronde gedaan en toen bleek dat ook de dealers in Groningen en Assen geen Ampera's meer hadden staan in tegenstelling tot de voorraad die op Opel.nl staat!!!!
Pas bij de vierde dealer stonden nog 1 zwarte, 3 zilvergrijze en 20 witte uitvoeringen. Wij hebben deze direct besteld maar nu blijkt dat hij die zilvergrijze helemaal niet had staat, hij had ze wel ingekocht maar ze staan nog ergens in Europa.
De zwarte Ampera is ondertussen wel keurig geleverd maar het is afzien voor de chauffeur van de grijze omdat onze eigen bedrijfsauto's ondertussen dus wel al verkocht waren.....
Je kunt dus wel stellen dat er wel voorraad is van 2013-modellen met full options maar deze staan dus niet in Nederland maar worden ondertussen wel verkocht. Logistiek verloopt het nu allemaal erg moeizaam en is men schijnbaar niet goed ingesteld op de onverwacht grote verkoop van Ampera's
Vervolgens een belronde gedaan en toen bleek dat ook de dealers in Groningen en Assen geen Ampera's meer hadden staan in tegenstelling tot de voorraad die op Opel.nl staat!!!!
Pas bij de vierde dealer stonden nog 1 zwarte, 3 zilvergrijze en 20 witte uitvoeringen. Wij hebben deze direct besteld maar nu blijkt dat hij die zilvergrijze helemaal niet had staat, hij had ze wel ingekocht maar ze staan nog ergens in Europa.
De zwarte Ampera is ondertussen wel keurig geleverd maar het is afzien voor de chauffeur van de grijze omdat onze eigen bedrijfsauto's ondertussen dus wel al verkocht waren.....
Je kunt dus wel stellen dat er wel voorraad is van 2013-modellen met full options maar deze staan dus niet in Nederland maar worden ondertussen wel verkocht. Logistiek verloopt het nu allemaal erg moeizaam en is men schijnbaar niet goed ingesteld op de onverwacht grote verkoop van Ampera's
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Dat is wel een beetje naīef. Moeten ze nog goed hun best doen ze voor het eind van het jaar allemaal te leveren.Diepfries schreef:Logistiek verloopt het nu allemaal erg moeizaam en is men schijnbaar niet goed ingesteld op de onverwacht grote verkoop van Ampera's
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
Cherokee
- Vaste klant
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
- Auto: Ampera-e
Vraag je de opel dealer om een volt te leveren
Heb je gelijk model 2014, kan nog verder rijden ook.