Instelling vertrektijd

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
7miles
Newbie
km-stand: 34000
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Contacteer:

Instelling vertrektijd

Bericht door 7miles »

Hoi Allemaal,
Ik rij nu ruim een maand in mijn Ampera en een ding wil er bij mij niet helemaal goed in. Als ik een vertrektijd instel stel 7:00 's morgens zou ik verwachten dat de software zo slim zou zijn om de starttijd van het laden terug te rekenen en daarbij ook het voorverwarm proces bij rekenen. Wat blijkt:

De software houdt alleen rekening met dal en piek tarief, wat ik ook als vertrektijd instel hij start klokslag 23:00h met laden en is reeds om 02:00 gereed.
Daarnaast moet ik het voorverwarmen van de auto handmatig opstarten door een combinatie op de sleutel.

Met name het voorverwarmen scheelt mij op koude dagen veel electrische kilometers, nu moet ik als ik er al aan denk thuis uit het raam hangen of op mijn werk 10 minuten van te voren naar de parkeerkelder gaan om het voorverwarmen te starten.
Dit zou toch anders moeten kunnen?

Heeft iemand gelijke ervaringen of doe ik iets verkeerd / is er een software update en kunnen wij als meer mensen mijn mening delen dit ergens bij Opel onder de aandacht brengen?
Sovereign Silver Ampera - 34.000km
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Instelling vertrektijd

Bericht door mc_alistair »

De volt met OnStar heeft hier een Smartphone app voor... maar daar heb jij nu niets aan :-(
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Henri
Stamgast
km-stand: 166000
Lifetime: 2
Auto: Ampera

Re: Instelling vertrektijd

Bericht door Henri »

vertrektijd instellen: als je de piek/dal uren ingesteld hebt en je stelt daarna hem in op vertrektijd dan gaat die automatisch naar die tijden....vertrektijd instellen...en dan even kijken wanneer die begint te laden..en vertrek tijd wat aanpassen lost dit op...houdt rekening met voorverwarmen door de vertrek tijd aan te passen..en hem zelf als die dus al vol is op voorverwarmen te zetten...overigens is het slim om na het voor verwarmen niet direct weg rijden maar hem nog even te laten laden...bij mij werkt dit beter...blijkbaar laadt die dan nog even de accu na...
Plaats reactie