Pagina 1 van 2
Het einde van de Volt
Geplaatst: do 27 dec 2018, 07:16
door DrDavros
Het is voorbij, GM heeft de productie van de Volt beëindigd. Wired heeft een mooi artikel over de geschiedenis en achtergronden.
https://www.wired.com/story/chevy-volt- ... l-history/
Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: do 27 dec 2018, 11:49
door sbogovac
Jammer, ik vond'm erg mooi en als'ie hier leverbaar was geweest had'ie ook zeker op m'n shortlist gestaan als vervanger voor m'n huidige Ampera:

Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: do 27 dec 2018, 15:07
door NeufegliseThierry
Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: vr 28 dec 2018, 09:16
door HAL2001
Grappig. Veel mooier dan de oude Volt.
Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: vr 28 dec 2018, 13:47
door arno1982
Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: vr 28 dec 2018, 20:52
door Unit106
arno1982 schreef:
Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: ma 31 dec 2018, 00:46
door NeufegliseThierry
Unit106 schreef:Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Is ook niet nodig, zijn toch heel betrouwbare auto's die Chevrolets?

Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: wo 02 jan 2019, 17:22
door sbogovac
Unit106 schreef:arno1982 schreef:
Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Precies de reden waarom ik import ook niet overweeg...

Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: do 03 jan 2019, 11:44
door NeufegliseThierry
Ja en Nee.
Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Re: Het einde van de Volt
Geplaatst: do 03 jan 2019, 12:19
door sbogovac
NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.
Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Ik maak me zelf meer druk over zaken als "wie gaat dat onderdeel voor mij vervangen"?
Momenteel heb ik een probleem met de temperatuursensor van mijn Elektrische Motorfiets, en het onderdeel zelf is prima te sourcen inderdaad. Maar de dichtstbijzijnde monteur met genoeg kennis van zaken die ik vertrouw om het onderdeel ook daadwerkelijk te vervangen zit ruim 100 km. van mijn woonplaats vandaan... "handig" is anders. En voor mijn motorfiets vind ik dat nog niet zo erg, maar van mijn auto ben ik toch iets afhankelijker...