Opeens Opel Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
kruimel
Newbie
km-stand: 24500
Lifetime: 45
Auto: Ampera

Opeens Opel Ampera rijder

Bericht door kruimel »

Als eerste een zeer groot compliment voor dit forum en de forumleden, wat is dit forum nuttig, ik heb hier de afgelopen weken en dagen langdurig rond gesnuffeld en dat heeft zeker enorm bijgedragen tot de keuze voor de Ampera en ervoor gezorgd dat ik de auto al kende voor dat ik hem in ontvangst had genomen en ik eigenlijk nauwelijks vraagtekens omtrent de auto heb. Lid zijn van dit forum hoort gewoon bij het Ampera rijden!!

Op 4 november mijn Ampera (zwart) afgeleverd gekregen en ...... met heel veel pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn Citroën C5 Tourer Exlusive 2.0 Diesel model 2009. De rijeigenschappen en luxe van de C5 zijn wat mij betreft niet te evenaren, maar hij werd eenvoudig te duur; zowel in onderhoud, brandstof als in bijtelling. Omdat ik dus een nogal verwende rijder ben en op vervoerskosten wil besparen, viel de keuze op een hybride of volledig elektrische auto en heb ik mij eerst goed georiënteerd en proef gereden in een Citroën DS5 (mijn eerste voorkeur) en Toyota Prius plug inn. De DS5 viel ronduit tegen en in de Prius wilde mijn gezinsleden niet gezien worden. Mijn zoon attendeerde mij op de Opel Ampera (nog nooit van gehoord), hij werkt bij een poetsbedrijf en poetst gemiddeld 10 af te leveren Ampera's per week. Nu vind ik Opel zo'n beetje het meest burgelijke automerk dat er bestaat, waar ik tot voor kort echt niet in gezien wilde worden, maar de Ampera is hierop een zeer positieve uitzondering. Qua comfort benadert de Ampera van de hiervoor genoemde opties mijn C5 het beste, Van Voorden in Almere gaf het meeste terug voor mijn C5 en uiteindelijk gaven de fiscale voordelen de doorslag: ik in een Opel wie had dat kunnen denken..... .

Overigens wel jammer dat de meeste Ampera rijders leaserijders zijn, (ik sta met rede niet al te positief tegenover deze categorie weggebruikers; mijn auto is gelukkig van mij en zo rij ik hem ook) zodat deze auto met name wordt aangekocht voor de fiscale voordelen (die eigenlijk te gek voor woorden zijn, maar ook ik zou dom zijn daar geen gebruik van te maken), maar eerlijk is eerlijk het is een prachtige auto en tot nu toe rijdt ie geweldig. Uiteraard ben ik er heel blij mee en begin ik de C5 sneller te vergeten dan ik had gedacht.

De auto werd met de nodige aandachtspunten afgeleverd (en dat voor ruim € 1.200,- rijklaar kosten: schaam schaam, autobranche) maar die punten zijn inmiddels verholpen. De eerste week is uitstekend verlopen ik begin de auto al aardig door te krijgen, maar sommige onderdelen heb ik nog 'in studie'. Opladen gaat goed, weliswaar niet op eigen terrein maar wel overdag voor de deur. Ervaring met het opladen bij openbare laadpunten heb ik (nog) niet. Ik heb bij de Gemeente Almere een openbaar laadpunt aangevraagd, maar ik heb begrepen dat hiervoor nogal wat ambtelijke hindernissen genomen moeten worden, zal me benieuwen, ik ga dat gevecht nog wel aan.

De eerste ervaringen met de Ampera zijn dus positief en ik ga er, gelet op de ervaringen op dit forum, vanuit dat dit zo blijft.

groet
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Opeens Opel Ampera rijder

Bericht door Alex »

Hoi Kruimel,

Welkom op het forum. Je gaat geen spijt krijgen van je aankoop.

Ik vraag me wel af waar je onderstaand op baseert:
kruimel schreef:Overigens wel jammer dat de meeste Ampera rijders leaserijders zijn, (ik sta met rede niet al te positief tegenover deze categorie weggebruikers; mijn auto is gelukkig van mij en zo rij ik hem ook) zodat deze auto met name wordt aangekocht voor de fiscale voordelen (die eigenlijk te gek voor woorden zijn, maar ook ik zou dom zijn daar geen gebruik van te maken), maar eerlijk is eerlijk het is een prachtige auto en tot nu toe rijdt ie geweldig.
Zoals je kunt lezen op http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=12, wordt de Volt en Ampera vaker gekocht dan geleased Je poneert een stelling met betrekking tot leaserijders, zonder deze verder toe te lichten. Het is wel zo leuk voor de leaserijders onder ons (ik ben het niet :angel: ), om je punt echt te maken, anders moet je de opmerking niet maken.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25

Bericht door Razwer »

en kom maar met sterke argumenten, want vooroordelen veeg ik zo van tafel :P
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Hallo Kruimel,

Welkom op het forum en bedankt voor je uitgebreide introductie :thumbup:

Verder leuk om te lezen dat dit forum nuttig voor je is :angel:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
kruimel
Newbie
km-stand: 24500
Lifetime: 45

Bericht door kruimel »

Alex en Razwer: Volgens de verkoper van mijn dealer en verkoper van Opeldealer te Nijkerk is de Ampera voor het overgrote deel aan leasemaatschappijen verkocht. Dan zijn volgens mij de meeste rijders toch echt leaserijders, maar ik kan dat uiteraard verkeerd interpreteren. Zowel de Ampera, de Volt (en ook de Prius) zijn en worden in Nederland voornamelijk verkocht vanwege het fiscale voordeel (diverse bronnen op diverse websites). In de rest van Europa kan GM de Ampera en de Volt aan de straatstenen niet kwijt (bron: www.zerauto.nl) . Sinds 2011 tot en met oktober 2013 zijn in Nederland 3684 Ampera's en 1170 Volt's verkocht (bron: Autozine). Het aantal van 250 respondenten op de op dit forum gehouden enquete (19% van het totaal aantal rijders) waarvan volgens de uitkomst van de enquete de helft inderdaad leaserijder is haalt mijn stelling volgens mij niet onderuit en laat zien dat van dit aantal bijna 100% de Ampera en de Volt zakelijk en in mijn optiek vanwege de fiscale voordelen rijdt. Is geen ramp en heel begrijpelijk, maar ik vind het wel zonde dat zo'n mooie auto met zo'n mooie techniek als de Ampera door slechts een zeer beperkt groepje wordt gereden die naar mijn mening de auto nooit hadden gekozen als het fiscale voordeel niet zo groot was geweest (ik ook niet). De vergroening komt hiermee naar mijn mening op een zeer laatste plaats en dat zal nooit de bedoeling van de overheid zijn geweest. Dat is overigens niets nieuws. Ik was in 1989 denk ik één van de eerste die een auto met katalisator kocht. Alleen maar vanwege de forse overheidssubsidie. Een andere rede was er niet want ongelode benzine was in die dagen alleen in Nederland (en op beperkte schaal in Frankrijk en Duitsland) te koop zodat ik in dat jaar niet met de auto naar het buitenland kon. Zonder die overheidssubsidie had ik dat ongemak nooit genomen. Vanwege die overheidssubsidie is de katalisator al snel gemeengoed geworden, maar dat zie ik met de elektrische auto nog niet zo snel gebeuren.
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

kruimel schreef:Nu vind ik Opel zo'n beetje het meest burgelijke automerk dat er bestaat, waar ik tot voor kort echt niet in gezien wilde worden...
Aan de Chevrolet Volt gedacht? Chevy heeft volgens mij geen burgelijke uitstraling ;-) in ieder geval niet in NL.

Verder herken ik je verhaal. Kom zelf van een C5 Exclusief 2.2HDI uit 2001. Mijn vriendin wou ook niet aan een Prius, al bleek dat later best mee te vallen. Alleen Japanse stoelen passen niet bij mij. Verder had ik ook een vooroordeel over lease rijders, mensen die hun auto's slecht behandelen, veel te hard rijden enzovoort, omdat ze na 2 of 3 jaar toch weer een nieuw model krijgen. Echter ben ik nu zelf ook lease rijder en behandel mijn Volt net zo als mijn eigen C5. Misschien ben ik zelfs zuiniger op 'mijn' Volt omdat het zo'n bijzondere auto is.

In ieder geval veel rij plezier gewenst met je eigen Ampera!

Paul
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Plaats reactie