nieuwe Volt rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
evonik
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 10:20
km-stand: 77000
Lifetime: 6
Auto: Ampera-e

nieuwe Volt rijder

Bericht door evonik »

Hall allen, ik ben Eric, ik rij sinds een maand of drie een Volt uit 2013. Een heel fijne auto, zat wel hoog in zijn verbruik leek mij (5.7 liter / 100 lifetime).
Eén ding wat mij wel steeds meer verbaas is dat ik met een volle batterij niet meer dan 45 - 48 km kan rijden en (als het tegenzit in de praktijk, stukje snelweg bv) haal ik dat niet eens. Is dat normaal? Of is die batterij aan een upgrade toe ofzo (heb weinig kennis van deze zaken)?
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door Unit106 »

Welkom op dit forum.

Voor een spoedcursus 'maximale afstand op de accu' kan je hier terecht : http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=41 :mrgreen:

Veel (lees)plezier op dit forum!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
evonik
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 10:20
km-stand: 77000
Lifetime: 6
Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door evonik »

Dank je wel - ik zal er eens rustig induiken!
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door HenryAmpera »

Welkom!!
5,7 is inderdaad wel hoog. V.w.b. het max e-km's, je zou eens kunnen kijken onder klimaatinstellingen of de automatische ontwaseming aanstaat.
En de kachel is de grootste stroomvreter, ik gebruik 'm zo min mogelijk.... :silent:
Laatst gewijzigd door HenryAmpera op zo 20 nov 2016, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Nlz
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 18:21
km-stand: 2300
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door Nlz »

Toen ik mijn Volt net had (half september aangeschaft) haalde ik rustig 60km op één acculading, met het dalen van de temperatuur merk ik dat mijn actieradius ook minder wordt. Op een koude ochtend geeft-ie nu zo'n 52 te rijden kilometers aan. Nou rijd ik over het algemeen ook niet bijzonder 'groen' dus het kan ongetwijfeld zuiniger, maar ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in twee maanden weer aan de pomp gestaan, dus ik klaag niet.
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
opeltwan
Bekende
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 20 sep 2013, 14:14
km-stand: 37000
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door opeltwan »

Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door Unit106 »

opeltwan schreef:Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.
Zinloze actie bij Opel. Accu is toch niet stuk?

Als nieuwe berijder van een elektrische auto zal je eerst moeten leren wat het verschil is tussen een ICE en je nieuwe auto. O.a. dus beter stoelverwarming gebruiken i.p.v. interieur verwarming en voor verwarmen i.p.v. koud weg rijden. In deze koudere periode presteert de accu ook minder goed. Om de geadverteerde 80km te halen moet je echt je best doen. Rij je de auto zoals je voorheen je ICE reed dan is 50km toch niet raar?
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door NeufegliseThierry »

opeltwan schreef:Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.
Lijkt me een wel heel voorbarig advies als je bedenkt dat er nog niet veel ervaring met de auto opgedaan is. Of ik mijn Ampera/Leaf/Evalia met alle toeters en bellen aan de weg opstuur met 120 km/u op de snelweg in de winter met een lage bandenspanning of exact het tegenovergestelde (zomer, 80 km/u, te cetera) maakt enorm veel uit. Pas wanneer de topicstarter meer ervaring opgedaan heeft is het zinvol om na te gaan denken of er iets loos zou kunnen zijn met de accu.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Bericht door gl640 »

evonik schreef:Hall allen, ik ben Eric, ik rij sinds een maand of drie een Volt uit 2013. Een heel fijne auto, zat wel hoog in zijn verbruik leek mij (5.7 liter / 100 lifetime).
Eén ding wat mij wel steeds meer verbaas is dat ik met een volle batterij niet meer dan 45 - 48 km kan rijden en (als het tegenzit in de praktijk, stukje snelweg bv) haal ik dat niet eens. Is dat normaal? Of is die batterij aan een upgrade toe ofzo (heb weinig kennis van deze zaken)?
denk dat jezefl een upgrade "hoe moet je rijden" nodig hebt :D
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Plaats reactie