Arnhem Johan de Wittlaan
-
ErikVenne
- Newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 07 sep 2013, 16:02
- km-stand: 50000
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Beilen
Arnhem Johan de Wittlaan
Dit weekend logeerde ik in de omgeving van de Johan de Wittlaan in Arnhem. Ik was van plan mijn Volt in die omgeving op te laden en ben toch wat teleurgesteld, terwijl Arnhem best wel wat laadpunten heeft.
De volgende laadpunten heb ik bezocht:
1. Johan de Wittlaan 26: 2 laadpunten erg smalle parkeerplaatsen; naast het rechter laadpunt stond een grote camper en op de linker laadplek stond een niet elektrische auto illegaal; mijn Volt paste niet tussen deze auto's
2. Van Diemenhof 25: 1 laadpunt bezet
3. Dullertstraat 27 (bij restaurant Thialf): 2 laadpunten; er stond een sticker op dat de laadpunten defect waren
4. CA Thiemestraat 44: 2 laadpunten; 1 plek vrij; echter, je mag daar alleen staan met een parkeervergunning
5. Kastanjelaan 33: 1 laadpunt bezet; je mag daar alleen staan met een parkeervergunning
6. Prinsessestraat 36: 2 laadpunten; weer erg smalle parkeerplaatsen; links stond een elektrische auto te laten; het vak ernaast was te smal voor mijn Volt; ik heb overwogen om op de stoep te gaan laden, maar heb dat maar niet gedaan
Na dit rondje mijn auto maar weer bij de Johan de Wittlaan geparkeerd en vanmorgen op benzine terug naar Beilen gereden. Op de heenweg een verbruik van 3.1 terug 9.1
Conclusie: zoals ook op andere plaatsen in dit forum staat beschreven: er valt nog heel wat te verbeteren rondom de logistiek van de laadpunten.
De volgende laadpunten heb ik bezocht:
1. Johan de Wittlaan 26: 2 laadpunten erg smalle parkeerplaatsen; naast het rechter laadpunt stond een grote camper en op de linker laadplek stond een niet elektrische auto illegaal; mijn Volt paste niet tussen deze auto's
2. Van Diemenhof 25: 1 laadpunt bezet
3. Dullertstraat 27 (bij restaurant Thialf): 2 laadpunten; er stond een sticker op dat de laadpunten defect waren
4. CA Thiemestraat 44: 2 laadpunten; 1 plek vrij; echter, je mag daar alleen staan met een parkeervergunning
5. Kastanjelaan 33: 1 laadpunt bezet; je mag daar alleen staan met een parkeervergunning
6. Prinsessestraat 36: 2 laadpunten; weer erg smalle parkeerplaatsen; links stond een elektrische auto te laten; het vak ernaast was te smal voor mijn Volt; ik heb overwogen om op de stoep te gaan laden, maar heb dat maar niet gedaan
Na dit rondje mijn auto maar weer bij de Johan de Wittlaan geparkeerd en vanmorgen op benzine terug naar Beilen gereden. Op de heenweg een verbruik van 3.1 terug 9.1
Conclusie: zoals ook op andere plaatsen in dit forum staat beschreven: er valt nog heel wat te verbeteren rondom de logistiek van de laadpunten.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
Ik zou dit even delen met de gemeente Arnhem.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
9.1????
was dat deels over de Duitse snelheidsduivel weg?
dat haal ik nog niet als ik geheel op benzine rijd en niet oplaad.
dat is 1 op 11 .. dacht dat 1 op 15 toch wel normaal was hier ook voor die wie hard rijden.
was dat deels over de Duitse snelheidsduivel weg?
dat haal ik nog niet als ik geheel op benzine rijd en niet oplaad.
dat is 1 op 11 .. dacht dat 1 op 15 toch wel normaal was hier ook voor die wie hard rijden.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
Dat dacht ik ook maar volgens mij bedoelt topicsteller dat i.c.m. de volle accu hij op de heenweg 3,1 liter benzine verstookt heeft en op de terugweg a.g.v. de lege accu 9,1 liter.
Maar zelfs dan is dat nog fors want dat zou betekenen dat 6 liter benzine het equivalent is van 70-80 km elektrisch rijden en dan kom je uit op 1 op 12,5 (maximaal).
Hoe het ook zij: er ligt ruimte voor verbetering.....qua rijstijl & qua laadpalen!
Maar zelfs dan is dat nog fors want dat zou betekenen dat 6 liter benzine het equivalent is van 70-80 km elektrisch rijden en dan kom je uit op 1 op 12,5 (maximaal).
Hoe het ook zij: er ligt ruimte voor verbetering.....qua rijstijl & qua laadpalen!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
Arnhem is niet prettig met zijn afwijkende regels en tarieven, met een literprijs van € 1,49 per liter benzine maak ik me in deze steden echt niet druk om uit te vogelen hoe het nu zit.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
ErikVenne
- Newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 07 sep 2013, 16:02
- km-stand: 50000
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Beilen
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
Voor de duidelijkheid: de gereden afstand is 135 km; hiervoor 9,1 liter benzine verbruikt = nog net geen 1 op 15 (ongeer 120 km snelweg). Inderdaad is de benzine prijs laag en de stroomprijs aan de laders in de stad naar verhouding te hoog.
Toch probeer ik zoveel mogelijk bij te laden als ik buiten Beilen ben. Thuis laden is uiteraard veel goedkoper.
Mijn punt is: 1. de logistiek rondom laadpalen in de openbare ruimte moet beter
2. de prijs per kwh voor laden moet naar beneden naar bijv. € 0,10 per KWH; dit om elektrisch
laden te promoten.
Toch probeer ik zoveel mogelijk bij te laden als ik buiten Beilen ben. Thuis laden is uiteraard veel goedkoper.
Mijn punt is: 1. de logistiek rondom laadpalen in de openbare ruimte moet beter
2. de prijs per kwh voor laden moet naar beneden naar bijv. € 0,10 per KWH; dit om elektrisch
laden te promoten.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
Dan zijn wij het eensErikVenne schreef:1. de logistiek rondom laadpalen in de openbare ruimte moet beter
2. de prijs per kwh voor laden moet naar beneden naar bijv. € 0,10 per KWH; dit om elektrisch
laden te promoten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Arnhem Johan de Wittlaan
Mee eens, ik betaal nu (daltarief €0,19)ErikVenne schreef:Thuis laden is uiteraard veel goedkoper.
Nu zullen ze vast geen consumenten prijzen rekenen aan de paal, en zou het dus in principe goedkoper kunnen, maar een (nieuwe) laadpaal moet zichzelf uiteindelijk wel terug verdienen, dan is die €0,10 verliesgevend vermoed ik.ErikVenne schreef:2. de prijs per kwh voor laden moet naar beneden naar bijv. € 0,10 per KWH; dit om elektrisch
laden te promoten.
Met €0,25 zou ik best kunnen leven. Alleen dat starttarief dat je soms betaald (EVnet?) moet er wel vanaf, even een uurtje bijladen wordt dan wel "prijzig".
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.