Sinds kort heb ik een Chevrolet Volt in mijn bezit. Een zwarte uit dec. 2012 met 200.000 km op de teller. Een LTZ uitvoering.
De eigenaar voor mij was een lease-eigenaar.
Ik ben de auto nu een beetje aan het proberen. Ik heb altijd Mercedes gereden (heb er nu nog twee staan waarvan één te koop). Het is wel even wennen, maar rijdt eigenlijk wel prima.
De accu gaat ongeveer 65 km mee heb ik gemerkt. Ik hen nu 200 km gereden en 1.1 liter brandstof verbruikt. Ik blijf eigenlijk altijd onder die 65 km per dag namelijk en hang hem thuis gewoon aan de stekker. Dat is voor mij gratis, want ik heb heel veel zonnepanelen.
Ik heb een paar vragen over deze auto en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.
Allereerst: wat is de originele bandenmaat en velgenmaat? Het valt mij op dat de auto 10% afwijking heeft op de teller. Die geeft echt veel te veel aan. Ik heb even gekeken, er zitten originele velgen op (17 inch) en banden zijn 215/55. IS dit nog de correcte diameter of heeft de vorige eigenaar hier fouten gemaakt?
Nog een hele basale vraag: mag je zomaar overal aan de laadpaal? Hoe reken je af? Op mijn werk zag ik laadpalen staan, ik heb mijn auto eraan gezet maar er gebeurde niets. Volgens mij moet ik iets met een chip of pasje doen. Geen idee, moet ik eens navragen.
De velgen zijn behoorlijk verweerd trouwens, dus ik wil echt wel nieuwe velgen en banden erop gaan zetten.
Verder een vraag over de navigatie: zijn er updates? In mijn Mercedes kon ik vrij gemakkelijk een aftermarket Android systeem zetten. Kan ik hier ook een Android voor kopen en gewoon wifi/Internet in de auto krijgen? Of is dat niet beschikbaar?
Er komen vast nog meer vragen de komende tijd. Ik heb de auto trouwens een beetje op de gok gekocht, zonder enige vorm van garantie voor 9000 euro incl. BTW. Zoals ik al zei, ik heb hiernaast nog twee auto's dus ik kan een gokje wagen.
Maar echt, ik ben aangenaam verrast. Alles zit er eigenlijk in, ik mis alleen de regensensor. En een beetje normale navigatie, want die dingen verouderen natuurlijk snel.
Ah, nu schiet me nog iets te binnen... de radio kan niet uit. Wat is dat? Als ik de radio uit zet, en ik druk op navigatie, dan gaat de radio ook direct spelen. Eigenlijk kan ik alleen het volume uitdraaien om die radio niet te horen. Raar idee. Ik wil geen radio, ik wil navigatie
Nou ja, kleinigheidje.