Mooie test, in vergelijking met de i3, Leaf, Ioniq en e-Golf.
Vergelijkingstest koud Ampera-e
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Vergelijkingstest koud Ampera-e
https://elbil.no/the-biggest-electric-c ... land-ever/
Mooie test, in vergelijking met de i3, Leaf, Ioniq en e-Golf.

Mooie test, in vergelijking met de i3, Leaf, Ioniq en e-Golf.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Mooie verhaal, strakke test, mooi plaatjes.
(en mooie kleur, die Ampera-e!)
(en mooie kleur, die Ampera-e!)
-
NiekValk
- Bekende
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 22 sep 2012, 13:12
- km-stand: 5193
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Mooie (winter) velgen ooke-head schreef:...(en mooie kleur, die Ampera-e!)...
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Ik moet zeggen dat mijn mond open viel bij het zien van de nieuwe Hyundai Kona EV.
Een 65 kw accu, hud display, 3 regeneratie instellingen en een CCS aansluiting die 100 kw kan laden.
Verder groter dan de opel en n grotere kofferbak.
Ook leverbaar deze zomer....wauw.
Hopelijk snel n echte review.
Een 65 kw accu, hud display, 3 regeneratie instellingen en een CCS aansluiting die 100 kw kan laden.
Verder groter dan de opel en n grotere kofferbak.
Ook leverbaar deze zomer....wauw.
Hopelijk snel n echte review.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Er zijn er niet veel die dit hadden verwacht en het zou wel eens een Ampera-E killer kunnen worden. De lat wordt ook voor Tesla een metertje hoger gelegd.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Inderdaad...en dan ook waarschijnlijk deze zomer leverbaar.
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Ik heb eigenlijk pas één keer snel geladen (sterker nog, mijn vrouw heeft dat gedaan terwijl ik vanuit huis 'meegekeken' heb). Ze heeft toen vanaf iets meer dan 50% tot ruim meer dan 60% geladen. Niet ideaal, maar het alternatief was om 's avonds om 23:30 langs de snelweg op te laden en dat zag ze ook niet helemaal zitten. Ze heeft op enig moment deze foto gemaakt:

Nu weet ik niet of op dat moment de kachel aan stond (en of dat uit zou maken voor de laadstroom), maar kennelijk is boven de 50% 33 kW nog haalbaar. Hoe verhoudt dat zich dan tot de bevinding in deze test (45 - 53% @ 24 kW):


Nu weet ik niet of op dat moment de kachel aan stond (en of dat uit zou maken voor de laadstroom), maar kennelijk is boven de 50% 33 kW nog haalbaar. Hoe verhoudt dat zich dan tot de bevinding in deze test (45 - 53% @ 24 kW):

- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Tijdens de test was het veel kouder dan toen je vrouw aan het opladen was. Wel bijzonder dat de Ampera-e (met een veel ruimere accu) zo langzaam snel laadt. Met mijn Leaf zat, i3 zit en zelfs de Zoe met winterse omstandigheden zat ik nog bij circa 60% tussen de 0,6 en 0,7 KW per minuut (36-42 per uur).Anko schreef:Nu weet ik niet of op dat moment de kachel aan stond (en of dat uit zou maken voor de laadstroom), maar kennelijk is boven de 50% 33 kW nog haalbaar. Hoe verhoudt dat zich dan tot de bevinding in deze test (45 - 53% @ 24 kW):
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
Dat is absoluut waar. Maar ik zat met de gedachte dat de accu bij die test, door het stuk dat ze al gereden hadden, toch ook al aardig opgewarmd zou zijn, of vergis ik me daar in?NeufegliseThierry schreef:Tijdens de test was het veel kouder dan toen je vrouw aan het opladen was.
Mezelf even tegen spreken: Als je de berichten mag geloven zakt bij de Leaf het opladen juist in bij twee keer achter elkaar snel laden (omdat de accu juist te warm wordt). Op YouTube staat een filmpje van iemand die met een oude en een nieuwe Leaf van het noorden van Schotland naar Lands End is gereden en er met de nieuwe Leaf langer voor nodig had. Omdat hij zoveel langzamer ging laden na de eerste sessie. Dus kennelijk heeft snel laden flink meer invloed op temperatuur dan gewoon rijden.
Heb ook ergens gelezen dat de accu van de Ampera / Bolt eerst een beetje op temperatuur moest komen voordat 'het gas er op ging' bij het laden. Maar ik dacht dat dat vooral aan het begin van een trip zou zijn. Misschien geldt dit ook wel nadat je al een tijdje gereden hebt. In dit geval hebben ze maar 8% / 6 kW bijgeladen. Misschien niet genoeg om de accu lekker op temperatuur te krijgen en misschien zou de laadsnelheid wel hoger (in plaats van lager) hebben uitgepakt wanneer ze langer door waren gegaan.
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Vergelijkingstest koud Ampera-e
De nieuwe leaf heeft volgens de test ook een “slechter” verbruik. Zelfs t.o.v. de Ampera-e.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km