Nieuwe gebruiker
-
bwesterink
- Newbie
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Nieuwe gebruiker
Mijn naam is Bendiks Westerink en ik woon in Heteren.
Al een tijdje volgde ik de Ampera. Als mogelijke opvolger voor een diesel. We rijden wat minder (ik heb ook nog een kleine lpg auto) en door de komst van zonnepanelen genoeg elektriciteit. Ik had er een keer in gereden (auto van collega) en was verrast door het rijden. Stil en vlot. Daarnaast een prima weggedrag. De prijs hield me nog een beetje tegen, maar afgelopen week toch een betaalbare gevonden. Dit gecombineerd met een aardig inruilbod heeft ons er toe gebracht hem aan te schaffen.
Het is een zilvergrijze uit 2012. Met maar 70000 op de teller. Hopelijk beleven we er veel plezier aan.
Aanstaande vrijdag ga ik hem ophalen.
Nog een vraag die ik niet terugvond op dit forum. Klopt het dat je met een pasje (bijv. die van Nuon) terecht kan bij alle laadpalen?
Al een tijdje volgde ik de Ampera. Als mogelijke opvolger voor een diesel. We rijden wat minder (ik heb ook nog een kleine lpg auto) en door de komst van zonnepanelen genoeg elektriciteit. Ik had er een keer in gereden (auto van collega) en was verrast door het rijden. Stil en vlot. Daarnaast een prima weggedrag. De prijs hield me nog een beetje tegen, maar afgelopen week toch een betaalbare gevonden. Dit gecombineerd met een aardig inruilbod heeft ons er toe gebracht hem aan te schaffen.
Het is een zilvergrijze uit 2012. Met maar 70000 op de teller. Hopelijk beleven we er veel plezier aan.
Aanstaande vrijdag ga ik hem ophalen.
Nog een vraag die ik niet terugvond op dit forum. Klopt het dat je met een pasje (bijv. die van Nuon) terecht kan bij alle laadpalen?
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuwe gebruiker
Met de meeste laadpassen kun je overal terecht. Je kunt dat b.v. ook even checken via oplaadpalen.nl en dan of alle of enkel de Nuon pas aanklikken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
bwesterink
- Newbie
- Contacteer:
Dank voor je antwoord. Ik zie idd dat ik met bijv. een Nuonpas op veel plekken terecht kan.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Ja, dat kan. Dat heet "interoperabiliteit". De serviceproviders verrekenen eenmaal per maand aan elkaar de afgenomen energie. Laadsessies van je eigen provider zie je direct, die van andere providers pas aan het einde van de maand.bwesterink schreef:Nog een vraag die ik niet terugvond op dit forum. Klopt het dat je met een pasje (bijv. die van Nuon) terecht kan bij alle laadpalen?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Een knullig systeem is het wel, aan de buitenkant van de oplaadvoorziening hangt nergens een prijskaartje dus je ziet pas 1 tot soms wel 3 maanden later wat het laden je heeft gekost.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
welkom
ik had dit al voorspelt dat er steeds meer gebruikers zouden komen die de auto prive komen of anders omdat ze nu zoveel goedkoper zijn.
vind 70.000 niet weinig maar dat is maar hoe je het zelf ziet
ik had een 2012 met "maar" 20.000 op de teller. ( en al 1 baklager vervangen
) 
heb je bij jou auto al nagevraagd OF en wanneer dan het rotorlager of wel baklager is vervangen geweest
hoop voor je dat dit niet recent is geweest want dan kan dat een goede reden zijn geweest om de auto van de hand te doen.
ik had dit al voorspelt dat er steeds meer gebruikers zouden komen die de auto prive komen of anders omdat ze nu zoveel goedkoper zijn.
vind 70.000 niet weinig maar dat is maar hoe je het zelf ziet
ik had een 2012 met "maar" 20.000 op de teller. ( en al 1 baklager vervangen
heb je bij jou auto al nagevraagd OF en wanneer dan het rotorlager of wel baklager is vervangen geweest
hoop voor je dat dit niet recent is geweest want dan kan dat een goede reden zijn geweest om de auto van de hand te doen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
-
bwesterink
- Newbie
- Contacteer:
'k Heb wel de onderhoudshistorie in gezien, maar dit euvel niet gevonden. Ik kon er trouwens niet heel veel uithalen. Alleen maar welke checks er waren gedaan. Maar goed, ik kan er nu niet meer zoveel aan doen, want de auto heb ik inmiddels gekocht. Volgens de verkoper (Mitsubishi dealer) was de vorige eigenaar netjes met zijn auto omgegaan (hij heeft hem ingeruild voor een Outlander EV). Maar ja, dat zegt natuurlijk niet alles. Hopelijk blijf ik een tevreden Ampera rijder. Wij zijn inderdaad een 'particulier rijders'. Eigenlijk volgens mij meer een doelgroep die beter past bij de Ampera. Als je geen zakelijke rijder bent, rijd je meestal minder lange afstanden.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
Oftewel: meld je snel aan bij MyOpel, dan kun je digitaal de onderhoudsgeschiedenis inzien, erg nuttig.
-
bwesterink
- Newbie
- Contacteer:
Dank voor de tip. Ga ik z.s.m. doen. Ik zie wel dat ik het chassisnummer nodig heb. Die heb ik nu (nog) niet. Vrijdag ga ik de auto halen, dus dan kan ik me aanmelden. Hopelijk een 'cleane' historie, op veel gedoe zit je natuurlijk niet te wachten als je net een auto hebt aangeschaft!
- NeufegliseThierry
- Harde kern
gewoon voor nu van 't beste uitgaan. De Ampera/Volt heeft 2 gezichten, zo kun je uit de verhalen hier op 't forum halen. Zo zijn er (nagenoeg) probleemloze exemplaren tot aan onze koploper Shumway waarvan het lager in de bak/motor al 5 keer vervangen is.
Gek trouwens dat je het chassisnummer nog niet hebt: vroeger zag je dat dealers vaak de meldcode apart aan je doorgaven (nodig voor de verzekering), de laatste paar keer dat ik een gebruikte of nieuwe reeds gekentekende auto kocht stond het volledige chassisnummer netjes op de orderbevestiging én aankoopfactuur (voor aflevering ontvangen) vermeld.
Gek trouwens dat je het chassisnummer nog niet hebt: vroeger zag je dat dealers vaak de meldcode apart aan je doorgaven (nodig voor de verzekering), de laatste paar keer dat ik een gebruikte of nieuwe reeds gekentekende auto kocht stond het volledige chassisnummer netjes op de orderbevestiging én aankoopfactuur (voor aflevering ontvangen) vermeld.