Pagina 1 van 1

nieuwe Volt rijder

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 10:40
door evonik
Hall allen, ik ben Eric, ik rij sinds een maand of drie een Volt uit 2013. Een heel fijne auto, zat wel hoog in zijn verbruik leek mij (5.7 liter / 100 lifetime).
Eén ding wat mij wel steeds meer verbaas is dat ik met een volle batterij niet meer dan 45 - 48 km kan rijden en (als het tegenzit in de praktijk, stukje snelweg bv) haal ik dat niet eens. Is dat normaal? Of is die batterij aan een upgrade toe ofzo (heb weinig kennis van deze zaken)?

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:05
door Unit106
Welkom op dit forum.

Voor een spoedcursus 'maximale afstand op de accu' kan je hier terecht : http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=41 :mrgreen:

Veel (lees)plezier op dit forum!

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:49
door evonik
Dank je wel - ik zal er eens rustig induiken!

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 21:46
door HenryAmpera
Welkom!!
5,7 is inderdaad wel hoog. V.w.b. het max e-km's, je zou eens kunnen kijken onder klimaatinstellingen of de automatische ontwaseming aanstaat.
En de kachel is de grootste stroomvreter, ik gebruik 'm zo min mogelijk.... :silent:

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: vr 18 nov 2016, 23:40
door Nlz
Toen ik mijn Volt net had (half september aangeschaft) haalde ik rustig 60km op één acculading, met het dalen van de temperatuur merk ik dat mijn actieradius ook minder wordt. Op een koude ochtend geeft-ie nu zo'n 52 te rijden kilometers aan. Nou rijd ik over het algemeen ook niet bijzonder 'groen' dus het kan ongetwijfeld zuiniger, maar ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in twee maanden weer aan de pomp gestaan, dus ik klaag niet.

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: za 19 nov 2016, 07:59
door opeltwan
Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: za 19 nov 2016, 08:55
door Unit106
opeltwan schreef:Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.
Zinloze actie bij Opel. Accu is toch niet stuk?

Als nieuwe berijder van een elektrische auto zal je eerst moeten leren wat het verschil is tussen een ICE en je nieuwe auto. O.a. dus beter stoelverwarming gebruiken i.p.v. interieur verwarming en voor verwarmen i.p.v. koud weg rijden. In deze koudere periode presteert de accu ook minder goed. Om de geadverteerde 80km te halen moet je echt je best doen. Rij je de auto zoals je voorheen je ICE reed dan is 50km toch niet raar?

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: za 19 nov 2016, 15:28
door NeufegliseThierry
opeltwan schreef:Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.
Lijkt me een wel heel voorbarig advies als je bedenkt dat er nog niet veel ervaring met de auto opgedaan is. Of ik mijn Ampera/Leaf/Evalia met alle toeters en bellen aan de weg opstuur met 120 km/u op de snelweg in de winter met een lage bandenspanning of exact het tegenovergestelde (zomer, 80 km/u, te cetera) maakt enorm veel uit. Pas wanneer de topicstarter meer ervaring opgedaan heeft is het zinvol om na te gaan denken of er iets loos zou kunnen zijn met de accu.

Re: nieuwe Volt rijder

Geplaatst: di 22 nov 2016, 23:07
door gl640
evonik schreef:Hall allen, ik ben Eric, ik rij sinds een maand of drie een Volt uit 2013. Een heel fijne auto, zat wel hoog in zijn verbruik leek mij (5.7 liter / 100 lifetime).
Eén ding wat mij wel steeds meer verbaas is dat ik met een volle batterij niet meer dan 45 - 48 km kan rijden en (als het tegenzit in de praktijk, stukje snelweg bv) haal ik dat niet eens. Is dat normaal? Of is die batterij aan een upgrade toe ofzo (heb weinig kennis van deze zaken)?
denk dat jezefl een upgrade "hoe moet je rijden" nodig hebt :D