Het einde van de Volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
DrDavros
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 31 aug 2018, 13:28
km-stand: 117868
Lifetime: 24
Auto: Volt

Het einde van de Volt

Bericht door DrDavros »

Het is voorbij, GM heeft de productie van de Volt beëindigd. Wired heeft een mooi artikel over de geschiedenis en achtergronden.

https://www.wired.com/story/chevy-volt- ... l-history/
Totale lifetime sinds 30 augustus 2013: 2,4.
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1 :lol:
sbogovac
Harde kern
Berichten: 509
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door sbogovac »

Jammer, ik vond'm erg mooi en als'ie hier leverbaar was geweest had'ie ook zeker op m'n shortlist gestaan als vervanger voor m'n huidige Ampera:

Afbeelding
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Het einde van de Volt

Bericht door NeufegliseThierry »

Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
HAL2001
Stamgast
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 18:43
km-stand: 166800
Lifetime: 28
Auto: Ampera
Locatie: Zuiden van het land

Re: Het einde van de Volt

Bericht door HAL2001 »

NeufegliseThierry schreef:Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Grappig. Veel mooier dan de oude Volt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022
arno1982
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 dec 2017, 20:20
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door arno1982 »

NeufegliseThierry schreef:Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: Het einde van de Volt

Bericht door Unit106 »

arno1982 schreef: Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Het einde van de Volt

Bericht door NeufegliseThierry »

Unit106 schreef:Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Is ook niet nodig, zijn toch heel betrouwbare auto's die Chevrolets? :roll:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
sbogovac
Harde kern
Berichten: 509
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door sbogovac »

Unit106 schreef:
arno1982 schreef: Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Precies de reden waarom ik import ook niet overweeg... :think:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Het einde van de Volt

Bericht door NeufegliseThierry »

Ja en Nee.

Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.

Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
sbogovac
Harde kern
Berichten: 509
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door sbogovac »

NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.

Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.

Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Ik maak me zelf meer druk over zaken als "wie gaat dat onderdeel voor mij vervangen"?

Momenteel heb ik een probleem met de temperatuursensor van mijn Elektrische Motorfiets, en het onderdeel zelf is prima te sourcen inderdaad. Maar de dichtstbijzijnde monteur met genoeg kennis van zaken die ik vertrouw om het onderdeel ook daadwerkelijk te vervangen zit ruim 100 km. van mijn woonplaats vandaan... "handig" is anders. En voor mijn motorfiets vind ik dat nog niet zo erg, maar van mijn auto ben ik toch iets afhankelijker...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Plaats reactie