Kort komt het er op neer dat stroom van drie (of twee) fasen via trafo's ahw gebundeld wordt, zodat je niet beperkt bent tot één keer 25 ampere (of zelfs minder als je de regels rondom selectiviteit in acht neemt).Actual list of possible setups for Accelev:
Source: 3F 400V using 2-phases 5.0 kW (11,5A per phase)
Source: 3F 400V using 2-phases 6.0 kW (14,0A per phase)
Source: 3F 400V using 3-phases 8.0 kW (11,5A per phase)
Source: 3F 230V using 3-phases 8.0 kW (11,5A per phase) Norway special
Outputs: J1772 (Type1), Tesla TS2 (US Tesla), MENEKES (Type2 - only for those who have 1-phase onboard charger)
Please help me and let me know what will be good in your country!
You can also comment / vote here: https://www.facebook.com/EVSEChargerAccelev/
Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiting
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiting
Voor degenen die een 3x25 ampere aansluiting thuis hebben is er wellicht toch een mogelijkheid met met 7.2 kW (of zelfs iets mee) te laden zonder naar 3x35 te gaan en dus zonder verhoging van het vastrecht. Van het Outlander forum (waar deze oplossing niet veel voordelen biedt):
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Als ik ooit nog de ampera-e krijg.... zou dit een leuke oplossing zijn voor mij. Ik heb ook een 3x25 A aansluiting ivm grote inductie plaat in de keuken.
Maar, ik zou er dan liever een kleine DC fast charger van maken, misschien 10 of 11 kW of zo. Ik neem aan dat de DC fast charging ook wel met kleinere vermogens geladen kan worden. Weet iemand of een 10KW CSS DC fast charger met 3 fase input voor thuis gebruik als bestaat? De grote vraag is natuurlijk hoe groot het prijs verschil is.
Maar, ik zou er dan liever een kleine DC fast charger van maken, misschien 10 of 11 kW of zo. Ik neem aan dat de DC fast charging ook wel met kleinere vermogens geladen kan worden. Weet iemand of een 10KW CSS DC fast charger met 3 fase input voor thuis gebruik als bestaat? De grote vraag is natuurlijk hoe groot het prijs verschil is.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Zoiets als dit: http://www.setec-power.com/china/10kw-c ... le-charger?
Ja, dat bestaat. Maar is wel een beetje prijzig 'voor op de eigen oprit'.
Ja, dat bestaat. Maar is wel een beetje prijzig 'voor op de eigen oprit'.
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
De nacht over op 7,4kW is de auto ook al helemaal vol (in zeg maar 9 uur).
De nacht over op 7,4kW is de auto ook al helemaal vol (in zeg maar 9 uur).
- sigmasailor
- Vaste klant
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 02 jan 2017, 11:20
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
- Auto: Volt
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Precies, toen ik nog dacht een E te krijgen ging ik uit van ruim12 uur 3,7 kW per dag laden = bijna 45 kWh per dag.
Voldoende voor minstens 95 van de honderd dagen; hoe vaak ga je echt meer dan 45 kWh gebruiken op een dag?
Tuurlijk; heel leuk al die techniek (ik meen het echt!) maar het lijken me geen goedkope 'kastjes'; ik schat altijd heel dik boven de 1000 euro. En dat voor een paar keer per jaar echt nodig hebben? Ging ik 'fijn' die paar keer wel langs bij Fastned.
Voor de Leaf is het sommetje nog makkelijker; die heeft maar 40 kWh en is dus altijd binnen 12 uur weer helemaal vol; gewoon thuis aan de 16A.
Wat binnenkort veel intressanter wordt is V2G; misschien komen netbeheerders dan wel uit zichzelf met grotere aansluit vemogens?
Voldoende voor minstens 95 van de honderd dagen; hoe vaak ga je echt meer dan 45 kWh gebruiken op een dag?
Tuurlijk; heel leuk al die techniek (ik meen het echt!) maar het lijken me geen goedkope 'kastjes'; ik schat altijd heel dik boven de 1000 euro. En dat voor een paar keer per jaar echt nodig hebben? Ging ik 'fijn' die paar keer wel langs bij Fastned.
Voor de Leaf is het sommetje nog makkelijker; die heeft maar 40 kWh en is dus altijd binnen 12 uur weer helemaal vol; gewoon thuis aan de 16A.
Wat binnenkort veel intressanter wordt is V2G; misschien komen netbeheerders dan wel uit zichzelf met grotere aansluit vemogens?
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Nou. Simpel. Minder laadverlies!e-head schreef:Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Zodra de slimme meter is uitgerold volgt er mogelijk een opslag op basis van het hoogst afgenomen vermogen in die maand zoals bij grootzakelijke aansluiting al jaar en dag het geval is.
Zul je maar net zo'n dure kast hebben gekocht
Zul je maar net zo'n dure kast hebben gekocht
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Juist in dat soort situaties is DC-laden ideaal, dan kan de auto ook gaan terugleveren. Vanwege de eenvoudige paal heeft Lomboxnet gekozen voor AC-terugleveren, maar na een jaar zitten ze nog steeds op de eerste aangepaste Zoë's te wachten. Die auto's kunnen het standaard niet aan. DC-terugleveren is een stuk eenvoudiger, dan hoeft er niets aan de auto's te worden aangepast. De Nissan Leaf en Outlander PHEV zijn hier al helemaal voor uitgerust (Japanse verplichting na Fukushima).sigmasailor schreef:Wat binnenkort veel intressanter wordt is V2G; misschien komen netbeheerders dan wel uit zichzelf met grotere aansluit vemogens?
De hoge prijs wordt vooral bepaald door de afwezigheid van vraag.
Inderdaad, een snelladen heb je thuis niet vaak nodig. Als je die nodig hebt, is er altijd wel eentje van Allego of Fastned in de buurt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Een tijdje geleden zou ik hetzelfde gezegd hebben maar inmiddels ben ik toch erg blij met een lader hier om de hoek die 11 KW per uur eruit gooit richting mijn Zoe.Alex schreef:Inderdaad, een snelladen heb je thuis niet vaak nodig. Als je die nodig hebt, is er altijd wel eentje van Allego of Fastned in de buurt.
OK, je kunt discuteren of dat snel is maar in ieder geval veel sneller en het zorgt er voor dat ik na een afspraak overdag de keuze heb om langzaam te gaan laden of in verband met nog een afspraak in de avonduren 'm aan de 11 KW lader gooi.
Zodra bij mijn Zoe de accu-upgrade gedaan is ga ik ook investeren in een 11 KW aansluiting aan huis, kosten haal ik er met gemak uit (dan nog maar sporadisch snelladen, terwijl ik nu aan snelladers inclusief Fastned al snel op de 100 tot 150 euro per maand kwijt ben).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti
Precies! Maar snelladen begint bij mij pas bij 50 kWhNeufegliseThierry schreef:Een tijdje geleden zou ik hetzelfde gezegd hebben maar inmiddels ben ik toch erg blij met een lader hier om de hoek die 11 KW per uur eruit gooit richting mijn Zoe.Alex schreef:Inderdaad, een snellader heb je thuis niet vaak nodig. Als je die nodig hebt, is er altijd wel eentje van Allego of Fastned in de buurt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne