voorstellen
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
voorstellen
zo even hier voorstellen
heb me lid gemaakt omdat ik me wil inlezen over de ampera
ben geen of nog niet een ampera eigenaar
hoop hier wat duidelijkheid te krijgen over de problemen die ik lees mbt de lagers van de versnellings bak
en andere problemen en of deze "opel" net zn "slechte" reputatie heeft ( als deze nog rieel is anno 2014 ) als andere opels ( astra e.d. )
ik hoop dat dit beeld onterecht is en de ampera een degelijk auto waarvan de accus en de aandrijf lijn toch zeker een normaal auto leven mee gaan ( zeg 20 jaar ? )
heb me lid gemaakt omdat ik me wil inlezen over de ampera
ben geen of nog niet een ampera eigenaar
hoop hier wat duidelijkheid te krijgen over de problemen die ik lees mbt de lagers van de versnellings bak
en andere problemen en of deze "opel" net zn "slechte" reputatie heeft ( als deze nog rieel is anno 2014 ) als andere opels ( astra e.d. )
ik hoop dat dit beeld onterecht is en de ampera een degelijk auto waarvan de accus en de aandrijf lijn toch zeker een normaal auto leven mee gaan ( zeg 20 jaar ? )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: voorstellen
Welkom!
Altijd goed om eerst te oriënteren en mee te lezen voordat je in het diepe duikt.
Laat duidelijk zijn dat niet 1 fabrikant een aandrijflijn voor 20 jaar garandeert en dat het sowieso bij elektrische auto's hoogst twijfelachtig is dat de accu's tegen die tijd nog een redelijk laadvermogen hebben (alhoewel er al heel wat Priussen van bijna 15 jaar oud nog steeds rondrijden).
Wat mij betreft steekt de Ampera solide in elkaar. Belangrijkste minpunten staan hier wel op het forum vermeld en als je de minpunten kent dan kun je je eigen strategie bepalen
Als je een 2e hands zoekt helpt het enorm dat de prijzen als een baksteen kelderen, niet in de laatste plaats omdat de nieuwprijs sterk gereduceerd is.
Succes!
Altijd goed om eerst te oriënteren en mee te lezen voordat je in het diepe duikt.
Laat duidelijk zijn dat niet 1 fabrikant een aandrijflijn voor 20 jaar garandeert en dat het sowieso bij elektrische auto's hoogst twijfelachtig is dat de accu's tegen die tijd nog een redelijk laadvermogen hebben (alhoewel er al heel wat Priussen van bijna 15 jaar oud nog steeds rondrijden).
Wat mij betreft steekt de Ampera solide in elkaar. Belangrijkste minpunten staan hier wel op het forum vermeld en als je de minpunten kent dan kun je je eigen strategie bepalen
Succes!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: voorstellen
dank voor je reactie
ja het is die prijzen waardoor ik ben gaan kijken
bij toeval kwam ik een advertentie tegen toen ik aan het googlen was ( dankzij de geweldige privacy van google
) welke mij gerichte advertenties geeft op basis van zoek termen.
en toen viel me op dat de ampera 2e hands net zo duur is als de prius plugin welke stuk goedkoper is.
denk dat de resale waarde van de elektrische auto en dus ook de ampera ( prius en Toyota in het algemeen heeft nu eenmaal een geweldige reputatie idd gewone priussen van 15 jaar die nog rondrijden )..
dus ben ik eens gaan kijken.
ik vrees dat nu lease periodes van 3 jaar vaak langzaam aan steeds meer gaan vervallen men zal zien dat de prijs nog verder zal dalen.
denk dat ik nog even wacht.
20 jaar is zeker erg lang maar een andere auto heeft dan bijvoorbeeld zijn versnellings bak of zo eens vervangen en een paar keer de koppeling waarbij een hybride ( prius althans ) minder bewegende delen heeft
dus na 15 jaar een accu vervangen en dan vrolijk door rijden.
nu ik lees dat de ampera niet 1 maar liefs 3 koppelingen heeft
werkelijk......
dat gaat geld kosten op de lange termijn
ja het is die prijzen waardoor ik ben gaan kijken
bij toeval kwam ik een advertentie tegen toen ik aan het googlen was ( dankzij de geweldige privacy van google
en toen viel me op dat de ampera 2e hands net zo duur is als de prius plugin welke stuk goedkoper is.
denk dat de resale waarde van de elektrische auto en dus ook de ampera ( prius en Toyota in het algemeen heeft nu eenmaal een geweldige reputatie idd gewone priussen van 15 jaar die nog rondrijden )..
dus ben ik eens gaan kijken.
ik vrees dat nu lease periodes van 3 jaar vaak langzaam aan steeds meer gaan vervallen men zal zien dat de prijs nog verder zal dalen.
denk dat ik nog even wacht.
20 jaar is zeker erg lang maar een andere auto heeft dan bijvoorbeeld zijn versnellings bak of zo eens vervangen en een paar keer de koppeling waarbij een hybride ( prius althans ) minder bewegende delen heeft
dus na 15 jaar een accu vervangen en dan vrolijk door rijden.
nu ik lees dat de ampera niet 1 maar liefs 3 koppelingen heeft
dat gaat geld kosten op de lange termijn
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: voorstellen
als iemand trouwens zijn ampera weg doet mag mij een bericht sturen 
let wel "dat de prijzen als een baksteen kelderen
let wel "dat de prijzen als een baksteen kelderen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: voorstellen
Welkom en goed dat je duidelijk bent 
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: voorstellen
tja beter dat 
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: voorstellen
Och, prijzen dalen misschien, maar als je de 5 jaar bijtellingsloos uitzit dan praat je niet meer over gigabedragen.
En zelfs als de auto bijna niets meer waard zou zijn, dan naar prive en maar zien hoe lang je kosteloos nog rund um hause electrisch kunt rijden.
Restwaarde nu imo niet interressant, en in 2017 boeit het niet zo meer.
5 jaar oude auto met 150 tot 200 k op de teller.
En zelfs als de auto bijna niets meer waard zou zijn, dan naar prive en maar zien hoe lang je kosteloos nog rund um hause electrisch kunt rijden.
Restwaarde nu imo niet interressant, en in 2017 boeit het niet zo meer.
5 jaar oude auto met 150 tot 200 k op de teller.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: voorstellen
Hmmm bij mij is hij bij 5 jaar net over de 100.000 en zou dan nog zeker een jaar of 10 mee moeten kunnen. Afgeschreven voor de belastingdienst is helemaal ok, maar mijn uitgangspunt was toch om er minimaal een jaar of 8 zonder aanvullende investeringen mee te doen 
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: voorstellen
Ach en ook bij een defect accupakket blijft de auto gewoon rijden 
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: voorstellen
ook met de defecte accu? denk het niet
zal hij toch wel een melding geven en niet willen rijden ( zal wel ingebouwd zijn als veiligheid )
de restwaarde over 5 jaar met vele lease km en dus snel idd 200.000 op de teller zijn ze denk ik helemaal niks meer waard want dan komt de kostenpost van een nieuwe accu langzaam toch om de hoek kijken lijkt me.
wat kost die eigenlijk? icl installatie...
en tegen die tijd is het maar de vraag wat de overheid doet met de wegenbelasting op deze autos
met bijna 1700kg is dat een flinke kosten post per maand
per 2016 word het wel 50% maar wat de jaren erna? 100% van 1700kg.........
kan me het niet voorstellen dat zou de verkoop van deze autos geheel in het niet laten vallen denk ik.
zal hij toch wel een melding geven en niet willen rijden ( zal wel ingebouwd zijn als veiligheid )
de restwaarde over 5 jaar met vele lease km en dus snel idd 200.000 op de teller zijn ze denk ik helemaal niks meer waard want dan komt de kostenpost van een nieuwe accu langzaam toch om de hoek kijken lijkt me.
wat kost die eigenlijk? icl installatie...
en tegen die tijd is het maar de vraag wat de overheid doet met de wegenbelasting op deze autos
met bijna 1700kg is dat een flinke kosten post per maand
per 2016 word het wel 50% maar wat de jaren erna? 100% van 1700kg.........
kan me het niet voorstellen dat zou de verkoop van deze autos geheel in het niet laten vallen denk ik.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.