Een tweede reden om toch niet voor een FEV te kiezen, heeft te maken met ervaringen met een Renault ZOE. Deze auto rijdt voortreffelijk. Maar bij de eerste rit die ik er mee heb kunnen maken, lukte het mij al niet om die dag al mijn afspraken af te handelen en heb ik noodgedwongen zaken moeten afzeggen. Ook hiervoor geldt natuurlijk, dit vergt een andere planning en indeling, maar dan nog. De stap naar een Volt werd er wel door beïnvloedt.
Inmiddels heb ik al weer ruim 4000 km. met mijn Volt afgelegd en dat tot volle tevredenheid. Wat een rust, wat een comfort. Elektrisch rijden is geweldig. Helaas ben ik nog niet zo goed bezig. Mijn leven staat net onder de 3.0, omdat ik nog steeds geen laadkabel heb anders dan de standaardlader die bij de auto wordt geleverd. Balen, is dat. Maar dit ga ik snel veranderen. Ik wil in ieder geval dit jaar onder de 2.0 uitkomen.
Professioneel hou ik mij ook met elektrisch rijden bezig. Onlangs nog heb ik in Breda een evenement neergezet: Breda e-Drive. Dit is een roadshow met vele verschillende elektrische voertuigen, van fiets tot auto. Leuk om te doen. Volgende week op 30 oktober volgt er nog een evenement. Deze keer in Helmond op 30 oktober bij de automotive campus. Daar kan worden testgereden met vele auto's, waaronder uiteraard Ampera's en Volts, maar ook de Tesla model S.
Wil je meer weten over deze twee evenementen, kijk dan op www.breda-edrive.nl of www.helmond-edrive.nl. Je mag natuurlijk ook gewoon aan mij een vraag stellen